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ADEMRMP
Agriculture Drought Risk Management Plan
Alberta Drought Risk Management Plan
Area liable to drought
Byram-Keetch drought index
Drought
Drought-prone area
Explosion hazard
Explosion risk
Fight against drought
Fire control
Fire danger
Fire hazard
Fire prevention
Fire protection
Fire risk
Firefighting
ICDCS
Industrial hazard
Inter-State Committee against Drought in the Sahel
Keetch Byram drought index
Keetch-Byram drought index
Operate pumps for fire extinguishing
PDSI
Palmer drought index
Palmer drought severity index
Palmer hydrologic drought index
Palmer index
Protection against fire
Risk of explosion
Technological risk
Toxic hazard
Toxic risk
Use pumps for fire extinguishing
Use pumps for putting out fires
Work pumps for fire extinguishing

Traduction de «fires drought » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Keetch-Byram drought index [ KBDI,BKDI,K-BDI | Byram-Keetch drought index | Keetch Byram drought index | soil/duff drought index ]

indice de sécheresse Keetch-Byram


Palmer drought severity index [ PDSI | Palmer drought index | Palmer hydrologic drought index | Palmer index ]

indice de sévérité de sécheresse de Palmer [ indice Palmer de gravité de sécheresse | indice de Palmer | indice de sévérité de la sécheresse de Palmer ]


Agriculture Drought and Excess Moisture Risk Management Plan [ ADEMRMP | Agriculture Drought Risk Management Plan | Alberta Drought Risk Management Plan ]

Agriculture Drought and Excess Moisture Risk Management Plan [ ADEMRMP | Agriculture Drought Risk Management Plan | Plan albertain de gestion des risques de sécheresse ]


drought [ fight against drought ]

sécheresse [ lutte contre la sécheresse ]


Interstate Permanent Committee for Drought Control in the Sahel | Permanent Interstate Committee for Drought Control in the Sahel | ICDCS [Abbr.]

Comité permanent inter-Etats de lutte contre la sécheresse dans le Sahel | CILSS [Abbr.]


area liable to drought | drought-prone area

zone menacée de sécheresse | zone sujette à la sécheresse


Inter-State Committee against Drought in the Sahel | Permanent Inter-State Committee on Drought Control in the Sahel | ICDCS [Abbr.]

Comité interétatique pour la lutte contre la sécheresse dans le Sahel | Comité inter-états de lutte contre la sécheresse au Sahel | Comité inter-états de lutte contre la sécheresse dans le Sahel | Comité permanent inter-Etats de lutte contre la sécheresse dans le Sahel | CILSS [Abbr.]


fire protection [ firefighting | protection against fire | fire control(UNBIS) | fire prevention(UNBIS) ]

lutte anti-incendie [ lutte contre l'incendie | protection contre le feu ]


use pumps for putting out fires | work pumps for fire extinguishing | operate pumps for fire extinguishing | use pumps for fire extinguishing

utiliser des pompes pour l'extinction d'incendies


industrial hazard [ explosion hazard | explosion risk | fire danger | fire hazard | fire risk | risk of explosion | technological risk | toxic hazard | toxic risk ]

risque industriel [ risque d'explosion | risque d'incendie | risque technologique | risque toxique ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
* in a number of specific areas constrained by their geographical features (islands, sparsely populated areas in the far north, and certain mountain areas), population is declining and ageing while accessibility continues to be a problem and the environment remains fragile, threatened, for example, by regular fires, droughts and floods.

- dans un certain nombre de zones spécifiques limitées par leurs caractéristiques géographiques (îles et régions peu densément peuplées de l'extrême nord et certaines régions montagneuses), la population diminue et vieillit tandis que l'accessibilité continue à poser problème et que l'environnement reste fragile, régulièrement menacé, par exemple, par des incendies, la sécheresse ou des crues.


