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Advocate employment policy
Advocate recruitment policy
Community employment policy
Convention No. 122 concerning Employment Policy
Convention concerning Employment Policy
Convention concerning Private Employment Agencies
Develop employment policies
EGs
EU employment policy
Employment Policy Convention
Employment guidelines
Employment policy
Establish employment policies
European Union employment policy
European labour law
Guidelines for employment policy
ILO Employment Policy Convention
Labour policy
Operate employment policies
Operate recruitment policies
Promote employment policy
Stimulate recruitment policy

Vertaling van "employment policy convention " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
ILO Employment Policy Convention

Convention de l'OIT concernant la politique de l'emploi


Employment Policy Convention

Convention concernant la politique de l'emploi


Convention No. 122 concerning Employment Policy

Convention No 122 concernant la politique de l'emploi


Convention concerning Employment Policy

Convention concernant la politique de l'emploi | Convention sur la politique de l'emploi, 1964


Convention concerning Private Employment Agencies | Private Employment Agencies Convention, 1997

Convention concernant les agences d'emploi privées | Convention sur les agences d'emploi privées


EU employment policy [ Community employment policy | European Union employment policy | European labour law(STW) ]

politique de l'emploi de l'UE [ politique communautaire de l'emploi | politique de l'emploi de l'Union européenne ]


employment policy [ labour policy | labour policy(UNBIS) ]

politique de l'emploi [ politique du travail ]


establish employment policies | operate employment policies | develop employment policies | operate recruitment policies

élaborer des politiques d'emploi


employment guidelines | guidelines for employment policy | guidelines for the employment policies of the Member States | EGs [Abbr.]

lignes directrices pour l'emploi | Lignes directrices pour les politiques de l'emploi des États membres | LDE [Abbr.]


advocate employment policy | stimulate recruitment policy | advocate recruitment policy | promote employment policy

promouvoir une politique de l'emploi
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This Communication focuses on EU policy on the return of irregular migrants, which — together with efficient border management, effective sanctions against employers of irregularly staying third-country nationals, and the fight against smuggling and trafficking of human beings — is an important tool for facing the challenge of irregular migration, while fully ensuring respect for the fundamental rights and dignity of the individuals concerned, in line with the EU Charter of Fundamental Rights, the European Convention on Human Rights a ...[+++]

La présente communication est axée sur la politique de l’Union européenne relative au retour des migrants en situation irrégulière, qui — associée à une gestion efficace des frontières, à des sanctions efficaces à l’encontre des employeurs de ressortissants de pays tiers en séjour irrégulier ainsi qu'à la lutte contre le trafic de migrants et la traite des êtres humains — est un instrument important dans la lutte contre l'immigration clandestine, qui garantit pleinement le respect des droits fondamentaux et de la dignité des personnes concernées, conformément à la charte des droits fondamentaux de l'Union européenne, à la ...[+++]


The application of flexible employment policies – facilitating lay-offs, reducing wages and pensions, decapitalising social security systems, legalising precarious contracts, increasing working hours, abusing ‘self-employment’ for permanent duties, undermining collective agreements, etc – undoubtedly contradicts the principles of workers’ protection implicit in this Convention.

La mise en œuvre de politiques d'assouplissement des relations professionnelles (facilitation des licenciements, diminution des salaires et des pensions, sous-capitalisation des régimes de sécurité sociale, légalisation des contrats précaires, augmentation des horaires de travail, recours abusif au statut de travailleur indépendant pour occuper des fonctions permanentes, dévalorisation des contrats de travail collectifs, entre autres) nuit incontestablement aux principes de protection du travailleur inhérents à la présente Convention.


T. whereas the ratification and application of ILO conventions classified by the ILO as up to date have to be promoted with a view to achieving a progressively increasing coverage of the four pillars of decent work, which are employment, social protection, social dialogue and rights at work, with a special emphasis placed on the social governance conventions No 81 and No 129 on labour inspection, No 122 on employment policy and No 144 on tripa ...[+++]

T. considérant que la ratification et la mise en œuvre des conventions de l'OIT, considérées comme étant à jour par cette organisation, doivent être encouragées en vue d'élargir progressivement la portée des quatre piliers du travail décent que sont l'emploi, la protection sociale, le dialogue social et les droits sur le lieu de travail, en insistant particulièrement sur les conventions relatives à la gouvernance sociale sur l'inspection du travail (conventions n° 81 et n° 129), sur la politique de l'emploi (convention n° 122) et sur ...[+++]


T. whereas the ratification and application of ILO conventions classified by the ILO as up to date have to be promoted with a view to achieving a progressively increasing coverage of the four pillars of decent work, which are employment, social protection, social dialogue and rights at work, with a special emphasis placed on the social governance conventions No 81 and No 129 on labour inspection, No 122 on employment policy and No 144 on tripa ...[+++]

T. considérant que la ratification et la mise en œuvre des conventions de l’OIT, considérées comme étant à jour par cette organisation, doivent être encouragées en vue d’élargir progressivement la portée des quatre piliers du travail décent que sont l’emploi, la protection sociale, le dialogue social et les droits sur le lieu de travail, en insistant particulièrement sur les conventions relatives à la gouvernance sociale sur l’inspection du travail (conventions n° 81 et n° 129), sur la politique de l’emploi (convention n° 122) et sur ...[+++]


