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Bank credit
Bank financing
Bank loan
Bank-based funding
Finance house
Industrial bank
Industrial banks
Islamic bank
Islamic banking
Islamic finance
Islamic financial system
Monetary financing by the central banks
Provider of bank finance for infrastructural works

Vertaling van "existing non-bank financing " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
bank credit | bank financing | bank loan | bank-based funding

crédit bancaire | financement bancaire


provider of bank finance for infrastructural works

source bancaire de financement d'infrastructures


finance house [ industrial bank | industrial banks(UNBIS) ]

banque industrielle


Islamic finance [ Islamic bank | Islamic banking | Islamic financial system | [http ...]

finance islamique [ banque islamique | système bancaire islamique | système financier islamique ]


A Financing Revolution: The Growth of Non-Bank Lending Summary Report

A Financing Revolution: The Growth of Non-Bank Lending Summary Report


monetary financing by the central banks

financement monétaire par les banques centrales
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
57. Believes that, given the importance of SMEs and mid-cap companies for the creation of new jobs, existing non-bank financing opportunities such as the development of specialised secondary markets (e.g. SME growth markets) and simple, transparent and standardised securitisation have to be better exploited; welcomes the initiative to establish a sustainable, transparent securitisation market by developing a specific regulatory framework with a uniform definition of high-quality securitisation, combined with effective methods for monitoring, measuring and managing risk; stresses, however, that SMEs constitute a highly diverse group and ...[+++]

57. estime, étant donné l'importance des PME et des entreprises à capitalisation moyenne pour la création d'emplois, qu'il convient de mieux exploiter les solutions de financement non bancaire existantes, telles que le développement des marchés secondaires spécialisés (par exemple, marchés de croissance des PME), et une titrisation simple, transparente et normalisée; salue l'initiative visant à établir un marché durable et transparent de la titrisation en développant un cadre réglementaire spécifique avec une définition uniforme de la titrisation de qualité, combinée à des méthodes efficaces pour surveiller, mesurer et gérer le risque; ...[+++]


57. Believes that, given the importance of SMEs and mid-cap companies for the creation of new jobs, existing non-bank financing opportunities such as the development of specialised secondary markets (e.g. SME growth markets) and simple, transparent and standardised securitisation have to be better exploited; welcomes the initiative to establish a sustainable, transparent securitisation market by developing a specific regulatory framework with a uniform definition of high-quality securitisation, combined with effective methods for monitoring, measuring and managing risk; stresses, however, that SMEs constitute a highly diverse group and ...[+++]

57. estime, étant donné l'importance des PME et des entreprises à capitalisation moyenne pour la création d'emplois, qu'il convient de mieux exploiter les solutions de financement non bancaire existantes, telles que le développement des marchés secondaires spécialisés (par exemple, marchés de croissance des PME), et une titrisation simple, transparente et normalisée; salue l'initiative visant à établir un marché durable et transparent de la titrisation en développant un cadre réglementaire spécifique avec une définition uniforme de la titrisation de qualité, combinée à des méthodes efficaces pour surveiller, mesurer et gérer le risque; ...[+++]


57. Believes that, given the importance of SMEs and mid-cap companies for the creation of new jobs, existing non-bank financing opportunities such as the development of specialised secondary markets (e.g. SME growth markets) and simple, transparent and standardised securitisation have to be better exploited; welcomes the initiative to establish a sustainable, transparent securitisation market by developing a specific regulatory framework with a uniform definition of high-quality securitisation, combined with effective methods for monitoring, measuring and managing risk; stresses, however, that SMEs constitute a highly diverse group and ...[+++]

57. estime, étant donné l'importance des PME et des entreprises à capitalisation moyenne pour la création d'emplois, qu'il convient de mieux exploiter les solutions de financement non bancaire existantes, telles que le développement des marchés secondaires spécialisés (par exemple, marchés de croissance des PME), et une titrisation simple, transparente et normalisée; salue l'initiative visant à établir un marché durable et transparent de la titrisation en développant un cadre réglementaire spécifique avec une définition uniforme de la titrisation de qualité, combinée à des méthodes efficaces pour surveiller, mesurer et gérer le risque; ...[+++]


Chart 3: Financing patterns corporates (in % of total liabilities) || Europe has traditionally been more reliant on bank finance, with bank lending playing a significantly larger role in the financing of the corporate sector than the issuance of debt securities in the market (Chart 3).