– having regard to its resolutions of 19 June 2008 on stepping up the Union's disaster response capacity , of 4 September 2007 on natural disasters , of 7 September 2006 on forest fires and floods , of 5 September 2002 on floods in Europe , of 14 April 2005 on the drought in Portugal , of 12 May 2005 on the drought in Spain , of 8 September 2005 on natural disasters (fires and floods) in Europe and its resolutions of 18 May 2006 on natural disasters (forest fires, droughts and floods) – agricultural aspects , regional development aspe ...[+++]

– vu ses résolutions du 19 juin 2008 sur le renforcement de la capacité de réaction de l'Union en cas de catastrophes , du 4 septembre 2007 sur les catastrophes naturelles , du 7 septembre 2006 sur les incendies de forêts et les inondations , du 5 septembre 2002 sur les inondations en Europe , du 14 avril 2005 sur la sécheresse au Portugal , du 12 mai 2005 sur la sécheresse en Espagne , du 8 septembre 2005 sur les catastrophes naturelles (incendies et inondations) en Europe et du 18 mai 2006 sur les catastrophes naturelles (incendies de forêts, sécheresse et inondations) – aspects agricoles , aspects de développement régional et aspects ...[+++]


– having regard to its resolutions of 19 June 2008 on stepping up the Union’s disaster response capacity, of 4 September 2007 on natural disasters, of 7 September 2006 on forest fires and floods in Europe, of 5 September 2002 on floods in Europe, of 14 April 2005 on the drought in Portugal, of 12 May 2005 on the drought in Spain, of 8 September 2005 on natural disasters (fires and floods) in Europe and its resolutions of 18 May 2006 on natural disasters (forest fires, droughts and floods) – agricultural aspects, regional development a ...[+++]

– vu ses résolutions des 19 juin 2008 sur le renforcement de la capacité de réaction de l'Union en cas de catastrophes, 4 septembre 2007 sur les catastrophes naturelles, 7 septembre 2006 sur les incendies de forêts et les inondations, 5 septembre 2002 sur les inondations en Europe, 14 avril 2005 sur la sécheresse au Portugal, 12 mai 2005 sur la sécheresse en Espagne, 8 septembre 2005 sur les catastrophes naturelles (incendies et inondations) en Europe et 18 mai 2006 sur les catastrophes naturelles (incendies de forêts, sécheresse et inondations) – aspects agricoles, aspects de développement régional et aspects environnementaux,


– having regard to its resolutions of 7 September 2006 on forest fires and floods , 5 September 2002 on floods in Europe , 14 April 2005 on the drought in Portugal , 12 May 2005 on the drought in Spain and 8 September 2005 on natural disasters (fires and floods) in Europe , and its resolutions of 18 May 2006 on natural disasters (forest fires, droughts and floods) – agricultural aspects , regional development aspects and environmental aspects ,

— vu ses résolutions du 7 septembre 2006 sur les incendies de forêts et les inondations , du 5 septembre 2002 sur les inondations en Europe , du 14 avril 2005 sur la sécheresse au Portugal , du 12 mai 2005 sur la sécheresse en Espagne , et du 8 septembre 2005 sur les catastrophes naturelles (incendies et inondations) en Europe , ainsi que ses résolutions du 18 mai 2006 sur les catastrophes naturelles (incendies de forêts, sécheresses et inondations) – aspects agricoles , aspects du développement régional et aspects environnementaux ,


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– having regard to its resolution of 7 September 2006 on forest fires and floods in Europe, its resolution of 5 September 2002 on floods in Europe, its resolution of 14 April 2005 on the drought in Portugal , its resolution of 12 May 2005 on the drought in Spain, its resolution of 8 September 2005 on natural disasters (fires and floods) in Europe and its resolutions of 18 May 2006 on natural disasters (forest fires, droughts and floods) - agricultural aspects, regional development aspects and environmental aspects,