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T. whereas the ratification and application of ILO conventions classified by the ILO as up to date have to be promoted with a view to achieving a progressively increasing coverage of the four pillars of decent work, which are employment, social protection, social dialogue and rights at work, with a special emphasis placed on the social governance conventions No 81 and No 129 on labour inspection, No 122 on employment policy and No 144 on tripa ...[+++]

T. considérant que la ratification et la mise en œuvre des conventions de l'OIT, considérées comme étant à jour par cette organisation, doivent être encouragées en vue d'élargir progressivement la portée des quatre piliers du travail décent que sont l'emploi, la protection sociale, le dialogue social et les droits sur le lieu de travail, en insistant particulièrement sur les conventions relatives à la gouvernance sociale sur l'inspection du travail (conventions n° 81 et n° 129), sur la politique de l'emploi (convention n° 122) et sur ...[+++]


This Communication focuses on EU policy on the return of irregular migrants, which — together with efficient border management, effective sanctions against employers of irregularly staying third-country nationals, and the fight against smuggling and trafficking of human beings — is an important tool for facing the challenge of irregular migration, while fully ensuring respect for the fundamental rights and dignity of the individuals concerned, in line with the EU Charter of Fundamental Rights, the European Convention on Human Rights a ...[+++]

La présente communication est axée sur la politique de l’Union européenne relative au retour des migrants en situation irrégulière, qui — associée à une gestion efficace des frontières, à des sanctions efficaces à l’encontre des employeurs de ressortissants de pays tiers en séjour irrégulier ainsi qu'à la lutte contre le trafic de migrants et la traite des êtres humains — est un instrument important dans la lutte contre l'immigration clandestine, qui garantit pleinement le respect des droits fondamentaux et de la dignité des personnes concernées, conformément à la charte des droits fondamentaux de l'Union européenne, à la ...[+++]


The United Nations Convention on the Rights of Persons with Disabilities (hereinafter referred to as ‘the UN Convention’), signed by the European Community and all its Member States, lays down in its Article 31 on statistics and data collection that State Parties undertake to collect appropriate information, including statistical and research data to enable them to formulate and implement policies to give effect to the UN Convention including the provisions in Article 27 related to work and employment ...[+++]

La convention des Nations unies relative aux droits des personnes handicapées (ci-après dénommée «la convention des Nations unies»), signée par la Communauté européenne et tous ses États membres, prévoit, dans son article 31 consacré aux statistiques et à la collecte des données, que les États parties s’engagent à recueillir des informations appropriées, y compris des données statistiques et résultats de recherches, qui leur permettent de formuler et d’appliquer des politiques visant à donner effet à ladite convention, notamment aux dispositions de l’article 27 concernant le travail et l’emploi.


From over 50 EESC opinions on the subject, the following in particular are of interest here: Communication on the open method of coordination for immigration and asylum policy, rapporteur: Ms zu Eulenburg (OJ C 221, 17.9.2002).Conditions of entry and residence of third-country nationals for the purposes of studies, vocational training or voluntary service, rapporteur: Mr Pariza Castaños (OJ C 133, 6.6.2003).Proposal for a Regulation of the European Parliament and of the Council establishing a programme for financial and technical assistance to third countries in the area of migration and asylum, rapporteur: Ms Cassina (OJ C 32, 5.2.2004) ...[+++]

Parmi les 50 avis et plus élaborés par le CESE à ce sujet, voir en particulier les suivants: «Communication sur le mécanisme de coordination ouverte pour les politiques d’immigration et d’asile», rapporteuse: Mme ZU EULENBURG (JO C 221 du 17.9.2002); «Proposition de directive du Conseil relative aux conditions d’entrée et de séjour des ressortissants de pays tiers aux fins d’étude, de formation professionnelle ou de volontariat», rapporteur: M. L. M. PARIZA CASTAÑOS (JO C 133 du 6.6.2003); «Proposition de règlement du Parlement européen et du Conseil établissant un programme d’assistance technique et financière en faveur de pays tie ...[+++]


– (DE) Mr President, I should like to ask the Commission how it intends to guarantee that economic, social and employment policies will be coordinated, as defined in the Lisbon process, and pursued in a democratically legitimate manner if it rejects changes to the Treaty within the framework of the Convention.

- (DE) Monsieur le Président, je voudrais demander à la Commission comment elle entend garantir la légitimation démocratique de la coordination des politiques économique, sociale et de l'emploi au sens du processus de Lisbonne, et de la poursuite de cette coordination, si elle rejette les modifications du Traité dans le cadre de la Convention ?


Although the fact that persons enjoying international protection have been forced into exile, certain specific needs generated by the reasons for which they have opted for exile and the rights conferred by the Geneva Convention are all factors that must be taken into account, the challenges of integration are much the same as for other migrants from third countries and for host societies in relation to questions such as nationality, citizenship and respect for diversity, social policy and access to the employment market, education and ...[+++]

S'il convient de tenir compte du caractère forcé de la migration des personnes bénéficiant d'une protection internationale, de certains besoins spécifiques dus aux causes de leur exil et des droits inscrits dans la convention de Genève, les défis en matière d'intégration sont globalement les mêmes que pour les autres migrants en provenance de pays tiers ainsi que pour les sociétés d'accueil eu égard à des questions telles que la nationalité, la citoyenneté civique et le respect de la diversité, la politique sociale et d'accès au marché de l'emploi, l'éducat ...[+++]


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