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Assess cleanliness of train carriages
Auto ferry
Bi-level car
Bi-level passenger car
Bilevel car
Bilevel passenger car
Car
Car and passenger ferry
Car ferry
Catalyst-equipped passenger car
Check carriages
Check train passenger car
Coach
Combination baggage-passenger car
Combination car
Conduct checks of train carriages
Passenger and car ferry
Passenger and vehicle ferry
Passenger car
Passenger car ferry
Passenger carriage
Passenger rail car
Passenger rail vehicle
Passenger railway vehicle
Passenger-vehicular ferry
Private car
Private motor vehicle
Vehicle and passenger ferry
Vehicle ferry

Traduction de «emitting passenger cars » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
car ferry [ passenger car ferry | vehicle ferry | car and passenger ferry | passenger and car ferry | vehicle and passenger ferry | passenger and vehicle ferry | auto ferry | passenger/vehicle ferry | passenger/vehicular ferry | passenger-vehicular ferry ]

transbordeur de passagers et voitures [ transbordeur de voitures et de passagers | transbordeur à voitures | transbordeur de voitures | transbordeur de véhicules | car-ferry ]


bilevel passenger car [ bi-level passenger car | bilevel car | bi-level car ]

voiture à deux étages [ voiture à deux niveaux ]


passenger car [ passenger rail car | passenger carriage | passenger railway vehicle | passenger rail vehicle ]

voiture [ voiture ferroviaire | véhicule ferroviaire à voyageurs | voiture à voyageurs | wagon de voyageurs ]


passenger car which corresponds to a model within the contract programme | passenger car which corresponds to a model within the contract range

voitures particulières correspondant à un modèle de la gamme visée par l'accord


passenger car | private car | private motor vehicle

véhicule automobile de tourisme | voiture particulière


car | passenger car

voiture de tourisme | voiture particulière | VP [Abbr.]


combination baggage-passenger car | combination car

voiture-fourgon


assess cleanliness of train carriages | conduct checks of train carriages | check carriages | check train passenger car

vérifier des wagons




catalyst-equipped passenger car

voiture particulière équipée d'un catalyseur
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
A passenger car emitting less than 150g CO2/km is charged by 159 EUR, while more polluting cars are charged by a tax amount increasing gradually to reach the level of 246 EUR for those cars emitting more than 185 g CO2/km.

Une voiture particulière dont les émissions sont inférieures à 150 g de CO2/km est taxée 159 euros, alors que les voitures qui polluent davantage se voient appliquer des taxes augmentant progressivement jusqu'à concurrence de 246 euros pour les voitures émettant plus de 185 g de CO2/km.


Average CO2 emissions emitted per kilometre from new passenger cars have decreased steadily from 2000 to 2004 in the EU-15, at an average annual rate of 1.3%, but this rate of change is slower than in the previous decade, and is not sufficient to reach the 2008/09 target of 140 grams per kilometre, or the 2012 target of 120 grams per kilometre.

Dans l'UE-15, les quantités moyennes de CO2 émises par kilomètre par les nouveaux véhicules automobiles ont diminué régulièrement entre 2000 et 2004, à un taux annuel moyen de 1,3% mais ce taux s’est ralenti par rapport à la décennie précédente et ne permet pas d’atteindre l'objectif de 140 grammes par kilomètre en 2008-2009 ou l'objectif de 120 grammes par kilomètre en 2012.


(4) It should be possible for fiscal incentives to take the form of tax differentiation of passenger car related taxes, applied on the basis of the amount in grams of carbon dioxide emitted per kilometre by each particular car.

(4) Ces incitations fiscales pourraient prendre la forme d’une différenciation des taxes sur les voitures particulières sur la base du nombre de grammes de dioxyde de carbone émis par kilomètre par chacune d’entre elles.


For the purposes of calculating annual circulation taxes, tax differentiation shall be applied, on the basis of the number of grams of carbon dioxide emitted per kilometre by each particular passenger car.

