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Brand management supervision
Brand market penetration studies
Brand market planning and operation
Brand marketing
Brand name
Branded article
Branded goods
Branded product
Create a brand guideline
Create brand guidelines
Creating a brand guidelines
Distributor's brand
Encourage counselled clients to examine themselves
Manufacturer's trademark
Middleman's brand
Private brand
Private label
Produce brand guidelines
Product brand
Service mark
Stamp of origin
Supervise a brand management
Supervise brand management
Supervising brand management
The Industry and Commerce Development Act
Trade mark
Trade mark licences
Trade name
Trademark

Vertaling van "encouraging all brands " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
supervise a brand management | supervising brand management | brand management supervision | supervise brand management

surveiller la gestion d'une marque


encourage counselled clients to carry out self-examination | encourage counselled clients to conduct self-examination | encourage counselled client to examine himself/herself | encourage counselled clients to examine themselves

encourager les clients conseillés à s’auto-examiner


create a brand guideline | creating a brand guidelines | create brand guidelines | produce brand guidelines

cer les lignes directrices d'une marque


branded article | branded goods | branded product

article de marque | produit de marque


distributor's brand | middleman's brand | private brand | private label

marque de distributeur | MDD [Abbr.]


brand market penetration studies | brand market planning and operation | brand marketing

marketing de la marque


trademark [ manufacturer's trademark | product brand | service mark | stamp of origin | trade mark | trade mark licences(UNBIS) ]

marque [ marque d'origine | marque de fabrication | marque de fabrique | marque de produit | marque de service ]


The Industry and Commerce Development Act [ An Act to assist Business Enterprises and Individuals to more actively participate in all forms of Commerce and to encourage the Establishment, Expansion and Modernization of Business Enterprises in Saskatchewan ]

The Industry and Commerce Development Act [ An Act to assist Business Enterprises and Individuals to more actively participate in all forms of Commerce and to encourage the Establishment, Expansion and Modernization of Business Enterprises in Saskatchewan ]


brand name [ trade name ]

marque commerciale [ nom commercial ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
L. whereas territorial excellence brandings can contribute to the resilience and development of territorial economies, particularly in the most vulnerable regions, mountain regions and the outermost regions, by coordinating sets of high-quality goods (food and non-food) and services which are inextricably interlinked and which embody the specific characteristics of each territory and in particular its heritage (historical, cultural, geographical, etc); whereas assembled together within sets these goods and services are unique and generate revenue at territorial level opening up new opportunities on local and international market ...[+++]

L. considérant que les marques d'excellence territoriales peuvent contribuer à renforcer et développer les économies territoriales, en particulier dans les zones les plus fragiles, dans les régions de montagne et les régions ultrapériphériques, en coordonnant des ensembles de biens (alimentaires et non alimentaires) et de services de qualité indissolublement liés les uns aux autres, foncièrement ancrés dans les spécificités de chaque territoire et notamment leur patrimoine (historique, culturel, géographique etc.); considérant que réunis entre eux au sein de paniers, ces biens et services sont non substituables, et sont créateurs de re ...[+++]


L. whereas territorial excellence brandings can contribute to the resilience and development of territorial economies, particularly in the most vulnerable regions, mountain regions and the outermost regions, by coordinating sets of high-quality goods (food and non-food) and services which are inextricably interlinked and which embody the specific characteristics of each territory and in particular its heritage (historical, cultural, geographical, etc); whereas assembled together within sets these goods and services are unique and generate revenue at territorial level opening up new opportunities on local and international market ...[+++]

L. considérant que les marques d'excellence territoriales peuvent contribuer à renforcer et développer les économies territoriales, en particulier dans les zones les plus fragiles, dans les régions de montagne et les régions ultrapériphériques, en coordonnant des ensembles de biens (alimentaires et non alimentaires) et de services de qualité indissolublement liés les uns aux autres, foncièrement ancrés dans les spécificités de chaque territoire et notamment leur patrimoine (historique, culturel, géographique etc.); considérant que réunis entre eux au sein de paniers, ces biens et services sont non substituables, et sont créateurs de ren ...[+++]


Nevertheless, in order to improve the quality and effectiveness of demonstrations, tastings and information and promotion material, it should be possible to mention the commercial brands and product origin, provided that the principle of non-discrimination is respected and that the measures are not aimed at encouraging the consumption of any product on the sole ground of its origin.

