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Airport Guidelines
Airport Protocol
Airport managing body
Airport operator
Airport procedure
Assist airport evacuation
Carry out airport evacuation in an emergency
Carry out evacuation of airport in an emergency
Define the maintenance schedules of airport equipment
Determine maintenance schedules for airport equipment
Develop maintenance schedules for airport equipment
Managing body of an airport
Managing body of the airport
Monitor airport service performance
Monitor the performance of airport services
Procedure at the airport
Track the performance of airport services
Undertake airport equipment maintenance scheduling

Vertaling van "finance the airport " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Airport Guidelines | Community guidelines on financing of airports and start-up aid to airlines departing from regional airports

Lignes directrices communautaires sur le financement des aéroports et les aides d'Etat au démarrage pour les compagnies aériennes au départ d'aéroports régionaux


Airport Protocol | Protocol for the Suppression of Unlawful Acts of Violence at Airports Serving International Civil Aviation | Protocol for the Suppression of Unlawful Acts of Violence at Airports Serving International Civil Aviation, supplementary to the Convention for the Suppression of Unlawful Acts against the Safety of Civil Aviation

Protocole pour la répression des actes illicites de violence dans les aéroports servant à l'aviation civile internationale


assess the day-to-day quality of services delivered by an air transport operator | track the performance of airport services | monitor airport service performance | monitor the performance of airport services

surveiller les performances des services d'un aéroport


assist airport evacuation | carry out airport evacuation in an emergency | carry out evacuation of airport in an emergency | support the evacuation of airport users in an emergency

procéder à l'évacuation d’un aéroport en cas d'urgence


define the maintenance schedules of airport equipment | undertake airport equipment maintenance scheduling | determine maintenance schedules for airport equipment | develop maintenance schedules for airport equipment

définir le planning de l'entretien des équipements aéroportuaires


airport managing body | airport operator | managing body of an airport | managing body of the airport

entité gestionnaire | entité gestionnaire d'un aéroport | exploitant d’aéroport | exploitant d'aéroport | organisme de gestion d'un aéroport


Order Designating the Greater Toronto Airports Authority as a Designated Airport Authority and Designating the Date for the Transfer of the Toronto-Lester B. Pearson International Airport to the Greater Toronto Airport Authority

Décret conférant le statut d'administration aéroportuaire désignée à la (Greater Toronto Airports Authority) et désignant la date de cession de l'Aéroport international Lester B.Pearson de Toronto à la (Greater Toronto Airports Authority)


Land Use in the Vicinity of Airports: Planning Guidelines for the Use of Land Outside the Airport Property Boundary

Utilisation des terrains au voisinage des aéroports : directives de planification pour l'utilisation des terrains au voisinage des aéroports


A future framework for the management of airports in Canada: a new policy [ A future framework for the management of airports in Canada ]

Le futur cadre de gestion des aéroports canadiens : une nouvelle politique [ Le futur cadre de gestion des aéroports canadiens ]


procedure at the airport | airport procedure

procédure à l'aéroport
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
However, the Court of Justice of the European Union has recognized the evolution in the nature of airport activities and in its judgment in Leipzig/Halle Airport, the General Court held that from 2000 onward the application of State aid rules to the financing of airport infrastructure could no longer be excluded.

Cependant, la Cour de justice de l'Union européenne a reconnu une évolution dans la nature des activités aéroportuaires et, dans le jugement rendu dans l'affaire Aéroport de Leipzig-Halle, le Tribunal a considéré qu'il n'y avait plus lieu d'exclure l'application des dispositions relatives aux aides d'État aux infrastructures aéroportuaires.


However, the European Courts have recognised the evolution in the nature of airport activities and in Leipzig/Halle Airport, the General Court held that from the date of the judgment in Aéroports de Paris (12 December 2000), the application of State aid rules to the financing of airport infrastructure could no longer be excluded.

Toutefois, les juridictions de l'Union ont admis l'évolution de la nature des activités aéroportuaires. Dans l'affaire Aéroport de Leipzig/Halle, le Tribunal a considéré qu'à partir de la date de l'arrêt dans l'affaire Aéroports de Paris (12 décembre 2000), il n'y avait plus lieu d'exclure l'application des dispositions relatives aux aides d'État aux infrastructures aéroportuaires.


the need, forecast in the financial projections, to borrow working capital loan to finance the airport's operations, as Gdynia-Kosakowo Airport Ltd might otherwise lose liquidity;

la nécessité, prévue dans le cadre des projections financières, de contracter un crédit d'exploitation pour les activités opérationnelles, sans lequel la société Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo sp. z o.o. pourrait perdre sa liquidité;


The guidelines take stock of the new legal and economic situation concerning the public financing of airports and airlines and specify the conditions under which such public financing constitutes state aid within the meaning of Article 107(1) of the Treaty on the Functioning of the European Union (TFEU).