– vu sa résolution du 7 septembre 2006 sur les incendies de forêts et les inondations en Europe, sa résolution du 5 septembre 2002 sur les inondations en Europe, sa résolution du 14 avril 2005 sur la sécheresse au Portugal, sa résolution du 12 mai 2005 sur la sécheresse en Espagne, sa résolution du 8 septembre 2005 sur les catastrophes naturelles (incendies et inondations) en Europe et ses résolutions du 18 mai 2006 sur les catastrophes naturelles (incendies de forêts, sécheresses et inondations) – aspects agricoles, aspects du développement régional et aspects environnementaux,


– having regard to its resolution of 18 January 2006 on the outcome of the Montreal Conference on climate change , its resolution of 5 September 2002 on floods in Europe , its resolution of 14 April 2005 on the drought in Portugal , its resolution of 12 May 2005 on the drought in Spain , its resolution of 8 September 2005 on natural disasters (fires and floods) in Europe and its resolutions of 18 May 2006 on natural disasters (forest fires, droughts and floods) - agricultural aspects , regional development aspects and environmental as ...[+++]

— vu ses résolutions du 18 janvier 2006 sur les résultats de la conférence de Montréal sur le changement climatique , du 5 septembre 2002 sur les inondations en Europe , du 14 avril 2005 sur la sécheresse au Portugal , du 12 mai 2005 sur la sécheresse en Espagne , du 8 septembre 2005 sur les catastrophes naturelles (incendies et inondations) survenues en Europe , ainsi que ses résolutions du 18 mai 2006 sur les catastrophes naturelles (incendies, sécheresses et inondations) - aspects agricoles , aspects du développement régional et aspects environnementaux ,


The actions envisaged include the creation of European transport corridors (particularly cross-border sections) and actions for the prevention of natural risks (e.g. fire, drought and flood), water management at river basin level, integrated maritime cooperation, promotion of sustainable urban development and RD/innovation networks.

Au nombre des actions envisagées, on peut citer la réalisation de corridors de transport européens (en particulier leurs sections transfrontalières) et les actions de prévention des risques naturels (par exemple feux, sècheresse et inondations), de gestion de l'eau à l'échelle d'un bassin fluvial, de coopération maritime intégrée de promotion du développement urbain durable et de réseaux de RD/innovation.


Actions may include: protection and management of river basins, coastal zones, marine resources, water services and wetlands; fire, drought and flood prevention; the promotion of maritime security and protection against natural and technological risks; and protection and enhancement of the natural heritage in support of socio-economic development and sustainable tourism.

Ces actions peuvent comprendre: la protection et la gestion des bassins hydrographiques, des zones côtières, des ressources marines, des services des eaux et des zones humides; la prévention des incendies, de la sécheresse et des inondations; la promotion de la sécurité maritime et la protection contre les risques naturels et technologiques; la protection et la valorisation du patrimoine naturel à l'appui du développement socio-économique et du tourisme durable.


It will also have the task of assessing the impact of climate (flooding, drought, forest fires, storms, etc.) on the most vulnerable sectors of Europe's economy (agriculture and forestry in particular).

Par ailleurs, il aura pour tâche d'évaluer les incidences du climat (inondations, sécheresses, incendies de forêt, tempêtes, etc.) sur les secteurs les plus vulnérables de l'économie européenne (agriculture et sylviculture notamment).


Natural hazards: improvement of forecasting and integrated hazards — vulnerability — and risk assessments for disasters related to geological hazards (such as earthquakes, volcanoes, tsunamis) and climate (such as storms, droughts, floods, forest fires, landslides, avalanches and other extreme events) and their impact; development of early warning systems and improve prevention, mitigation and management strategies, also within a multi-risk approach.

Risques naturels: amélioration de la prévision et l'évaluation intégrée des dangers, de la vulnérabilité et des risques en matière de catastrophes géologiques (séismes, éruptions volcaniques, tsunamis, etc.) et climatiques (tempêtes, sécheresses, inondations, feux de forêt, glissements de terrain, avalanches et autres phénomènes extrêmes) ainsi que leurs incidences; développement des systèmes d'alerte rapide et améliorer les stratégies de prévention, d'atténuation et de gestion, également dans le cadre d'une approche multirisques.


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