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Analyse enforceability
Chain termination procedure
Chain termination sequencing
Chain terminator method
Chain terminator sequencing method
Chain terminator sequencing procedure
Chain-terminator method
Dideoxy chain termination
Dideoxy chain terminator sequencing
Enforce park rules
Enforceable judgment
Enforceable title
Enforcement jurisdiction
Enforcement order
Enforcing jurisdiction
Enforcing park regulations
Enforcing park rules
Evaluate enforceability
Examine enforceability
Fixed-sequence manipulator
Fixed-sequence robot
Form operational strategies for law enforcement
Instrument for enforcement
Investigate enforceability
Jurisdiction to enforce
Law enforcement agency
Law enforcement authority
Law enforcement service
Limited-sequence manipulator
Limited-sequence robot
Model working strategies for law enforcement
Operation sequence
Order for enforcement
Outline working strategies for law enforcement
Park regulations enforcing
Plan operational strategies for law enforcement
Sequence of actions
Sequence of motions
Sequence of movements
Sequence of moves
Sequence of operations
Sequence of steps
Terminator method
Terminator sequencing method

Vertaling van "enforcement sequence " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
enforceable judgment | enforceable title | enforcement order | instrument for enforcement | order for enforcement

titre exécutoire


injuries inflicted by the police or other law-enforcing agents, including military on duty, in the course of arresting or attempting to arrest lawbreakers, suppressing disturbances, maintaining order, and other legal action

lésions infligées par la police ou autres agents de la force publique, incluant les forces armées actives, lors de l'arrestation ou de la tentative d'arrestation de hors-la-loi, de la répression de troubles de l'ordre, du maintien de l'ordre ou d'autre action légale.


outline working strategies for law enforcement | plan operational strategies for law enforcement | form operational strategies for law enforcement | model working strategies for law enforcement

élaborer des stratégies opérationnelles pour l'application de lois


evaluate enforceability | examine enforceability | analyse enforceability | investigate enforceability

analyser l’applicabili


enforcing park regulations | park regulations enforcing | enforce park rules | enforcing park rules

faire appliquer le règlement dans un parc


sequence of operations | sequence of actions | sequence of steps | sequence of motions | sequence of movements | sequence of moves | operation sequence

séquence d'opérations | séquence de mouvements


law enforcement agency | law enforcement authority | law enforcement service

autorité répressive | service répressif


enforcement jurisdiction | enforcing jurisdiction | jurisdiction to enforce

compétence d'exécution


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méthode de Sanger


fixed-sequence manipulator | limited-sequence manipulator | fixed-sequence robot | limited-sequence robot

manipulateur automatique à séquence fixe | manipulateur à séquence fixe | manipulateur automatique séquentiel à cycles préréglés | manipulateur automatique séquentiel à cycles préréglables | manipulateur automatique à séquence fixe réglable | robot à séquence limitée | robot à séquence fixe | robot séquentiel fixe
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
If the information, notification, and request for enforcement sequence were inverted, so that notification of a claim could occur after the issue of a uniform instrument permitting enforcement, problems would almost inevitably be generated in terms of compliance with the right to effective judicial protection under Article 47 of the Charter.

Si l’ordre chronologique consistant dans l’information, la notification et la demande de recouvrement était interverti de telle sorte que la notification d’une créance pourrait avoir lieu après la délivrance d’un instrument uniformisé permettant l’adoption de mesures exécutoires, il en résulterait presque inévitablement des problèmes en termes de conformité avec le droit à une protection juridictionnelle effective consacré à l’article 47 de la Charte.


However, Kyrian featured no legal or factual difficulty with respect to prejudice to the sequence of assistance envisaged by Directives 2010/24 and 2008/55, namely request for information, then notification to the addressee of the relevant claim by the requested authority, followed by request for recovery Prejudice to this sequence is what has occurred in the main proceedings because the 2009 Assessment act was received by the plaintiff after, rather than before, the impugned enforcement Instrument.

