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ARSR
Air route service radar
Air route surveillance radar
Aviation surveillance radars
En route radar
En route surveillance radar
En-route radar
En-route radar coverage
En-route surveillance radar
Ensure suitable use of maritime shipping routes
Match ships to maritime routes
Match vessels to shipping routes
Measure radar images
Monitor radar images
Operations of surveillance radars
RSR
Radar image analysis
Radar vector route
Secondary surveillance radar equipment
Study radar images
Surveillance radars

Vertaling van "en-route radar " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE




en route radar | en-route radar | en-route surveillance radar | RSR [Abbr.]

radar de route




air route surveillance radar | en route surveillance radar | ARSR [Abbr.]

radar de surveillance des routes aériennes | RSR [Abbr.]


air route surveillance radar [ ARSR | air route service radar ]

radar de surveillance des routes aériennes


link ships with shipping routes connect vessels to shipping routes | match ships to maritime routes | ensure suitable use of maritime shipping routes | match vessels to shipping routes

adéquation des navires avec les voies maritimes


measure radar images | monitor radar images | radar image analysis | study radar images

examiner des images radar


aviation surveillance radars | operations of surveillance radars | secondary surveillance radar equipment | surveillance radars

radars de surveillance


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The work of the International Civil Aviation Organization (ICAO) and Eurocontrol in route design, frequency and secondary surveillance radar (SSR) transponder code management is recognised and should be used as a basis when optimising the development and operation of the network at Union level.

Les travaux de l’Organisation de l’aviation civile internationale (OACI) et d’Eurocontrol dans les domaines de la conception des routes et de la gestion des fréquences et des codes de transpondeur pour les radars de surveillance secondaire (SSR) sont reconnus et devraient servir de référence pour optimiser la mise en place et le fonctionnement du réseau à l’échelon de l’Union.


But we also have controllers who work using radar screens as an aid, who would work the aircraft en route from one airport to another.

Mais il y aussi des contrôleurs qui travaillent devant un écran radar et qui guident l'appareil qui est en route entre deux aéroports.


The simplest example I can give you is that a pilot can ask for a direct routing anywhere in the Canadian system and we can't portray it on our radar map.

Voici un exemple fort simple. Un pilote peut demander une route d'acheminement directe n'importe où dans le système canadien et nous ne pouvons la faire figurer sur notre carte radar.


Helicopters shall be equipped with a pressure altitude reporting secondary surveillance radar (SSR) transponder and any other SSR transponder capability required for the route being flown’.

Les hélicoptères sont dotés d’un transpondeur de radar secondaire (SSR) transmettant l’altitude-pression, ainsi que de toute autre fonctionnalité du transpondeur SSR requise pour la route à suivre».


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Aeroplanes shall be equipped with a pressure altitude reporting secondary surveillance radar (SSR) transponder and any other SSR transponder capability required for the route being flown.

Les avions sont dotés d’un transpondeur de radar secondaire (SSR) transmettant l’altitude-pression, ainsi que de toute autre fonctionnalité du transpondeur SSR requise pour la route à suivre.


- The Network Manager of the EU ATM network has been nominated in July 2011 in accordance with Article 6 of Regulation (EC) No 551/2004[18]. The Commission has entrusted to Eurocontrol the tasks related to the execution of the network functions (air traffic flow management, design of the European route network, coordination of scarce resources especially the radio frequencies within aviation frequency bands used by general air traffic and radar (SSR) transponder codes) and the operation of the European Aviation Crisis Coordination Cel ...[+++]

- le gestionnaire du réseau de gestion du trafic aérien de l'UE a été désigné en juillet 2011 conformément à l'article 6 du règlement (CE) nº 551/2004[18]: la Commission a confié à Eurocontrol les tâches relatives à l'exécution des fonctions de réseau (gestion des courants de trafic aérien, conception du réseau de routes européen, coordination des ressources limitées, en particulier des radiofréquences, dans les bandes de fréquence aéronautiques utilisées pour la circulation aérienne générale et coordination des codes de transpondeur radar) et le fonctionnemen ...[+++]


The work of the International Civil Aviation Organization (ICAO) and Eurocontrol in route design, frequency and secondary surveillance radar (SSR) transponder code management is recognised and should be used as a basis when optimising the development and operation of the network at Union level.

Les travaux de l’Organisation de l’aviation civile internationale (OACI) et d’Eurocontrol dans les domaines de la conception des routes et de la gestion des fréquences et des codes de transpondeur pour les radars de surveillance secondaire (SSR) sont reconnus et devraient servir de référence pour optimiser la mise en place et le fonctionnement du réseau à l’échelon de l’Union.


- The Network Manager of the EU ATM network has been nominated in July 2011 in accordance with Article 6 of Regulation (EC) No 551/2004[18]. The Commission has entrusted to Eurocontrol the tasks related to the execution of the network functions (air traffic flow management, design of the European route network, coordination of scarce resources especially the radio frequencies within aviation frequency bands used by general air traffic and radar (SSR) transponder codes) and the operation of the European Aviation Crisis Coordination Cel ...[+++]

- le gestionnaire du réseau de gestion du trafic aérien de l'UE a été désigné en juillet 2011 conformément à l'article 6 du règlement (CE) nº 551/2004[18]: la Commission a confié à Eurocontrol les tâches relatives à l'exécution des fonctions de réseau (gestion des courants de trafic aérien, conception du réseau de routes européen, coordination des ressources limitées, en particulier des radiofréquences, dans les bandes de fréquence aéronautiques utilisées pour la circulation aérienne générale et coordination des codes de transpondeur radar) et le fonctionnemen ...[+++]


An unpressurised aeroplane having a maximum approved passenger seating configuration of more than 9 seats after 1 April 1999, unless it is equipped with airborne weather radar equipment whenever such an aeroplane is being operated at night or in instrument meteorological conditions in areas where thunderstorms or other potentially hazardous weather conditions, regarded as detectable with airborne weather radar, may be expected to exist along the route.

un avion non pressurisé, dont la configuration maximale approuvée en sièges passagers est supérieure à 9 après le 1er avril 1999, à moins qu'il ne soit équipé d'un radar météorologique embarqué, lorsqu'un tel avion est exploité de nuit ou dans des conditions météorologiques de vol aux instruments dans des régions où des orages, ou autres conditions météorologiques présentant un risque potentiel, détectables par un radar météorologique, peuvent être supposés exister sur le trajet.


Member States will have to take the requisite steps to adapt existing equipment so that it guarantees: - automatic data transmission between air traffic control centres, - computer-assisted execution of air traffic management tasks from 1996 onwards, - harmonization of the capacity of different types of radar equipment to provide uniform en-route separation of aircraft by 1996, - optimization of the network of routes and airspace structure by the widespread use of area navigation from 1994. - 3 - IV. THE WAY AHEAD Looking further ahead, the Commission ha ...[+++]

Ils devront prendre les mesures qui s'imposent pour adapter les équipements existants de sorte que ceux-ci garantissent : - la communication automatique des données entre les centres de contrôle de la circulation aérienne, - l'exécution assistée par ordinateur des tâches liées à la gestion du trafic aérien à partir de 1996, - l'harmonisation des performances des équipements RADAR de manière de pouvoir assurer une séparation "EN ROUTE" uniforme des avions avant 1996, - l'optimisation du réseau de routes et de la structure de l'espace aérien par une application étendue de la navigation de surface à partir de 1994. - 3 - IV - L'AVENIR Pour ...[+++]


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