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Analyse and estimate the production needs
Audit elections
Direct election
EP elections
Election
Election by direct suffrage
Election by direct vote
Election campaign
Election monitoring
Election observation
Elections to the European Parliament
Estimate artistic production needs
Estimate needs for artistic production
Estimate needs of artistic production
Estimate profitability
Estimating profitability
Estimation of profitability
European Parliamentary elections
European elections
General election
Monitor elections
Oversee elections
Parliamentary elections
Parliamentary general election
Profitability estimating
Supervise elections
Verification of the regularity of an election

Vertaling van "estimates elections " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE




election monitoring [ election observation | verification of the regularity of an election ]

vérification du scrutin [ observation électorale ]


elections to the European Parliament | EP elections | European elections | European Parliamentary elections

élection du Parlement européen | élections européennes


audit elections | supervise elections | monitor elections | oversee elections

surveiller des élections


Contributor System - Elective Service Input Form (Estimate)

Système cotisant - Formule d'entrée pour service accompagné d'option


estimating profitability | profitability estimating | estimate profitability | estimation of profitability

estimer une rentabilité


analyse and estimate the production needs | estimate artistic production needs | estimate needs for artistic production | estimate needs of artistic production

estimer les besoins d'une production artistique


general election | parliamentary elections | parliamentary general election

élections générales | élections législatives du Royaume-Uni


direct election | election by direct suffrage | election by direct vote

scrutin direct | vota à la base | vote direct
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(26) Where an election made under subsection 110.6(19) is filed with the Minister after the day (referred to in this subsection and subsections 110.6(27) and 110.6(29) as the “election filing date”) on or before which the election is required by subsection 110.6(24) to have been filed and on or before the day that is 2 years after the election filing date, the election shall be deemed for the purposes of this section (other than subsection 110.6(29)) to have been filed on the election filing date if an estimate of the penalty in respe ...[+++]

(26) S’il est présenté au ministre après le jour (appelé « date du choix » au présent paragraphe et aux paragraphes (27) et (29)) où il doit être produit selon le paragraphe (24), mais au plus tard deux ans suivant ce jour, le formulaire concernant le choix fait en application du paragraphe (19) est réputé, pour l’application du présent article, à l’exception du paragraphe (29), avoir été produit à la date du choix si un montant estimatif de la pénalité relative au choix est payé par l’auteur du choix au moment de la présentation du f ...[+++]


(d) an estimate of the penalty in respect of the election or amended election is paid by the taxpayer referred to in subsection 97(2) or by the persons referred to in subsection 98(3), as the case may be, when the election or amended election is made,

d) d’autre part, un montant estimatif de la pénalité relative à ce choix ou à ce choix modifié est payé par le contribuable visé au paragraphe 97(2) ou par les personnes visées au paragraphe 98(3), selon le cas, au moment où le choix ou le choix modifié est fait;


Under program activity, it shows an estimate of $144 million, at $21,900,000 increase — 15 per cent. Since you say this is estimates to estimates — and this is totally a non- partisan comment, but we had an election last year — am I correct that the election is not in the $122 million figure?

Sous Activités de programme, je vois un budget de 144 millions de dollars, avec une hausse de 21,9 millions, soit 15 p. 100. Comme vous dites qu'il s'agit d'une comparaison de budget principal à budget principal — et ma question est totalement apolitique, mais il y a eu une élection l'an dernier —, ai-je raison de penser que l'élection ne fait pas partie du chiffre de 122 millions de dollars?


Elections Canada, The Electoral System of Canada, 2 ed., Ottawa, 2007; and Elections Canada, Estimation of Voter Turnout by Age Group and Gender at the 2011 Federal General Election.

Élections Canada, Le système électoral du Canada (891 ko, 59 pages), 2 éd., Ottawa, 2007; Élections Canada, Estimation du taux de participation par groupe d’âge et par sexe à l’élection générale fédérale de 2011.


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6. Welcomes the efforts made by the Bureau to present realistic preliminary draft estimates; appreciates that the rate of increase in the 2014 budget, as proposed by preliminary draft estimates, is particularly low when compared with the corresponding period under the previous MFF (2007-2013) when the rate was lower only in the 2012 and 2013 financial years; notes that the 2014 rate would be the lowest by some margin (1,38 %) if the additional expenditure linked to the election of a new Parliament was to be factored out;

6. se félicite des efforts consentis par le Bureau pour présenter un avant-projet d'état prévisionnel réaliste; apprécie que le taux d'augmentation dans le cadre du budget 2014, tel que proposé dans l'avant-projet d'état prévisionnel, soit particulièrement bas par rapport à la période correspondante dans le cadre du précédent cadre financier pluriannuel (2007-2013), au cours de laquelle ce taux était inférieur au cours des exercices financiers 2012 et 2013 seulement; observe que le taux pour 2014 serait clairement le plus faible (1,38 %) si l'on déduisait les dépenses supplémentaires relatives au changement de législature susmentionnée ...[+++]


