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Abuse of market
Broad financial market
Capital market
Capital markets
ESFS
EU Supervisory Framework
Entity subject to financial market supervision
European Supervisory Framework
European System of Financial Supervision
Execute financial market business
Financial activity
Financial analyst
Financial globalisation
Financial globalization
Financial market
Financial market manipulation
Financial market supervision
Financial markets analyst
Financial markets report writer
Financial supervision
Financial surveillance
Globalisation of financial markets
Globalization of financial markets
International financial market
MAD
MAR
Market abuse
Market abuse directive
Market abuse regulation
Perform financial market business
Perform financial market work
Person subject to financial market supervision
Prudential control
Prudential supervision
Securities market
Structured finance analyst
Supervised entity
Supervised person
Supervision of financial institutions

Traduction de «financial markets generally » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
financial market [ financial activity | international financial market | securities market | International financial market(STW) | capital markets(UNBIS) ]

marché financier [ activité financière | marché financier international ]


globalization of financial markets | globalisation of financial markets | financial globalization | financial globalisation

mondialisation financière | mondialisation des marchés financiers | globalisation des marchés financiers | globalisation financière


counsel on legal compliance for participation in financial markets | give recommendations on legal compliance for participation in financial markets | advise on legal compliance for participation in financial markets | advising on legal compliance for participation in financial markets

donner des conseils sur la conformité légale de la participation aux marchés financiers


market abuse [ abuse of market | financial market manipulation | MAD | MAR | market abuse directive | market abuse regulation | [http ...]

abus de marché [ DAM | directive sur les abus de marché | manipulation des cours | règlement relatif aux abus de marché ]


supervised entity | supervised person | person subject to financial market supervision | entity subject to financial market supervision

assujetti à la surveillance des marché financiers | assujetti


financial supervision [ ESFS | European Supervisory Framework | European System of Financial Supervision | EU Supervisory Framework | financial market supervision | financial surveillance | prudential control | prudential supervision | supervision of financial institutions ]

surveillance financière [ cadre de surveillance de l'UE | cadre européen de surveillance | contrôle prudentiel | SESF | supervision financière | surveillance des établissements financiers | surveillance prudentielle | système européen de surveillance financière ]


execute financial market business | perform financial market business | perform financial market work

réaliser des opérations sur les marchés financiers


financial markets analyst | structured finance analyst | financial analyst | financial markets report writer

analyste financier | analyste financier/analyste financière | analyste financière




broad financial market

marché financier développé | marché financier diversifié
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Public authorities to which personal data are disclosed in accordance with a legal obligation for the exercise of their official mission, such as tax and customs authorities, financial investigation units, independent administrative authorities, or financial market authorities responsible for the regulation and supervision of securities markets should not be regarded as recipients if they receive personal data which are necessary to carry out a particular inquiry in the general ...[+++]

Les autorités publiques auxquelles des données à caractère personnel sont communiquées conformément à une obligation légale pour l'exercice de leurs fonctions officielles, telles que les autorités fiscales et douanières, les cellules d'enquête financière, les autorités administratives indépendantes ou les autorités des marchés financiers responsables de la réglementation et de la surveillance des marchés de valeurs mobilières ne devraient pas être considérées comme des destinataires si elles reçoivent des données à caractère personnel qui sont nécessaires pour mener une enquête particulière dans l'intérêt général, conformément au droit d ...[+++]


From the Department of Finance we have Doug Wyatt, general counsel, general legal services; Doug Adlard, general counsel, general legal services; Dan Hermosa, counsel, general legal services; Michèle Dupont, international relations officer, international trade and finance branch; Mark Hodgson, policy analyst, federal-provincial relations and social policy branch, labour markets/employment/learning; David Bell, economist, federal-provincial relations and social policy branch; François Cadieux, economist, federal-provincial relati ...[+++]

Du ministère des Finances, M. Doug Wyatt, avocat général, Services juridiques généraux; Doug Adlard, avocat général, Services juridiques généraux; Dan Hermosa, avocat, Services juridiques généraux; Michèle Dupont, agent des relations internationales, Direction du commerce et des finances internationaux; Mark Hodgson, analyste de la politique, Direction des relations fédérales- provinciales et de la politique sociale, Marchés du travail, emploi et apprentissage; David Bell, économiste, Direction des relations fédérales-provinciales et de la politique sociale; François Cadieux, économiste, Direction des relations fédérales- provinciales et de la politique sociale, planification stratégique; Ian Wright, chef de projet principal, Direction de la politique d ...[+++]


Witnesses: From the Department of Finance: Doug Wyatt, General Counsel, General Legal Services; Doug Adlard, General Counsel, General Legal Services; Dan Hermosa, Counsel, General Legal Services; Michèle Dupont, International Relations Officer, International Trade and Finance Branch; Mark Hodgson, Policy Analyst, Federal-Provincial Relations and Social Policy Branch, Labour Markets/Employment/Learning; David Bell, Economist, Federal-Provincial Relations and Social Policy Branch; François Cadieux, Economist, Federal-Provincial Re ...[+++]

