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Acronym
Conversion of external debt into equity
Converting external debt into equity
Decentralised cooperation
Decentralized cooperation
EEAS
European External Action Service
External action
External actions
Local government external action
Map out customer requirements into pragmatic action
Map out customer requirements into pragmatic actions
Map out pragmatic actions of customer requirements
Municipal international cooperation
Translate strategy in operations
Translate strategy into actions
Translate strategy into objectives
Translate strategy into operation

Vertaling van "external action into " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
external action | external actions

actions extérieures


Communication and Visibility Manual for EU External Actions | Communication and Visibility Manual for European Union External Actions

manuel de communication et de visibilité pour les actions extérieures de l’Union européenne


European Programme for Action to Confront HIV/AIDS, Malaria and Tuberculosis through External Action (2007-2011)

Programme d'action européen pour lutter contre le VIH/sida, le paludisme et la tuberculose par les actions extérieures (2007-2011)


converting external debt into equity

convertir la dette extérieure en prises de participation


conversion of external debt into equity

conversion de la dette extérieure en prises de participation


decentralised cooperation [ decentralized cooperation | local government external action | municipal international cooperation ]

coopération décentralisée [ action extérieure du gouvernement local | coopération municipale internationale ]


European External Action Service [ EEAS [acronym] ]

Service européen pour l’action extérieure [ SEAE [acronym] ]


European External Action Service

Service européen pour l'action extérieure


map out customer requirements into pragmatic action | map out pragmatic actions of customer requirements | map out customer requirements into pragmatic actions | mapping out customer requirements into pragmatic actions

traduire les exigences de clients en actions concrètes


translate strategy in operations | translate strategy into objectives | translate strategy into actions | translate strategy into operation

traduire la stratégie en actions et objectifs concrets | élaborer des actions et des objectifs à partir de la stratégie | transposer la stratégie en actions et objectifs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Migration policy must be further integrated into the EU's external relations strategy, assisted potentially by the establishment of an External Action Service.

Il y a donc lieu d'intégrer davantage la politique migratoire dans la stratégie de l'UE en matière de relations extérieures et, éventuellement, de créer un service pour l'action extérieure.


It proposes four building blocks to incorporate resilience into the EU's external action:

Elle propose quatre piliers pour l'intégration de la résilience dans l'action extérieure de l'UE:


How exactly will you incorporate this into the EU's external action?

Comment précisément entendez-vous intégrer cela dans l'action extérieure de l'UE ?


16. Points out that the powers and responsibilities of the VP/HR do not merely constitute ‘double hatting’, but represent a merging of functions and sources of legitimacy, making her role central to the process of bringing the various instruments, actors and procedures of EU external action into a coherent relationship; calls on the VP/HR to interpret her role as a proactive one and to pursue a constructive dialogue with Parliament in the framework of the twofold effort to actively foster a political consensus among the Member States on the strategic directions and policy options for the CFSP and the CSDP, and to bring coherence to, eff ...[+++]

16. souligne que les pouvoirs et les responsabilités de la VP/HR ne représentent pas seulement une «double casquette», mais constituent une fusion de fonctions et de sources de légitimation qui la placent au centre du processus de construction de la cohérence entre les divers instruments, acteurs et procédures de l'action extérieure de l'UE; invite la VP/HR à considérer sa fonction de manière proactive et à poursuivre un dialogue constructif avec le Parlement, dans le cadre du double effort consistant à favoriser activement la construction du consensus politique entre les Ét ...[+++]


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16. Points out that the powers and responsibilities of the VP/HR do not merely constitute ‘double hatting’, but represent a merging of functions and sources of legitimacy, making her role central to the process of bringing the various instruments, actors and procedures of EU external action into a coherent relationship; calls on the VP/HR to interpret her role as a proactive one and to pursue a constructive dialogue with Parliament in the framework of the twofold effort to actively foster a political consensus among the Member States on the strategic directions and policy options for the CFSP and the CSDP, and to bring coherence to, eff ...[+++]

16. souligne que les pouvoirs et les responsabilités de la VP/HR ne représentent pas seulement une "double casquette", mais constituent une fusion de fonctions et de sources de légitimation qui la placent au centre du processus de construction de la cohérence entre les divers instruments, acteurs et procédures de l'action extérieure de l'UE; invite la VP/HR à considérer sa fonction de manière proactive et à poursuivre un dialogue constructif avec le Parlement, dans le cadre du double effort consistant à favoriser activement la construction du consensus politique entre les Ét ...[+++]