6. Welcomes the efforts made by the Bureau to present realistic preliminary draft estimates; appreciates that the rate of increase in the 2014 budget, as proposed by preliminary draft estimates, is particularly low when compared with the corresponding period under the previous MFF (2007-2013) when the rate was lower only in the 2012 and 2013 financial years; notes that the 2014 rate would be the lowest by some margin (1,38 %) if the additional expenditure linked to the election of a new Parliament was to be factored out;

6. se félicite des efforts consentis par le Bureau pour présenter un avant-projet d'état prévisionnel réaliste; apprécie que le taux d'augmentation dans le cadre du budget 2014, tel que proposé dans l'avant-projet d'état prévisionnel, soit particulièrement bas par rapport à la période correspondante dans le cadre du précédent CFP (2007-2013), au cours de laquelle ce taux était inférieur au cours des exercices financiers 2012 et 2013 seulement; observe qu'il serait clairement le plus faible (1,38 %) en déduisant les dépenses supplémentaires relatives au changement de législature susmentionnées.;


2. Recalls that the level of the preliminary draft estimates for the 2014 budget, as suggested by the Secretary-General in his report to the Bureau, amounts to EUR 1 813 144 206; takes into account the rate of increase of 3,58 % compared with the 2013 budget; stresses that this proposed increase consists of legal obligations, specifically an increase of 2,20 %, stems from the exceptional one-year additional expenses of electing a new Parliament and becoming a truly independent democratic institution by applying its own Statutes for ...[+++]

2. rappelle que le niveau de l'avant-projet d'état provisionnel pour l'exercice 2014, tel que suggéré par le Secrétaire général dans son rapport au Bureau, s'élève à 1 813 144 206 EUR; tient compte du fait que le taux d'augmentation atteint 3,58 % par rapport au budget 2013; souligne que cette proposition d'augmentation découle d'obligations juridiques, plus précisément qu'une augmentation de 2,20 % est due aux dépenses supplémentaires exceptionnelles d'une année, liées au changement de législature, et au fait que le Parlement devienne une institution démocratique authentiquement indépendante, appliquant ses propres statuts des députés et des assistants, ainsi que d'une augmentation de 1,30 % découlant d'autres obligations juridiques; se ...[+++]


5. Appreciates the fact that all other expenditure is reduced in total by 0,15 %, according to preliminary draft estimates, compared with the 2013 budget; welcomes the fact that reductions were made possible by structural savings introduced in the past, the different nature of parliamentary activity in an election year and the freezing of expenditure items, where possible;

5. apprécie que toutes les autres dépenses se voient réduites, au total, de 0,15 %, selon l'avant-projet d'état prévisionnel, par rapport au budget 2013; se félicite de ce que des réductions aient été rendues possibles par les économies structurelles instaurées par le passé, la nature différente de l'activité parlementaire au cours d'une année électorale ainsi que le gel des articles de dépenses, si possible;


2. Recalls that the number of Members of Parliament will increase on 1 May 2004 from 626 to 788, but will then be fixed at 732 in the new legislature; notes that enlargement on the one hand, and the effect of the European elections, on the other hand, may have a considerable impact on Chapter 10 ("Members of the Institution"); recalls that 56% of the Members elected in the 1999 elections were new and notes also that the number of Members from the current Member States will decrease from 626 to 570 as a result of the Treaty of Nice; has decided to enter appropriations for expenditure directly related to Members on the bas ...[+++]

2. rappelle qu'au 1 mai 2004 le nombre des députés au Parlement passera de 626 à 788 mais qu'à partir de la nouvelle législature il sera de 732; relève que l'élargissement, d'une part, et l'effet "élections", d'autre part, risquent d'avoir une incidence considérable sur le chapitre 10 ("Membres de l'institution"); rappelle que lors des élections de 1999 le taux de renouvellement des députés a été de 56 % et relève aussi que le nombre des députés provenant des États membres actuels passera de 626 à 570 en vertu des dispositions du traité de Nice; a décidé d'inscrire des crédits pour les dépenses directement liées aux députés sur la ...[+++]


This programme is designed both encourage registration and participation, and to explain the procedures involved to the electors. The media used include radio, TV, press advertising, public meetings, posters and brochures. * Establishing, staffing and equipping an election press centre in both the West Bank and in the Gaza Strip in order to ensure effective accreditation of, communication with and briefing of the estimated 5,000 journalists who will be present to cover the elections. * Provision of all the materials for polling statio ...[+++]

Cette campagne, menée à la radio, à la télévision et dans la presse écrite ainsi qu'au cours de réunions publiques avec distribution d'affiches, de brochures, etc, visera à encourager l'inscription et la participation des électeurs et à expliquer les procédures de vote; * créer et équiper, en effectifs et en matériel, un centre de presse pour les élections en Cisjordanie et dans la bande de Gaza qui s'occupera d'accréditer les quelques 5000 journalistes qui couvriront les élections, de les informer et de communiquer avec eux, * organiser les bureaux de vote et notamment acheter les urnes, les bulletins de vote et les isoloirs ainsi que ...[+++]


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