Témoins : Du ministère des Finances : Doug Wyatt, avocat général, Services juridiques généraux; Doug Adlard, avocat général, Services juridiques généraux; Dan Hermosa, avocat, Services juridiques généraux; Michèle Dupont, agent, Direction du commerce et des finances internationaux; Mark Hodgson, analyste de la politique, Direction des relations fédérales-provinciales et de la politique sociale, Marchés du travail, emploi et apprentissage; David Bell, économiste, Direction des relations fédérales-provinciales et de la politique sociale; François Cadieux, économiste, Direction des relations fédérales-provinciales et de la politique sociale, Planification stratégique; Ian Wright, chef de projet principal, Direction de la politique d ...[+++]


From the Department of Finance: Réal Bouchard, Director, Federal-Provincial Relations and Social Policy; Larry Weatherley, Chief, Financial Markets Division, Financial Sector Policy Branch; Bill Mitchell, Director, Financial Markets Division, Financial Sector Policy Branch; Clare Scullion, Senior Counsel, General Legal Services.

Du ministère des Finances : Réal Bouchard, directeur, Relations fédérales-provinciales et de la politique sociale; Larry Weatherley, chef, Division des marchés financiers, Direction de la politique du secteur financier; Bill Mitchell, directeur, Division des marchés financiers, Direction de la politique du secteur financier; Clare Scullion, avocate conseil, Services juridiques généraux.


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In addition, financial market vulnerabilities in some emerging economies could translate into weaker than expected growth in these countries and increase financial market volatility more generally.

De plus, les vulnérabilités de certaines économies émergentes pourraient se traduire en une croissance plus faible que prévu dans ces pays, ainsi qu'en une volatilité croissante des marchés de capitaux.


Inside information in relation to a derivative of a commodity should be defined as information which both meets the general definition of inside information in relation to financial markets and which is required to be made public in accordance with legal or regulatory provisions at the Union or national level, market rules, contracts or customs on the relevant commodity derivative or spot market.

Les informations privilégiées concernant un instrument dérivé sur matières premières devraient être définies comme les informations correspondant à la définition générale des informations privilégiées concernant les marchés financiers et qui sont obligatoirement rendues publiques conformément aux dispositions légales ou réglementaires au niveau de l’Union ou au niveau national, aux règles de marché, aux contrats ou aux usages propres au marché d’instruments dérivés sur matières premières concerné ou au marché au comptant de matières premières concerné.


The Authority shall fulfil a general coordination role between competent authorities, in particular in situations where adverse developments could potentially jeopardise the orderly functioning and integrity of financial markets or the stability of the financial system in the Union.

L’Autorité exerce une fonction de coordination générale entre les autorités compétentes, en particulier lorsque des circonstances défavorables risquent de compromettre le bon fonctionnement et l’intégrité des marchés financiers ou la stabilité du système financier dans l’Union.


The Authority shall fulfil a general coordination role between competent authorities, in particular in situations where adverse developments could potentially jeopardise the orderly functioning and integrity of financial markets or the stability of the financial system in the Union.

L’Autorité exerce une fonction de coordination générale entre les autorités compétentes, en particulier lorsque des circonstances défavorables risquent de compromettre le bon fonctionnement et l’intégrité des marchés financiers ou la stabilité du système financier dans l’Union.


Directive 2004/39/EC establishes the general framework for a regulatory regime for financial markets in the Community, setting out, among other matters: operating conditions relating to the performance by investment firms of investment and ancillary services, and investment activities; organisational requirements (including record-keeping obligations) for investment firms performing such services and activities on a professional basis, and for regulated markets; transaction reporting requirements in respect of transactions in financ ...[+++]

La directive 2004/39/CE établit le cadre général d'un régime réglementaire des marchés financiers dans la Communauté, qui prévoit notamment: les conditions d'exercice relatives à la prestation par les entreprises d'investissement de services d'investissement et de services auxiliaires, ainsi qu'à leurs activités d'investissement; les exigences organisationnelles (y compris les obligations en matière d'enregistrement) applicables aux entreprises d'investissement qui prestent ces services et exercent ces activités à titre professionnel, ainsi qu'aux marchés réglementés; les obligations relatives au compte rendu des transactions sur instr ...[+++]


So if I may, I would also express on behalf of the committee our warmest and sincerest gratitude to these individuals from the Department of Finance: Mr. Doug Wyatt, general counsel, general legal services; Mr. Gusen, of course, who appeared in front of us; Frank Vermaeten, chief of policy development and research, federal-provincial relations division; Doug Adlard, counsel, general legal services; Bill Mitchell, director, financial markets division, financial sector policy branch; Rob St ...[+++]

Au nom de notre comité, j'aimerais exprimer notre gratitude la plus chaleureuse et la plus sincère à ces personnes du ministère des Finances: M. Doug Wyatt, avocat général, Services juridiques généraux; M. Gusen, bien sûr, qui a comparu devant nous; M. Frank Vermaeten, chef, Élaboration des politiques et recherches, Division des relations fédérales-provinciales; M. Doug Adlard, conseiller juridique, Services juridiques généraux; M. Bill Mitchell, directeur, Division des marchés financiers, Direction de la politique du secteur financier; M. Rob Stewart, chef principal, Division des marchés financier ...[+++]


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