Néanmoins, dans le but d’améliorer la qualité et l’efficacité des démonstrations, des dégustations et du matériel d’information et de promotion, il devrait être possible de mentionner les marques commerciales et l’origine du produit, pourvu que soit respecté le principe de non-discrimination et que les actions ne tendent pas à encourager la consommation d’un produit au seul motif de son origine.


6. Applauds the public commitments made by various garment brands to compensate the victims of the Rana Plaza building collapse and their relatives; encourages the garment brands to base their calculations on ILO standards and to ensure that compensation reaches all affected workers;

6. salue les différentes marques de vêtements qui se sont publiquement engagées à indemniser les victimes de l'effondrement de l'immeuble du Rana Plaza et leurs familles; encourage les marques de vêtements à fonder leurs calculs sur les normes de l'OIT et à veiller à ce que tous les travailleurs touchés soient indemnisés;


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(17a) Different cities wishing to brand themselves as environmentally conscious should be encouraged to do so and be offered branding opportunities through transparent and systematic disclosure on the Internet of information, calculations, decisions and benchmarking on public procurement pursuant to this Directive.

(17 bis) Les villes qui souhaitent s'afficher comme partisanes de la défense de l'environnement devraient être encouragées à le faire et s'en voir proposer les moyens en vertu de la présente directive grâce à la publication transparente et systématique sur l'internet d'informations, de calculs, de décisions et de comparaisons de marchés publics.


2. The measures referred to in paragraph 1 shall not be brand-oriented or encourage the consumption of any product on grounds of its specific origins.

2. Les actions visées au paragraphe 1 ne sont pas orientées en fonction des marques commerciales et n’incitent pas à la consommation d’un produit en raison de son origine particulière.


2. The measures referred to in paragraph 1 shall not be brand-oriented or encourage the consumption of any product on grounds of its specific origins.

2. Les actions visées au paragraphe 1 ne sont pas orientées en fonction des marques commerciales et n’incitent pas à la consommation d’un produit en raison de son origine particulière.


The Commission’s competition enforcement priorities in the pharmaceutical sector have two key objectives: one is to tackle intra-brand competition between the producers of patented prescription products and the parallel importers of those products; the other is to promote competition in innovation for patented medicines between the pharmaceutical producers, which has declined in Europe in the last decade, and to encourage intra-brand competition from generic substitutes after patent expiry.

- (EN) Les priorités de la Commission dans le domaine de la mise en application de la concurrence dans le secteur pharmaceutique ont deux objectifs principaux: le premier est de s’attaquer à la concurrence intramarque entre les producteurs de médicaments soumis à prescription brevetés et les importateurs parallèles de ces produits; le deuxième est de promouvoir la concurrence dans l’innovation des médicaments brevetés entre les producteurs pharmaceutiques, qui est en déclin en Europe depuis une dizaine d’années, et d’encourager la compétition intr ...[+++]


Furthemore, large companies should be encouraged to mainstream sustainable production practices into corporate practice on the whole rather than as special brands marketed alongside other brands not benefiting from these codes.

Il convient, en outre, d'inciter les grandes entreprises à intégrer des méthodes de production durables dans l'ensemble de leurs pratiques, afin d'éviter la commercialisation de marques particulières à côté d'autres marques ne bénéficiant pas du respect de ces codes de conduite.


6. A tobacco advertising ban is strongly supported by the public opinion An EC survey in 1987 showed 73% public support accross the Whole European Community. 7. Tobacco advertising does not only encourage smokers to switch brands Tobacco advertising influences smokers to change brands, influences smokers to smoke more, influences non-smokers to start smoking, and discourages or delays smokers from giving up.

6. L'opinion publique est massivement favorable à l'interdiction de la publicité sur le tabac. Selon une enquête réalisée en 1987, cette interdiction recueille 73 % d'opinions favorables dans l'ensemble de la Communauté européenne. 7. La publicité sur le tabac n'a pas pour seul effet d'encourager les fumeurs à changer de marque. La publicité sur le tabac incite les fumeurs à changer de marque et à fumer davantage.




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'encouraging all brands' ->

Date index: 2021-10-09
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