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CEC
CEC Commissioner
COM
Commission
Commission department
Commission member
Commission of the European Communities
Commission service
Commissioner
Court of Human Rights
Department
Department of the Commission
Department of the European Commission
EC Commission
ECA
ECHR
EU Commission
European Commission
European Commission of the Corsetry Industry
European Commission on Agriculture
European Commission on Human Rights
European Commissioner
European Committee on Agricultural Technology
European Committee on Agriculture
European Corsetry Commission
European Court of Human Rights
ICTT
Inter-commission task team
Intercommission task team
Member of the Commission
Member of the Commission of the European Communities
Member of the European Commission
Service
Service of the Commission
Service of the European Commission

Vertaling van "european commission task " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
European Commission [ CEC | Commission of the European Communities | EC Commission | EU Commission ]

Commission européenne [ CCE | Commission CE | Commission des Communautés européennes ]


European Corsetry Commission [ European Commission of the Corsetry Industry ]

Commission européenne de la corseterie [ CEC,CEC | Commission européenne des industries de la corseterie ]


European Commission [ Commission of the European Communities ]

Commission européenne [ Commission des Communautés européennes ]


Commission department | Commission service | department | department of the Commission | department of the European Commission | service | service of the Commission | service of the European Commission

service de la Commission


European Commission on Agriculture [ ECA | European Committee on Agriculture | European Committee on Agricultural Technology ]

Commission européenne d'agriculture [ ECA | Comité européen d'agriculture | Comité européen de technologie agricole ]


Commission member | Commissioner | European Commissioner | member of the Commission | member of the Commission of the European Communities | member of the European Commission

commissaire européen | Eurocommissaire | membre de la Commission


intercommission task team | ICTT | inter-commission task team

équipe spéciale intercommissions


Commission | Commission of the European Communities | European Commission | COM [Abbr.]

Commission | Commission européenne | CCE [Abbr.] | Cion [Abbr.] | COM [Abbr.]


European Court of Human Rights [ Court of Human Rights | ECHR | European Commission on Human Rights ]

Cour européenne des droits de l'homme [ CEDH [acronym] Commission européenne des droits de l'homme | Cour des droits de l'homme ]


European Commissioner [ CEC Commissioner | member of the Commission ]

commissaire européen [ commissaire CCE | membre de la Commission ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Today, European Commission President Jean-Claude Juncker appointed six members to the 'Task Force on Subsidiarity, Proportionality and "Doing Less More Efficiently"' that he announced in September in his State of the Union Address.

Aujourd'hui, le président de la Commission européenne, Jean-Claude Juncker, a nommé les six membres composant la «task-force subsidiarité et proportionnalité» et "faire moins mais de manière plus efficace"», dont il avait annoncé la création en septembre, dans son discours sur l'état de l'Union.


Today, European Commission President Jean-Claude Juncker has officially established the 'Task Force on Subsidiarity, Proportionality and "Doing Less More Efficiently"'.

Aujourd'hui, le président de la Commission européenne M. Jean-Claude Juncker a officiellement institué la «task-force subsidiarité, proportionnalité et “faire moins mais de manière plus efficace”».


European Commission sets up Task Force led by Michel Barnier as Chief Negotiator for the Preparation and Conduct of the Negotiations with the United Kingdom // Brussels, 14 September 2016

La Commission européenne crée un groupe de travail qui sera dirigé par Michel Barnier, en qualité de négociateur en chef chargé de la préparation et de la conduite des négociations avec le Royaume-Uni // Bruxelles, le 14 septembre 2016


8. Welcomes the work of the European Commission Task Force on Defence Industries and Markets and the Commission communication of 24 July 2013 entitled ‘Towards a more competitive and efficient defence and security sector’ (COM(2013)0542), and calls on the Commission to develop proposals on how, with a flexible approach, wider EU policies and tools could be used in support of defence and security objectives, especially in areas of transversal nature such as dual-use technologies;

8. se félicite du travail accompli par la task-force de la Commission européenne sur les industries et les marchés de défense ainsi que de la communication de la Commission, du 24 juillet 2013, intitulée "Vers un secteur de la défense et de la sécurité plus compétitif et plus efficace" (COM(2013)0542), et demande à la Commission d'élaborer des propositions sur la manière dont des politiques et des instruments de l'Union plus étendus pourraient être utilisés, dans le cadre d'une approche flexible, pour soutenir les objectifs de défense ...[+++]