Toutefois, l’arrêt Kyrian ne présentait aucune difficulté d’ordre factuel ou juridique concernant le non-respect de l’ordre chronologique de l’assistance tel que prévu par les directives 2010/24/UE et 2008/55/CE, à savoir, la demande de renseignements , suivie de la notification au destinataire de la créance concernée par l’autorité requise , puis de la demande de recouvrement . Cet ordre chronologique n’a pas été respecté au principal, car le demandeur a reçu l’acte d’évaluation de 2009 après, et non avant, le titre exécutoire en cau ...[+++]


In the alternative, the competence of the bodies of requested Member States under Article 14(1) of Directive 2010/24 with respect to disputes concerning enforcement instruments is to be read subject to compliance with the sequence of request for information, notification and enforcement that is established by Directive 2010/24, the text of Article 14(1) and recital 12 notwithstanding.

À titre subsidiaire, la compétence des organes d’États membres requis en vertu de l’article 14, paragraphe 1, de la directive 2010/24/UE, en matière de litiges concernant des titres exécutoires, doit être interprétée en conformité avec l’ordre chronologique consistant dans la demande de renseignements, suivie de la notification, puis du recouvrement, établi par la directive 2010/24/UE, nonobstant le libellé de l’article 14, paragraphe 1, et du considérant 12.


If the applicant authority had done so, the requested authority, once it received the impugned enforcement Instrument, would have been fully appraised of the dispute, and the sequence imposed by Directive 2010/21 and its predecessors of information exchange, notification, and then enforcement request, would have been respected.

Si l’autorité requérante avait procédé ainsi, l’autorité requise aurait été, après réception du titre exécutoire en cause, pleinement informée du litige et l’ordre chronologique prévu par la directive 2010/24/UE et les directives antérieures, consistant dans l’échange d’informations, suivi de la notification, puis de la demande de recouvrement, aurait été respecté.


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This imperative is equally reflected in the general scheme of both Directives 2010/24 and 2008/55, which set out a sequence providing for assistance by way of exchange of information, then notification, then recovery, and the fact that both directives preclude the making of a request for recovery if the claim itself and/or the instrument permitting enforcement are contested in the applicant Member State This implies that notification of the claim precedes request for its recovery and enforcement.

Cet impératif est également reflété dans l’économie générale des deux directives 2010/24/UE et 2008/55/CE qui établissent un ordre chronologique en matière d’assistance, consistant dans un échange d’informations , suivi d’une notification , puis d’un recouvrement , et par le fait que, en vertu de ces deux directives, l’on ne peut présenter une demande de recouvrement si la créance elle-même et/ou l’instrument permettant l’adoption de mesures exécutoires font l’objet d’une contestation dans l’État membre requérant . Cela implique que la notification de la créance précède la demande relative à son recouvrement et à son exécution.


The excessive deficit procedure (EDP) that implements the ban on excessive deficits provides a sequence of steps to be followed; this system is backed by an enforcement mechanism which prescribes financial sanctions for non-compliance with the provisions set out by the regulation.

La procédure concernant les déficits excessifs (PDE), qui met œuvre l'interdiction de déficits excessifs, comporte une série d'étapes à suivre. Ce système est renforcé par un mécanisme de mise en œuvre qui prévoit des sanctions financières en cas de non respect des dispositions établies par le règlement.


RECALLING the Commission communication on the Reform of State-owned Enterprises in Developing Countries with a focus on public utilities: the need to assess all options , which argued for an objective assessment of all the options and their sequencing, and selecting the one that best meets the needs of the particular country and field; this refers in particular to the messages of that communication regarding issues like access, affordability, quality of services, regulatory framework, competition and enforcement mechanisms;

RAPPELANT la communication de la Commission intitulée "La réforme des entreprises d'État dans les pays en développement, axée sur les services publics: nécessité d'évaluer toutes les solutions possibles" , aux termes de laquelle il y a lieu d'examiner objectivement l’ensemble des solutions possibles et leur articulation et de choisir celle qui répond le mieux aux besoins du pays et du secteur en question; rappelant en particulier les passages de cette communication qui traitent de questions telles que l'accès, le caractère abordable, la qualité des services, le cadre réglementaire, la concurrence et les mécanismes d'application,


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