Graphique 3: Modes de financement des entreprises (en % du passif total) || Les entreprises européennes font traditionnellement davantage appel aux banques, les prêts bancaires jouant un rôle nettement plus important dans leur financement que l’émission de titres de créance sur le marché (graphique 3).


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This will also help bring about a more diverse supply of finance to SMEs and long-term projects by complementing bank financing with deeper, more developed capital markets.

Elle permettra également de diversifier l’offre de financements accessibles aux PME et aux projets à long terme en complétant le financement bancaire par des marchés de capitaux approfondis et plus développés.


Bank finance, as well as other financing tools such as leasing and factoring, are often difficult to access or insufficient for companies with significant intangible assets that cannot easily be used as collateral to obtain bank loans.

Le financement bancaire, ainsi que d’autres instruments financiers, comme la location-financement et l’affacturage, sont souvent difficiles d’accès ou insuffisants pour les entreprises possédant des immobilisations incorporelles significatives qui ne peuvent pas facilement être utilisées comme garanties pour obtenir des prêts bancaires.


This proposal builds on existing EU banking rules and aims to complete the post-crisis regulatory agenda by making sure that the regulatory framework addresses any outstanding challenges to financial stability, while ensuring that banks can continue to support the real economy.

Cette proposition, qui s'appuie sur les règles bancaires européennes existantes, vise à compléter le programme réglementaire que s'est fixé l'UE après la crise, de manière à ce que le cadre réglementaire remédie à tous les risques qui menaceraient encore la stabilité financière, tout en faisant en sorte que les banques puissent continuer à soutenir l'économie réelle.


9. Calls on the Commission further to improve cooperation with national development banks and commercial banks in order to pool experience, exchange best practices, develop synergies and identify ways in which EU SME financing programmes can be simplified and streamlined, and to take action enabling the existing investment banks for SMEs to expand their operations in other Member States in accordance with the conditions in place in those Member States;

9. demande à la Commission d'améliorer davantage encore la coopération avec les banques de développement et les banques commerciales nationales afin de mettre en commun les expériences, d'échanger les bonnes pratiques, de créer des synergies et de trouver des manières de simplifier et de rationaliser les programmes de financement des PME de l'UE, et de prendre des mesures permettant aux banques d'investissement pour les PME, déjà en place, d'étendre leurs opérations à d'autres États membres, conformément aux conditions applicables dans ces États membres;


23. Welcomes the fact that the EIB has taken a further step by revising its policy towards OFCs in a way that goes beyond maintaining the existing ban on financing promoters who are based in a tax haven; 24.Notes with satisfaction the Bank’s renewed policy towards OFCs, going beyond simply maintaining the existing ban on financing promoters who are based in a blacklisted OFC, especially the new obligation imposed by the EIB on all counterparts located in non-blacklisted yet weakly regulated OFCs to relocate to a country that is not an ...[+++]

24. prend note avec satisfaction de la politique réaffirmée de la BEI à l'égard des centres financiers extraterritoriaux, qui va désormais au-delà du maintien de l'actuelle interdiction de financer des promoteurs établis dans un centre financier extraterritorial figurant sur une liste noire, notamment de l'obligation nouvellement imposée par la Banque à toutes ses contreparties domiciliées dans des centres financiers extraterritoriaux ne figurant pas sur une liste noire mais insuffisamment réglementés de transférer leur siège dans un pays qui ne soit pas un centre financier extraterritorial avant la signature des contrats, ce qui garanti ...[+++]


International Finance Facility for Immunisation will outsource its two primary activities to existing multinational entities: financing, financial management and risk management will be outsourced to the World Bank and programme management and secretariat functions will be outsourced to Global Alliance for Vaccines and Immunisation.

La Facilité financière internationale pour la vaccination sous-traitera ses deux activités de base à des instances multinationales existantes: le financement, la gestion financière et la gestion des risques seront confiés à la Banque mondiale, tandis que la gestion du programme et les fonctions de secrétariat seront assurées par l’Alliance mondiale pour les vaccins et la vaccination.




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Date index: 2024-05-31
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