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Additional expenditure or a reduction in expenditure
Budgetary expenditure
Check government expenditures
Community expenditure
Control expenditure spending
EC budgetary expenditure
EC operational expenditure
EU expenditure
End-user to end-user signalling
European Union expenditure
Exert control of expenditures
Exert expenditure control
Exert expenditure controls
Expenditure by households
Family expenditure
Final consumption of households
Household expenditure
Household spending
Improve user-friendliness
Improving user-friendliness
Inspect government expenditures
Intervention credit
Investigate government expenditures
Lower or higher expenditure
Operational expenditure
Private consumers'expenditure
Private consumption
Revise user-friendliness
Scrutinise government expenditures
Update user-friendliness
User to user signaling
User to user signalling
User-to-user signaling
User-to-user signalling

Traduction de «expenditures and user » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
EU expenditure [ Community expenditure | EC budgetary expenditure | European Union expenditure ]

dépense de l'UE [ dépense budgétaire CE | dépense communautaire | dépense de l'Union Européenne ]


operational expenditure (EU) [ EC operational expenditure | intervention credit ]

dépense opérationnelle (UE) [ crédit d'intervention | dépense d'intervention | dépense opérationnelle CE ]




check government expenditures | investigate government expenditures | inspect government expenditures | scrutinise government expenditures

inspecter les dépenses d'un gouvernement


exert control of expenditures | exert expenditure controls | control expenditure spending | exert expenditure control

contrôler des dépenses


expenditure by households | family expenditure | final consumption of households | household expenditure | household spending | private consumers'expenditure | private consumption

consommation des ménages | consommation finale des ménages | consommation privée


end-user to end-user signalling [ user-to-user signalling | user-to-user signaling ]

signalisation d'usager à usager


revise user-friendliness | update user-friendliness | improve user-friendliness | improving user-friendliness

améliorer la facilité d’utilisation


user to user signaling | user to user signalling

signalisation d'usager à usager


additional expenditure or a reduction in expenditure | lower or higher expenditure

dépenses en plus ou en moins
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This appropriation is intended to cover expenditure on the purchase, hire, servicing and maintenance of hardware and software and on outside assistance from service bureaux and IT consultants for business-as-usual operations to provide assistance and support for users of Parliament’s computing and telecommunications systems. That expenditure relates mainly to support services for Members and for administrative and legislative applications.

Ce crédit est destiné à couvrir les dépenses relatives à l'achat, à la location, à l'entretien et à la maintenance du matériel et des logiciels ainsi que les dépenses d'assistance de sociétés de services et de conseils pour les activités récurrentes d'aide et de support général aux utilisateurs par rapport aux systèmes informatiques et de télécommunications du Parlement. Ces dépenses concernent notamment les services de support pour les députés ainsi que pour les applications administratives et législatives.


Such a facility shall guarantee that, without the end-user's consent, the accumulated expenditure over a specified period of use does not exceed a specified financial limit set by the end-user.

Cette fonction garantit que, sans le consentement de l’utilisateur final, le total des dépenses au cours d’une période déterminée d’utilisation ne dépasse pas un plafond financier déterminé, fixé par cet utilisateur final.


33. Stresses that the ongoing process of liberalising markets and privatising public utilities such as the energy sector has not brought any visible gains in terms of prices, service quality or a reduction in public expenditure; notes, on the contrary, that consumers’ and public service users’ associations have reported price increases, a drop in the level of service quality and increases in the costs of provision; notes, furthermore, that liberalisation has contributed to the destruction of jobs and the creation of private monopoli ...[+++]

33. souligne que le processus de libéralisation des marchés et de privatisation des services publics - dont le secteur de l'énergie - qui est en cours n'a apporté aucun avantage visible en termes de prix, de qualité des services ou de réduction des dépenses publiques; constate, au contraire, que les associations de consommateurs et d'usagers de services publics ont signalé des hausses de prix, une baisse de la qualité des services et une augmentation des coûts de fourniture de ces services; relève, en outre, que la libéralisation a ...[+++]


19. Stresses that the ongoing process of liberalising markets and privatising public utilities such as the energy sector has not brought any visible gains in terms of prices, service quality or a reduction in public expenditure; notes on the contrary that consumers’ and public service users’ associations have reported price increases, a drop in the level of service quality and increases in the costs of provision; notes, furthermore, that liberalisation has contributed to the destruction of jobs and the creation of private monopolies ...[+++]

