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An Act respecting Veterinarians
Carry out equine dental measure
Carry out equine dental practices
Carry out equine dental procedures
Collaborate with veterinarians
EVA
Epizootic cellulitis–pinkeye
Epizootic lymphangitis pinkeye
Equine flu
Equine flu virus
Equine influenza
Equine influenza virus
Equine influenzavirus
Equine typhoid
Equine veterinarian
Equine viral arteritis
FVE
Federation of Veterinarians of the EEC
Food production animal veterinarian
General vet
General veterinarian
Horse doctor
Horse flu
Horse flu virus
Horse influenza
Horse influenza virus
Horse veterinarian
Infection with equine arteritis virus
Liaison Committee of Veterinarians of the EEC
Perform equine dental procedure
Pink eye
Work with veterinarian
Work with veterinarians
Work with vets

Vertaling van "equine veterinarian " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
equine veterinarian | horse veterinarian

vétérinaire équin | vétérinaire équine


equine veterinarian [ horse doctor ]

vétérinaire de chevaux


food production animal veterinarian | general vet | equine veterinarian | general veterinarian

chirurgien vétérinaire | vétérinaire pour animaux de compagnie | vétérinaire | vétérinaire généraliste


collaborate with veterinarians | work with veterinarian | work with veterinarians | work with vets

travailler avec des vétérinaires


carry out equine dental measure | carry out equine dental practices | carry out equine dental procedures | perform equine dental procedure

réaliser des soins dentaires sur des chevaux


epizootic cellulitis–pinkeye | epizootic lymphangitis pinkeye | equine typhoid | equine viral arteritis | infection with equine arteritis virus | pink eye | EVA [Abbr.]

artérite virale des équidés | artérite virale du cheval | artérite virale équine | fièvre typhoïde du cheval | AVE [Abbr.]


equine influenzavirus | equine influenza virus | equine flu virus | horse influenza virus | horse flu virus

influenzavirus équin


Federation of Veterinarians of the EEC [ FVE | Liaison Committee of Veterinarians of the EEC ]

Fédération des vétérinaires de la CEE [ Comité de liaison des vétérinaires de la CEE ]


Veterinarians Act, 1987 [ An Act respecting Veterinarians ]

Veterinarians Act, 1987 [ An Act respecting Veterinarians ]


equine influenza | equine flu | horse influenza | horse flu

grippe équine | grippe du cheval
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3. Where the treatment referred to in paragraph 2 of this Article is not permitted for an equine animal intended for slaughter for human consumption, the veterinarian responsible as referred to in Article 10(1) of Directive 2001/82/EC shall ensure that in accordance with the derogation provided for in Article 10(2) of Directive 2001/82/EC the equine animal concerned is prior to the treatment irreversibly declared as not intended for slaughter for human consumption by:

3. Lorsque le traitement visé au paragraphe 2 du présent article n'est pas autorisé pour un équidé destiné à l'abattage pour la consommation humaine, le vétérinaire responsable visé à l'article 10, paragraphe 1, de la directive 2001/82/CE veille à ce que, conformément à la dérogation prévue à l'article 10, paragraphe 2, de ladite directive, l'équidé concerné soit, avant le traitement, irréversiblement déclaré comme n'étant pas destiné à l'abattage pour la consommation humaine:


6. Where an equine animal is to be treated under the conditions referred to in Article 10(3) of Directive 2001/82/EC, the veterinarian responsible shall enter in Part III of Section II of the identification document the requisite details of the medicinal product containing substances essential or bringing added clinical benefit for the treatment of equidae listed in Regulation (EC) No 1950/2006.

6. Lorsqu'un équidé doit être traité dans les conditions visées à l'article 10, paragraphe 3, de la directive 2001/82/CE, le vétérinaire responsable inscrit dans la section II, partie III, du document d'identification, les informations requises à propos du médicament contenant des substances essentielles ou apportant un bénéfice clinique au traitement de l'équidé qui figurent dans le règlement (CE) no 1950/2006.


2. Prior to any treatment in accordance with Article 10(2) of Directive 2001/82/EC or to any treatment by use of a medicinal product authorised in accordance with Article 6(3) of that Directive, the veterinarian responsible as referred to in Article 10(1) of Directive 2001/82/EC shall ascertain the equine animal's status as either:

2. Avant tout traitement conformément à l'article 10, paragraphe 2, de la directive 2001/82/CE ou tout traitement par administration d'un médicament autorisé conformément à l'article 6, paragraphe 3, de ladite directive, le vétérinaire responsable visé à l'article 10, paragraphe 1, de la directive 2001/82/CE établit le statut de l'équidé:


The official veterinarian shall suspend the validity for movement purposes of the identification document by making an appropriate entry in Section III thereof where an equine animal is kept on or comes from a holding which is:

Le vétérinaire officiel suspend la validité du document d'identification pour les mouvements d'équidés en inscrivant la mention appropriée dans la section III de ce document, lorsque l'équidé est détenu dans une exploitation ou provient d'une exploitation:


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3. Where, as required by paragraph 1(a) of this Article, the transponder cannot be recovered from the body of an equine animal slaughtered for human consumption, the official veterinarian shall declare the meat or the part of the meat containing the transponder unfit for human consumption in accordance with Chapter V(1)(n) of Section II of Annex I to Regulation (EC) No 854/2004.