Elles font le point sur la nouvelle situation juridique et économique en ce qui concerne le financement public des aéroports et des compagnies aériennes et définissent les critères qui doivent être remplis pour qu'un tel financement constitue une aide d’État au sens de l’article 107, paragraphe 1, du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne.


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The Commission, therefore, has doubts whether the financing of the notified infrastructure measures can be considered compatible with EU state aid rules, and in particular the 2005 EU Guidelines on the financing of airports and start-up aid to airlines from regional airports.

En conséquence, la Commission n’est pas certaine que le financement des mesures d’infrastructure notifiées puisse être considéré comme compatible avec les règles de l’UE en matière d’aides d’État, et plus particulièrement avec les lignes directrices sur le financement des aéroports et les aides d’État au démarrage pour les compagnies aériennes au départ d’aéroports régionaux adoptées par l’UE en 2005.


The Commission has started a review of the 2005 EU Guidelines on the financing of airports and start-up aid to airlines from regional airports (IP/11/445).The consultation period ended on 7 June and the Commission is currently analysing submissions from stakeholders and Member States.

La Commission a entamé un réexamen des lignes directrices sur le financement des aéroports et les aides d’État au démarrage pour les compagnies aériennes au départ d’aéroports régionaux adoptées par l’UE en 2005 (voir IP/11/445). La période de consultation a expiré le 7 juin et la Commission analyse actuellement les contributions reçues des parties intéressées et des États membres.


Having concluded that the investment measure constitutes s tate aid, the Commission has reached the conclusion that the capital investment in the airport infrastructure constitutes compatible state aid in accordance with the applicable Community framework (Community guidelines on financing of airports and start-up aid to airlines departing from regional airports – see IP/05/1097).

Après avoir conclu que l'investissement représente une aide d'État, la Commission est parvenue à la conclusion que l'apport en capital en faveur des infrastructures aéroportuaires constitue une aide d'État compatible conformément à l'encadrement communautaire applicable (lignes directrices communautaires sur le financement des aéroports et les aides d'État au démarrage pour les compagnies aériennes au départ d'aéroports régionaux – voir IP/05/1097).


on the basis of the Community guidelines on financing of airports and start-up aid to airlines departing from regional airports (81), for new airlines departing from regional airports with an annual passenger volume of less than five million, up to 30 % of the costs strictly linked to their start-up over the first three years (or 40 % of the said costs over the first three years in the case of regional airports located in a disadvantaged region within the meaning of the guidelines).

sur la base des lignes directrices communautaires sur le financement des aéroports et les aides d'État au démarrage pour les compagnies aériennes au départ d'aéroports régionaux (81), pour des lignes aériennes nouvelles à partir d'aéroports régionaux caractérisés par un trafic annuel inférieur à 5 millions de passagers, à concurrence de 30 % des coûts strictement liés à leur démarrage sur les trois premières années (40 % desdits coûts sur les trois premières années pour les aéroports régionaux situés dans une région défavorisée au sen ...[+++]


The sectoral rules in question are the 1997 and 2004 Community guidelines on State aid to maritime transport, the 1998 guidelines on national regional aid, as amended in 2000, the 2005 Community guidelines on financing of airports and start-up aid to airlines departing from regional airports and, lastly, as far as the financing of assets in the industrial sector are concerned, the guidelines on national regional aid.

Ces règles sectorielles sont les orientations communautaires sur les aides d'État au transport maritime de 1997 et de 2004, les lignes directrices concernant les aides d'État à finalité régionale de 1998, modifiées en 2000, et les lignes directrices communautaires sur le financement des aéroports et les aides d'État au démarrage pour les compagnies aériennes au départ d'aéroports régionaux de 2005 et, enfin, pour le financement de biens relevant du secteur industriel, les lignes directrices concernant les aides d'État à finalité régio ...[+++]


Such development benefits the regions by ensuring a better return from existing public goods and facilitating regional economic development, in particular through job creation and tourism; it benefits the Member State concerned by encouraging spatial planning and better use of existing airports as opposed to the construction of new infrastructure or extensions; and it benefits the European Union whose need to develop airport capacity was pointed out in the White Paper on Transport and which provides part of the financing for airports throug ...[+++]

Ce développement est bénéfique pour les régions en assurant une meilleure rentabilité des biens publics existants et en facilitant le développement économique régional notamment par le biais des emplois et du tourisme ; il l’est pour l’Etat membre en favorisant l’aménagement du territoire et une meilleure utilisation des aéroports existants par rapport à la construction de nouvelles infrastructures ou à leur extension ; il l’est enfin pour l’Union européenne pour laquelle le besoin de développer les capacités aéroportuaires a été rappelé dans le Livre blanc sur les transports et qui assure une part des ...[+++]




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Date index: 2023-12-11
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