16. Points out that the powers and responsibilities of the VP/HR do not merely constitute ‘double hatting’, but represent a merging of functions and sources of legitimacy, making her role central to the process of bringing the various instruments, actors and procedures of EU external action into a coherent relationship; calls on the VP/HR to interpret her role as a proactive one and to pursue a constructive dialogue with Parliament in the framework of the twofold effort to actively foster a political consensus among the Member States on the strategic directions and policy options for the CFSP and the CSDP, and to bring coherence to, eff ...[+++]

16. souligne que les pouvoirs et les responsabilités de la VP/HR ne représentent pas seulement une «double casquette», mais constituent une fusion de fonctions et de sources de légitimation qui la placent au centre du processus de construction de la cohérence entre les divers instruments, acteurs et procédures de l'action extérieure de l'UE; invite la VP/HR à considérer sa fonction de manière proactive et à poursuivre un dialogue constructif avec le Parlement, dans le cadre du double effort consistant à favoriser activement la construction du consensus politique entre les Ét ...[+++]


The derogation from the principle of universality concerning assigned revenue should be modified to take into account the specificities of, on the one hand, internal assigned revenue which arises from appropriations authorised by the European Parliament and the Council, and, on the other hand, external assigned revenue which is collected from and assigned by various donors to a specific programme or action. Furthermore, external do ...[+++]

b)"institution", le Parlement européen, le Conseil européen, le Conseil, la Commission européenne, la Cour de justice de l'Union européenne, la Cour des comptes, le Comité économique et social européen, le Comité des régions, le Médiateur européen, le Contrôleur européen de la protection des données et le Service européen pour l'action extérieure (SEAE); la Banque centrale européenne n'est pas considérée comme une institution de l'Union.


12. Urges the Vice-President/High Representative to make sure internal security threats, among others those identified by the Council under the EU policy cycle on serious and organised crime, are duly taken into account in EU external action policies and instruments and adequately addressed through them; stresses that key tools for addressing the linkage between internal and external security are regular political security dialogues with third countries, negotiation of security cooperation clauses in international agreements, restrictive measures regimes, strategic programming of external assist ...[+++]

12. demande instamment à la vice-présidente/haute représentante de veiller à ce que les menaces de sécurité intérieure, dont celles définies par le Conseil dans le cadre du cycle politique de l'Union pour la lutte contre la grande criminalité organisée, soient dûment prises en compte dans les politiques et instruments de l'action extérieure de l'Union et qu'elles soient, le cas échéant, traitées de manière appropriée par ceux-ci; souligne que l'articulation de la sécurité intérieure et extérieure passe par des dialogues politiques réguliers avec les pays tiers en matière de sécurité, la négociation de clauses de coopération relative à l ...[+++]


17. Considers that the EEAS has a key role to play in bringing about an effective comprehensive approach based on full integration of the CSDP, the CFSP and the other dimensions of EU external action, notably development cooperation, trade and energy security policies; welcomes the outcome of the negotiations, which has served to establish the EEAS as a structure to assist the EU institutions and the various dimensions of EU external action and conferred a wide range of powers and responsibilities on it while providing a solid link to the Commission without in any way encroaching on the Commissi ...[+++]

17. considère que le SEAE joue un rôle fondamental pour la construction d'une approche exhaustive et effective fondée sur l'intégration totale entre la PSDC, la PESC et les autres dimensions de l'action extérieure de l'Union, notamment les politiques de coopération au développement, commerciales et de sécurité énergétique; se félicite de l'issue des négociations qui ont conduit à la création du SEAE en tant que structure au service des institutions de l'Union et des différentes dimensions de son action extérieure, et qui ont assuré l'attribution d'un vaste éventail de compétences au Service, garantissant en même temps un lien solide ave ...[+++]


The Council also said that the integration of migration aspects in the external action of the Community should respect the coherence of EU external policies and actions and should be part of a comprehensive approach towards each country or region, taking into account their specific situation.

Le Conseil a ajouté que l'intégration des questions de migration dans l'action extérieure de la Communauté doit respecter la cohérence globale des politiques et actions extérieures de l'UE et faire partie intégrante d'une approche globale, différenciée de manière à tenir compte de la situation propre à chaque pays et à chaque région.


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