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8. Welcomes the work of the European Commission Task Force on Defence Industries and Markets, and calls on the Commission to develop proposals on how, with a flexible approach, wider EU policies and tools could be used in support of defence and security objectives, especially in areas of transversal nature such as dual-use technologies;

8. se félicite du travail accompli par la task-force de la Commission européenne sur les industries et les marchés de défense, et demande à la Commission d'élaborer des propositions sur la manière dont des politiques et des instruments de l'Union plus étendus pourraient être utilisés, dans le cadre d'une approche flexible, pour soutenir les objectifs de défense et de sécurité, en particulier dans des domaines transversaux tels que les technologies à double usage;


European Commission Task Force for Smart Grids (2010), Expert Group 3: Roles and responsibilities of actors involved in smart grids deployment, ‘Merit deployment matrix’ available at: [http ...]

Task-force européenne sur les réseaux intelligents (2010), Groupe d’experts no 3: Rôles et responsabilités des acteurs engagés dans le déploiement des réseaux intelligents, «Matrice des aspects positifs du déploiement» (Merit deployment matrix) disponible à l’adresse suivante: [http ...]


6. Any amendment of the Statutes concerning the matters referred to in Article 1(2) (Name) and (4) (Statutory Seat) and Articles 2 (Tasks and Activities), 20 (Procurement Policy), 21 (Liabilities), 22 (Scientific Evaluation and Dissemination Policy), 23 (Intellectual Property Rights Policy and Data Policy), 24 (Employment Policy) and 25 (Duration and Winding-Up) which have been approved by the Members as a Reserved Matter will only take effect after the European Commission has expressly approved such amendment and the decision of the ...[+++]

6. Toute modification des statuts en relation avec les questions visées à l’article 1, paragraphe 2 (nom), à l’article 1, paragraphe 4 (siège statutaire), à l’article 2 (mission et activités), à l’article 20 (politique de passation de marchés), à l’article 21 (responsabilité), à l’article 22 (politique d’évaluation scientifique et de diffusion), à l’article 23 (politique en matière de droits de propriété intellectuelle et de traitement des données), à l’article 24 (politique en matière d’emploi) et à l’article 25 (durée et liquidation) qui a été approuvée par les membres en tant que point réservé ne prendra effet qu’après que la C ...[+++]


The ECB should not replace the exercise of these tasks by the EBA, and should therefore exercise powers to adopt regulations in accordance with Article 132 TFEU only where Union acts adopted by the European Commission upon drafts developed by the EBA or guidelines and recommendations issued by the EBA do not deal with certain aspects necessary for the proper exercise of the ECB's tasks or do not deal with them in sufficient detail.

La BCE ne devrait pas se substituer à l'ABE dans l'exercice de ces missions et ne devrait donc exercer le pouvoir d'adopter des règlements que lui confère l'article 132 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne que lorsque des actes adoptés par la Commission européenne sur la base de projets élaborés par l'ABE, ou les orientations et recommandations élaborées par l'ABE, ne traitent pas, ou traitent de manière insuffisamment détaillée, de certains aspects nécessaires au bon exercice des missions confiées à la BCE.


There is a lot we can learn from that. There are a number of important comments in my report with respect to that. We are also entrusting a few tasks to the European Investment Bank and the European Commission. We are asking for better coordination of funds. European Investment Bank, European Commission, we are actually asking for an investigation into the activities of the European Investment Bank towards the end of September this year so that we can start the next discharge procedure with proper documentation. We are asking for greater involvement of local partners where th ...[+++]

Nous demandons un plus grand engagement de la part des partenaires locaux qui cofinancent des projets avec la Banque européenne d’investissement, nous demandons des comptes rendus plus directs et moins théoriques et nous demandons un audit général de tous les fonds de la Banque européenne d’investissement.


The European Council in March 2010 set up a task force chaired by the President-in-Office of the Council and made up of all Member States, the European Commission and the European Central Bank. The task force was charged with analysing the measures needed to create an improved crisis resolution framework and better budgetary discipline by exploring all the options for strengthening the legal framework.

Lors de sa réunion de mars 2010, le Conseil européen a créé un groupe de travail présidé par le président du Conseil européen, composé de représentants de tous les États membres, de la Commission européenne, de la Banque centrale européenne, et chargé d’analyser les mesures nécessaires pour atteindre les objectifs d’un cadre amélioré de résolution de crise et d’une meilleure discipline budgétaire en explorant toutes les options permettant de renforcer le cadre juridique.


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