Aux fins du calcul des taxes annuelles de circulation, une différenciation est appliquée sur la base du nombre de grammes de dioxyde de carbone émis par kilomètre par chaque voiture particulière.


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Until 31 December 2015, where registration taxes have been maintained, tax differentiation shall be applied on the basis of the number of grams of carbon dioxide emitted per kilometre by each particular passenger car.

Jusqu’au 31 décembre 2015, les États membres qui continuent de percevoir des taxes d’immatriculation appliquent une différenciation des taxes sur la base du nombre de grammes de dioxyde de carbone émis par kilomètre par chaque voiture particulière.


(iii) SAE Recommended Practice J986, Sound Level for Passenger Cars and Light Trucks (August 1994), or SAE Standard J1470, Measurement of Noise Emitted by Accelerating Highway Vehicles (March 1992), the exterior sound level does not exceed 80 dBA when a value of 2 dBA is subtracted from the highest average sound level recorded during the test, in the case of a passenger car regardless of its GVWR or any other vehicle with a GVWR of 2 722 kg or less.

(iii) aux essais prévus à la pratique recommandée J986 de la SAE, intitulée Sound Level for Passenger Cars and Light Trucks (août 1994), ou à la norme J1470 de la SAE, intitulée Measurement of Noise Emitted by Accelerating Highway Vehicles (mars 1992), le niveau sonore extérieur est d’au plus 80 dBA après soustraction d’une valeur de 2 dBA du niveau sonore moyen le plus élevé enregistré au cours des essais, dans le cas d’une voiture de tourisme sans égard à son PNBV ou de tout autre véhicule d’un PNBV de 2 722 kg ...[+++]


(ii) SAE Recommended Practice J986, Sound Level for Passenger Cars and Light Trucks (August 1994), or SAE Standard J1470, Measurement of Noise Emitted by Accelerating Highway Vehicles (March 1992), the exterior sound level does not exceed 83 dBA when a value of 2 dBA is subtracted from the highest average sound level recorded during the test, in the case of a bus, multi-purpose passenger vehicle, truck or incomplete vehicle fitted with a cab with a GVWR of more than 2 722 kg and not more than 4 536 kg, and

(ii) aux essais prévus à la pratique recommandée J986 de la SAE, intitulée Sound Level for Passenger Cars and Light Trucks (août 1994), ou à la norme J1470 de la SAE, intitulée Measurement of Noise Emitted by Accelerating Highway Vehicles (mars 1992), le niveau sonore extérieur est d’au plus 83 dBA après soustraction d’une valeur de 2 dBA du niveau sonore moyen le plus élevé enregistré au cours des essais, dans le cas d’un autobus, d’un véhicule de tourisme à usages multiples, d’un camion ou d’un véhicule incomple ...[+++]


108.1 (1) As an alternative to the headlamps required by section 108 of this Schedule, passenger cars, multi-purpose passenger vehicles, buses and trucks may be equipped with headlamps that emit white light and that

108.1 (1) Les voitures de tourisme, les véhicules de tourisme à usages multiples, les autobus et les camions peuvent être munis, à la place des projecteurs exigés par l’article 108 de la présente annexe, de projecteurs qui émettent une lumière blanche et :


Moreover, ACEA and JAMA introduced passenger cars emitting less than 120 g CO /km.

En outre, l'ACEA et la JAMA ont présenté des voitures particulières dont les émissions sont inférieures à 120 g CO /km.


The main aim of the Directive is to introduce a new stage in the reduction of pollutants emitted by light commercial vehicles by aligning the limit values for their emissions on those laid down for passenger cars in Directive 94/12 pending a fundamental review around the year 2000 of the Community approach to the question of pollution from motor vehicles.

La directive vise notamment à introduire une nouvelle étape de réduction des polluants émis par les véhicules utilitaires légers en alignant les valeurs limites de leurs émissions sur celles prévues pour les voitures particulières dans la directive 94/12 et ceci en attendant, à l'horizon 2000, la mise en place d'une révision fondamentale de l'approche communautaire en matière de pollution automobile.


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