19. souligne que le processus de libéralisation des marchés et de privatisation des services publics - dont le secteur de l'énergie - qui est en cours n'a apporté aucun avantage visible en termes de prix, de qualité des services ou de réduction des dépenses publiques; constate, au contraire, que les associations de consommateurs et d'usagers de services publics ont signalé des hausses de prix, une baisse de la qualité des services et une augmentation des coûts de fourniture de ces services; relève, en outre, que la libéralisation a ...[+++]


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17. Stresses that the ongoing process of liberalising markets and privatising public utilities has not brought any visible gains in terms of prices, service quality or a reduction in public expenditure; notes, on the contrary, that consumers' and public service users' associations have reported price increases, a drop in the level of service quality and increases in the costs of provision; notes, furthermore, that liberalisation has contributed to the destruction of jobs in the sectors affected and the creation of private monopolies ...[+++]

17. souligne que le processus actuel de libéralisation des marchés et de privatisation des services publics n'a induit aucun bénéfice visible en termes de prix, de qualité des services ou de réduction des dépenses publiques; constate, au contraire, que les associations de consommateurs et d'usagers des services publics ont dénoncé des hausses des prix, une baisse de la qualité des services et une augmentation du coût des prestations; relève, en outre, que la libéralisation a contribué à la suppression d'emplois dans les secteurs concer ...[+++]


It can contribute to better relations with suppliers, higher user satisfaction, better utilisation of human resources in the procurement process and improved auditability of public expenditure.

Le recours aux TIC peut améliorer les relations avec les fournisseurs, la satisfaction des utilisateurs, l'utilisation des ressources humaines pendant le processus des marchés publics et le contrôle des dépenses publiques.


10. Design and management weaknesses of Leonardo I: The reduction in the number of objectives and measures under Leonardo II is welcome. Equally sensible is the shift from centralised to decentralised management of expenditure: management at national level is plainly more user-friendly and more sensitive to regional and national particularities.

10. Points faibles dans la conception et la gestion de Leonardo I: il convient de se féliciter de la réduction du nombre des objectifs et mesures visés par Leonardo II. Une décentralisation accrue de la gestion des dépenses apparaît également comme un point sensible: la gestion au niveau national apparaît manifestement davantage axée sur les utilisateurs et plus sensible aux particularités régionales et nationales.


The affordability of telephone service is related to the information which users receive regarding telephone usage expenses as well as the relative cost of telephone usage compared to other services, and is also related to their ability to control expenditure.

Le caractère abordable du service téléphonique est lié à l'information que les utilisateurs reçoivent concernant les dépenses d'utilisation du téléphone ainsi que le coût relatif de l'utilisation du téléphone par rapport à d'autres services; il est également lié à la capacité des consommateurs de maîtriser leurs dépenses.


(19) Whereas a special scheme for durum wheat should be established to ensure a durum wheat production level which is sufficient to supply user industries while keeping budgetary expenditure in check; whereas that objective should be achieved by introducing a supplement limited, for each Member State concerned, to a maximum area of durum wheat; whereas any overshoot of those areas should lead to an adjustment to the applications submitted;

(19) considérant qu'il convient d'instituer un régime spécial pour le blé dur afin d'assurer un niveau de production suffisant pour l'approvisionnement des industries utilisatrices, tout en gardant les dépenses budgétaires sous contrôle; que ce but peut être atteint par l'instauration d'un supplément limité, pour chaque État membre concerné, à une superficie maximale de blé dur; que le dépassement éventuel de ces superficies doit conduire à l'ajustement des demandes introduites;


(4) Whereas the main objective of Community action in the field of combined transport is to increase the competitiveness of this type of transport in order to provide alternatives to road transport which are acceptable to the user; whereas financial assistance for projects eligible under this Regulation can therefore be of direct benefit only to Member States and to natural or legal persons established in the Community, and solely in respect of expenditure and costs incurred on Community territory;

(4) considérant que le principal objectif des actions communautaires en matière de transport combiné est l'augmentation de la compétitivité de ce type de transport afin de mettre en place des alternatives au transport routier acceptables pour l'utilisateur; que, en conséquence, le soutien financier des projets éligibles au titre du présent règlement ne peut bénéficier directement qu'aux États membres et aux personnes physiques ou morales établies dans la Communauté, et ce uniquement pour les dépenses et les coûts occasionnés sur le territoire de la Communauté;


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