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1978 EEC-China Trade Agreement
ACFTU
All China Federation of Trade Unions
CCBC
Canada & China Trade Association
Canada China Business Council
Canada-China Trade Council
China Trade Update
China and glassware distribution manager
China and glassware supply chain manager
China and glassware supply chain planner
Graduate china and glassware distribution manager
Graduate export manager in china and glassware
Graduate export specialist in china and glassware
Import export manager in china and other glassware
Import export specialist in china and other glassware
Iron-stone china
Iron-stone ware
Ironstone
Ironstone china
Senior export manager in china and glassware
Senior import export manager in china and glassware
Stone china

Vertaling van "eu-china trade " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Canada China Business Council [ CCBC | Canada-China Trade Council ]

Conseil commercial Canada Chine [ CCCC | Canada-China Trade Council ]


China Trade Update

Le Point sur le commerce avec la Chine


1978 EEC-China Trade Agreement

accord commercial CEE-Chine de 1978


Canada & China Trade Association

Conseil commercial Canada-Chine


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spécialiste en import-export de vaisselle et verrerie


china and glassware supply chain manager | china and glassware supply chain planner | china and glassware distribution manager | graduate china and glassware distribution manager

responsable de la logistique distribution de céramique et verrerie


senior export manager in china and glassware | senior import export manager in china and glassware | graduate export manager in china and glassware | import export manager in china and other glassware

responsable import-export de céramique et verrerie


ironstone china | iron-stone china | ironstone | iron-stone ware | stone china

porcelaine de pierre | terre de fer | porcelaine anglaise opaque | porcelaine opaque


Trade Agreement between the European Economic Community and the People's Republic of China

Accord commercial entre la Communauté économique européenne et la République populaire de Chine


All China Federation of Trade Unions | ACFTU [Abbr.]

Fédération chinoise des syndicats | Fédération des syndicats de Chine | FCS [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
EU-China trade has developed remarkably since China began its open-door policy in 1978.

Les échanges entre l'UE et la Chine se sont remarquablement développés depuis que la Chine mène une politique d'ouverture, c'est-à-dire depuis 1978.


Annex 2: Statistics on EU-China trade and investment

Annexe 2: statistiques sur le commerce et les investissements entre l'UE et la Chine


Website on EU-China trade and investments relations

Site web sur les relations commerciales et d'investissement entre l'UE et la Chine


EU-China Summits and the EU-China High-Level Strategic Dialogue, High-Level Economic and Trade Dialogue and High-Level People-to-People Dialogue should be used to their full potential as platforms to deliver cross-cutting strategic orientation on political, economic and trade issues, to encourage greater pluralism in contacts, and to facilitate synergies and trade-offs between the many facets of the EU-China relationship at the highest level.

Les sommets UE-Chine et le dialogue stratégique à haut niveau entre l’UE et la Chine, le dialogue économique et commercial à haut niveau et le dialogue interpersonnel à haut niveau devraient être utilisés pleinement en tant que plateformes visant à fournir des orientations stratégiques de nature transversale sur les questions politiques, économiques et commerciales, afin d’encourager un plus grand pluralisme dans les contacts et de faciliter les synergies et les retombées entre les multiples facettes des relations entre l’UE et la Chine au plus haut niveau.


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EU – China Summit - Record EU deficit in trade in goods with China of €180 billion in 2015. . but record surplus for trade in services // Brussels, 12 July 2016

Sommet UE – Chine - Déficit record du commerce de biens de l'UE avec la Chine à 180 milliards d'euros en 2015. . mais excédent record pour le commerce de services // Bruxelles, le 12 juillet 2016


Calls on the EU, in the event of China engaging in illegal trade practices, to make wherever use necessary of such trade defence instruments as are consistent with WTO rules, such as anti-dumping, anti-subsidy and safeguard measures, and to also make greater use of the WTO dispute settlement mechanism in order to ensure a level playing field for EU-China trade; is concerned by China’s increasing use of anti-dumping measures targeting EU exports as well as price dumping measures and state subsidies; invites, therefore, China to ensure that its anti-dumping measures are consistent with WTO rules;

appelle l'Union à recourir, autant que de besoin, aux instruments de défense commerciale conformes aux règles de l'OMC, à savoir les mesures antidumping, antisubventions et de sauvegarde en cas de pratique commerciale illégale de la Chine et également à faire un plus grand usage du mécanisme de règlement des différends de l'OMC afin d'assurer des conditions équitables aux échanges UE-Chine; s'inquiète de l'utilisation croissante par la Chine de mesures antidumping contre les exportations provenant de l'Union, ainsi que des pratiques de dumping et de subventions publiques; invite donc la Chine à s'assurer de la conformité de ses normes ...[+++]


Deplores the fragmented and uncoordinated institutional framework of the EU-China trade relations; calls on the Commission urgently to revise the bilateral relations organisational chart, to pursue better coordination and to eliminate the redundancies at the level of the countless working groups, dialogues and other formal – and informal – bodies active in this area; calls on the Member States, individual regions and municipalities to coordinate better their own China policies, and to take urgent steps towards reaching an operational consensus that further common EU objectives;

déplore la fragmentation et le manque de coordination du cadre institutionnel des relations commerciales UE-Chine; demande à la Commission de réviser d'urgence l'organigramme des relations bilatérales, de poursuivre une meilleure coordination et d'éliminer les doublons au niveau des innombrables groupes de travail, dialogues et autres organes formels et informels dans ce domaine; demande aux États membres, aux régions et aux municipalités de mieux coordonner leurs propres politiques vis-à-vis de la Chine et d'adopter des mesures urgentes en vue d'atteindre un consensus opérationnel servant les objectifs communs de l'Union;


having regard to the Commission Communication to the Council and the European Parliament entitled ‘EU – China: Closer partners, growing responsibilities’ (COM(2006)0631) and its accompanying policy paper ‘Competition and Partnership – A policy for EU-China trade and investment’ (COM(2006)0632),

vu la communication de la Commission au Conseil et au Parlement européen intitulée «UE – Chine: Rapprochement des partenaires, accroissement des responsabilités» (COM(2006)0631) et le document stratégique l'accompagnant intitulé «Concurrence et partenariat – Une politique pour le commerce et les investissements UE-Chine» (COM(2006)0632),


2.2 EU-China trade is growing faster than China’s trade with its other two main trading partners (Japan and the US).

2.2 Les échanges commerciaux entre la Chine et l’UE se développent à un rythme plus soutenu que les échanges avec ses deux autres principaux partenaires (le Japon et les États-Unis).


China has become a source growth for the EU and the world, but China's current growth model is also the source of important imbalances in EU-China trade.

La Chine est devenue une source de croissance pour l'UE et le monde mais son modèle de croissance actuel est aussi la source de déséquilibres importants dans le commerce UE-Chine.




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'eu-china trade' ->

Date index: 2025-01-28
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