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Area with specific problems
Decide in favour of a party
Decide in favour of a party's claim
Environment favourable to palliative care
Find in a party's favour
Least-favoured group
Less-favoured agricultural area
Less-favoured agricultural region
Less-favoured area
Less-favoured region
MFN
MFN customs duty rate
MFN rate
MFN tariff
Most favoured nation
Most favoured nation clause
Most favoured nation customs duty rate
Most favoured nation rate
Most favoured nation treatment
Most-Favoured-Nation Tariff Rules of Origin Regulations
Most-favoured-nation tariff
Palliative setting
Palliative settings
REGEN
Underdeveloped region

Vertaling van "favour secession " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
less-favoured agricultural area [ area with specific problems | less-favoured agricultural region ]

zone agricole défavorisée [ région agricole défavorisée | zone avec handicaps spécifiques | zone menacée d'abandon ]


MFN customs duty rate | MFN rate | MFN tariff | most favoured nation customs duty rate | most favoured nation rate | most-favoured-nation tariff

droit NPF | tarif de la nation la plus favorisée | taux applicable à la nation la plus favorisée | taux appliqué aux parties contractantes bénéficiant du traitement de la nation la plus favorisée


most favoured nation [ MFN | most favoured nation clause | most favoured nation treatment ]

nation la plus favorisée [ clause de la nation la plus favorisée | NPF | traitement de la nation la plus favorisée ]


less-favoured region [ less-favoured area | underdeveloped region ]

région défavorisée [ région de l'objectif 1 | région en retard de développement | région sous-développée | zone défavorisée ]


find in a party's favour [ decide in favour of a party | decide in favour of a party's claim ]

donner gain de cause à une partie [ adjuger ses conclusions à une partie ]


Most-Favoured-Nation Tariff Rules of Origin Regulations [ Most-Favoured-Nation Tariff and British Preferential Tariff Rules of Origin Regulations ]

Règlement sur les règles d'origine (tarif de la nation la plus favorable) [ Règlement sur les règles d'origine des marchandises bénéficiant du tarif de la nation la plus favorisée et du tarif de préférence britannique ]


Interdepartmental Action Plan to Favour the Survival of the St. Lawrence Beluga Whale [ Interdepartmental Action Plan to Favour the Survival of the St. Lawrence Beluga ]

Plan d'action interministériel pour favoriser la survie du béluga du Saint-Laurent




Community initiative aimed at improvement of energy infrastructures in the peripheral regions | Community initiative in favour of regions whose development is lagging behind (Objective 1 regions) and which are inadequately equipped with energy infrastructures | REGEN [Abbr.]

initiative en faveur des régions en retard de développement (régions de l'objectif 1) insuffisamment équipées en infrastructures énergétiques | Programme d'initiative communautaire concernant des interconnexions énergétiques | REGEN [Abbr.]


environment favourable to palliative care | palliative setting | arrangements to alleviate pain of palliative care patients | palliative settings

unités de soins palliatifs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
WHEREAS the Supreme Court of Canada has stated that democracy means more than simple majority rule, that a clear majority in favour of secession would be required to create an obligation to negotiate secession, and that a qualitative evaluation is required to determine whether a clear majority in favour of secession exists in the circumstances;

qu’elle a déclaré que le principe de la démocratie signifie davantage que la simple règle de la majorité, qu’une majorité claire en faveur de la sécession serait nécessaire pour que naisse l’obligation de négocier la sécession et que c’est une majorité claire au sens qualitatif, dans les circonstances, dont il faut déterminer l’existence;


The court mentions that the negotiations that would follow a clear majority vote in favour of secession “would address the potential act of secession as well as its possible terms should in fact secession proceed”.

La Cour mentionne que les négociations qui suivraient l'expression d'une majorité claire en faveur de la sécession «porteraient sur l'acte potentiel de sécession et sur ses conditions éventuelles, si elle devait effectivement être réalisée».


The fact that more than 99% of voters favoured secession is a damning indictment on Khartoum and President Bashir’s decades of efforts to conquer and subjugate the Christian and Animist South to hard-line Islamism and Sharia law.

Le fait que plus de 99 % des électeurs aient soutenu la séparation est une mise en cause accablante de Khartoum et des décennies d’efforts du président el-Béchir pour vaincre et soumettre les chrétiens et les animistes du Sud à l’islamisme pur et dur et à la charia.


The preliminary results of the referendum in the 10 southern states were announced on 30 January and showed an overwhelming majority (99.5%) in favour of secession.

Les résultats préliminaires du référendum organisé dans les dix États du Sud ont été annoncés le 30 janvier et ont mis en évidence une majorité écrasante (99,5 %) en faveur de la séparation.


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Otherwise, Turkey will say tomorrow that it had been promised membership if it favoured an agreement that brought the secession of the north of the island to an end.

Sinon la Turquie dira demain qu’on lui avait promis l’adhésion si elle favorisait un accord mettant fin à la sécession du nord de l’île.


I certainly do not begrudge the inhabitants of Corsica, who speak a language other than French, greater autonomy and even the right of secession, but I am not willing to buy their favour by keeping the price of an unhealthy stimulant artificially low.

Je ne conteste certainement pas aux habitants de la Corse, qui parlent une autre langue que le français, leur droit à une plus grande autonomie et même le droit de sécession, mais je ne veux pas acheter leur faveur en maintenant le prix d’un stimulant malsain artificiellement bas.


If Canada were to be in favour of a secession right for natives, then it would be in favour of secession rights for all these natives, those of the United States, those of Mexico, and those of four of the permanent members of the Security Council.

Si le Canada se déclarait partisan d'un droit de sécession pour les Autochtones, alors il serait partisan des droits de sécession pour tous les Autochtones, ceux des États-Unis, ceux du Mexique et ceux de quatre des membres permanents du Conseil de sécurité.


The first is to say, as was heard prior to the reference on secession, that, regardless of the number of votes cast in Quebec, in the final analysis, the procedure for amending the Constitution and hence for secession, will always been section 41 of the Constitutional Act of 1982, and that in fact it will always be possible to refuse to allow a province to recognize a very strong majority in favour of secession.

La première, c'est celle qui consiste à dire que, et on l'a entendu avant le renvoi sur la sécession, quel que soit le nombre de voix exprimées au Québec, en dernière analyse, la procédure de modification de la Constitution, donc de sécession, sera toujours l'article 41 de la Loi constitutionnelle de 1982 et, dans les faits, il sera toujours possible de refuser à une province de reconnaître une majorité très forte en faveur de la sécession.


It seems to me that one of the things he pointed out, and it's been pointed out since by a couple of other witnesses, is that by requiring that secession take place—although I realize this is what the court said—through an ordinary constitutional amendment, this is construed by some to say, look, yes, it's in favour of secession in principle, and it's a process for achieving secession, but by having the constitutional amending process at the end of this process, knowing what we know about Canada, it's like saying it'll never happen.

Ce dernier, me semble-t-il, a signalé, comme certains autres témoins l'ont fait par la suite, que le fait d'exiger que la sécession s'effectue par le truchement d'un amendement constitutionnel ordinaire—et je me rends bien compte que la Cour en a dit autant—revient, selon certains, à favoriser en principe un processus aboutissant à la sécession tout en sachant que, en pratique, le processus de modification constitutionnelle ne permet pas un tel aboutissement dans le Canada tel que nous le connaissons.


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