3. Lorsque, contrairement aux dispositions du paragraphe 1, point a), du présent article, le transpondeur ne peut être récupéré sur le corps d'un équidé abattu en vue de la consommation humaine, le vétérinaire officiel déclare la viande ou la partie de la viande qui contient le transpondeur impropre à la consommation humaine, conformément à l'annexe I, section II, chapitre V, point 1 n), du règlement (CE) no 854/2004.


(d) a qualified veterinarian, where there are more than 25 equines; and

d) un vétérinaire qualifié, s’il y a plus de 25 équidés; et


(Return tabled) Question No. 129 Mr. Alex Atamanenko: With regard to the horse slaughter industry in Canada: (a) what is the government’s policy on requiring medical history on equine identity documents (EID) only for the last six months of a horse’s life, and not for an entire lifespan; (b) does the government have information on what happened to the meat from the racehorse Backstreet Bully, who had been administered several courses of a variety of banned medications throughout its lifetime, prior to being sold into the slaughter pipeline, and what are the details of Backstreet Bully’s EID and all other traceability documents and recor ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 129 M. Alex Atamanenko: En ce qui concerne l’industrie de l’abattage des chevaux au Canada: a) quelle est la politique du gouvernement relative au fait qu’il n’est pas nécessaire d’avoir un document d’information équine (DIE) sauf pour les derniers six mois de la vie d’un cheval et non depuis sa naissance; b) le gouvernement dispose-t-il d’information sur ce qui est advenu de la viande du cheval de course Backstreet Bully, auquel on a administré plusieurs séries de médicaments bannis tout au long de sa vie, avant d’être vendue à la chaîne d’abattage, et quels sont les détails du DIE de Backstreet Bull ...[+++]


(Return tabled) Question No. 286 Mr. Alex Atamanenko: With regard to the horse slaughter industry in Canada: (a) does the government know whether third party monitoring of video footage is occurring at Viandes Richelieu and Bouvry Exports and, if so, (i) what is the monitoring criteria, (ii) who is monitoring the footage, (iii) what actions, if any, have been taken as a result of observations, (iv) is footage monitoring to be a daily practice at this and other Canadian horse slaughter plants, (v) how many hours have been monitored, (vi) is footage archived and for how long, (vii) does the recording continuously loop over previous footage; (b) which tissue types and/or bodily fluids are targeted by the government when testing for phenylbuta ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 286 M. Alex Atamanenko: En ce qui concerne l’industrie de l’abattage des chevaux au Canada: a) le gouvernement sait-il s’il y a observation par des tiers des séquences vidéos à Viandes Richelieu et Bouvry Exports et, dans l'affirmative, (i) quels sont les critères d’observation, (ii) qui assure l’observation des séquences vidéos, (iii) quelles mesures a-t-on prises, le cas échéant, par suite des observations, (iv) l’observation des séquences vidéos sera-t-elle quotidienne à ces abattoirs et aux autres abattoirs de chevaux au Canada, (v) combien d’heures ont été observées, (vi) les séquences vidéos sont ...[+++]


Given the understandable reluctance of the pharmaceutical industry to establish maximum residue limits (MRL's) for products used on horses, because of the low volumes required, and the current confusion with the application of the law and the urgent problems that this is causing for veterinarians and for the racing and sport horse industries throughout Europe, could the Commission please indicate how it proposes to ensure that the legislation reflects the need to protect the integrity of the food chain, while also allowing state-of-the-art veterinary medicines to be used on equines ...[+++]

Étant donné l'hésitation compréhensible de l'industrie pharmaceutique à fixer une limite maximale de résidus (LMR) pour les produits utilisés sur les chevaux, en raison des volumes réduits nécessaires, et la confusion qui règne à l'heure actuelle à la suite de l'application de la loi et des problèmes urgents que celle-ci provoque pour les vétérinaires et pour le secteur des chevaux de course et de selle dans l'ensemble de l'Europe, la Commission pourrait-elle indiquer de quelle façon elle se propose d'assurer que la législation répond à la nécessité de protéger la sécurité de la chaîne alimentaire tout en permettant pour des raisons de b ...[+++]


In view of the fact that consumer are fully entitled to guarantees that human health is not compromised by the presence in the food chain of any potentially unsafe residues; the economic importance in many Member States of the thoroughbred and sport horse industries; the concerns of veterinarians, breeders, welfare organisations, equestrian federations, Agriculture Ministers and concerned citizens; the fact that unlike other species whose primary purpose is food production, observance of a lengthy withdrawal period is viable where horses are concerned; that the Commission is well aware of the disastrous effects Regulation 2377/90 in ...[+++]

Vu que les consommateurs ont le droit d'obtenir la garantie absolue que leur santé n’est compromise par la présence d'aucun résidu virtuellement toxique dans la chaîne alimentaire; vu l’importance économique que jouent dans de nombreux États membres l’élevage du pur-sang et le sport équestre; vu les préoccupations des vétérinaires, des éleveurs, des organisations de défense de la santé publique, des fédérations équestres, des ministres de l’agriculture et des citoyens concernés; vu que contrairement à d’autres espèces, pour lesquelles l'objectif premier est la production alimentaire, le respect d’une longue période d'attente s'impose, lorsqu’il s’agit de chevaux; vu que la Commission est parfaitement consciente des effets désastreux que ...[+++]


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