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Arterial pressure control
Arterial pressure regulation
Back pressure regulator
Back pressure valve
Blood pressure control
Blood pressure regulation
Constant pressure valve
Crankcase pressure regulator
Evaporator pressure regulator
First pressure regulator
Hold back valve
Main pressure regulator valve
Main regulator valve
Manage steam pressure
Oxygen bottle regulator
Oxygen controller
Oxygen pressure regulator
Oxygen regulator
Pressure controller
Pressure reducer
Pressure reducing valve
Pressure regulating valve
Pressure regulation valve
Pressure regulator
Pressure regulator valve
Pressure-regulator valve
Regulate steam pressure
Regulating steam pressure
Suction pressure regulator
Supervise steam pressure
Two-temperature valve

Vertaling van "first pressure regulator " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


pressure-regulator valve | pressure regulator valve | main pressure regulator valve | main regulator valve

soupape régulatrice | soupape régulatrice de pression | soupape de régulation | vanne de régulation de pression


pressure regulating valve | pressure regulator | pressure reducer | pressure controller | pressure reducing valve

régulateur de pression | vanne de régulation de pression | clapet réducteur de pression | clapet de détente | décompresseur | détendeur


pressure regulating valve [ pressure regulator valve | pressure regulation valve ]

vanne de régulation de pression


evaporator pressure regulator [ back pressure regulator | constant pressure valve | back pressure valve | two-temperature valve ]

régulateur de pression d'évaporation [ robinet à pression constante | robinet à pression minimale constante ]


blood pressure control | arterial pressure control | blood pressure regulation | arterial pressure regulation

régulation de la pression artérielle


oxygen regulator [ diluter/demand regulator | pressure/demand regulator | oxygen bottle regulator | oxygen pressure regulator | oxygen controller ]

régulateur d'oxygène [ régulateur dilution/demande | détendeur d'oxygène ]


back pressure regulator | back pressure valve | constant pressure valve | evaporator pressure regulator | two-temperature valve

régulateur de pression d'évaporation | robinet à pression minimale constante


manage steam pressure | supervise steam pressure | regulate steam pressure | regulating steam pressure

réguler la pression de la vapeur


crankcase pressure regulator | hold back valve | suction pressure regulator

régulateur de pression d'aspiration
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
First pressure regulator’ means the pressure regulator having the container pressure as its inlet pressure;

«détendeur primaire» désigne le détendeur ayant comme pression d’entrée la pression intérieure du réservoir;


The pressure shall periodically change from 2,0 MPa to 1,25 times nominal working pressure for components upstream of the first pressure regulator, or from 0,1 times MAWP to MAWP for components downstream of the first pressure regulator, at a rate not exceeding 6 cycles per minute.

Lors de cette épreuve, la pression doit varier périodiquement de 2,0 MPa à 1,25 fois la pression de service nominale pour les composants situés en amont du détendeur primaire, ou de 0,1 fois la PSMA à la PSMA pour les composants situés en aval du détendeur primaire, à une fréquence ne dépassant pas 6 cycles par minute.


Upstream of the first pressure regulator the set pressure of the safety device which prevents over-pressurisation shall not exceed the Maximum Allowable Working Pressure (MAWP) of the lines and shall not be less than 120 per cent of the Maximum Allowable Working Pressure (MAWP) of the tank, to prevent such valves opening instead of the pressure relief devices for the inner tank.

En amont du premier détendeur, la pression prédéterminée du dispositif de sécurité qui empêche la surpressurisation ne doit pas excéder la pression de service maximale admissible (PSMA) des tuyaux et ne doit pas être inférieure à 120 % de la pression de service maximale admissible (PSMA) du réservoir, afin d’éviter que ces soupapes ne s’ouvrent à la place des dispositifs de sécurité du réservoir intérieur.


2.3. Components downstream of pressure regulator(s) shall be protected against over-pressurisation and shall be designed for at least 1,5 times the outlet pressure (Maximum Allowable Working Pressure (MAWP)) of the first pressure regulator upstream.

2.3. Les composants en aval du ou des détendeurs doivent être protégés contre la surpressurisation et doivent être conçus pour au moins 1,5 fois la pression de sortie [pression de service maximale admissible (PSMA)] du premier détendeur en amont.


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2.2. The hydrogen system upstream of the first pressure regulator, excluding the hydrogen container, shall have a Maximum Allowable Working Pressure (MAWP) equal to the maximum pressure the component is subjected to but at least 1,5 times the set pressure of the primary safety relief device of the inner tank and a coefficient of safety not less than that of the inner tank.

2.2. Le système hydrogène en amont du premier détendeur, à l’exclusion du réservoir d’hydrogène, doit avoir une pression de service maximale admissible (PSMA) égale à la pression maximale à laquelle le composant est soumis mais au moins à 1,5 fois la pression prédéterminée du dispositif de décompression de sécurité primaire du réservoir intérieur et avec un coefficient de sécurité au moins égal à celui du réservoir intérieur.


(2) Air receivers and other pressure vessels that are subject to inspection and are being inspected for the first time shall be tested by hydraulic pressure as specified in Schedule III after the working pressure has been ascertained in accordance with the Marine Machinery Regulations.

(2) Les réservoirs d’air et autres récipients de pression assujettis à l’inspection et subissant leur première inspection sont soumis à l’épreuve par pression hydraulique prévue à l’annexe III, après que la pression limite a été établie en conformité avec le Règlement sur les machines de navires.


(6) Boilers, boiler mountings, air receivers, main and auxiliary steam pipes over 75 mm in diameter, and other pressure vessels that are subject to inspection and are being inspected for the first time shall be tested by hydraulic pressure as specified in Schedule III after the working pressures have been ascertained in accordance with the Marine Machinery Regulations.

(6) Les chaudières, les garnitures de chaudière, les réservoirs d’air, les conduites de vapeur principales et auxiliaires de plus de 75 mm de diamètre et les autres récipients de pression assujettis à l’inspection et subissant leur première inspection sont soumis à l’épreuve par pression hydraulique prévue à l’annexe III, après que la pression limite a été établie en conformité avec le Règlement sur les machines de navires.


First, the Catholic Women's League for Notre Dame Parish in North Battleford calls on the House of Commons to consider a solution to the problem in regard to the exploitation of children through the Internet. They are asking Parliament to put pressure on the CRTC to establish regulations to protect the most vulnerable of our society.

La première pétition, soumise par la Ligue des femmes catholiques de la paroisse Notre-Dame, à North Battleford, demande à la Chambre des communes de résoudre le problème de l'exploitation des enfants au moyen d'Internet et d'exercer des pressions sur le CRTC afin qu'il instaure des règles qui protégeront les membres les plus vulnérables de notre société.


Question No. 419 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the risk of corrosion and spills and other safety concerns arising from the transport of bitumen in pipelines, and to government action to address these risks: (a) how does diluted bitumen compare with West Texas Intermediate (WTI) in terms of (i) abrasive material content, (ii) acid concentration, (iii) sulphur content, (iv) viscosity; (b) to what extent is diluted bitumen more likely than WTI to cause corrosion or erosion in the pipelines through which they respectively flow; (c) what is the composition of diluted bitumen in Canada; (d) what are all of the volatile chemicals, persi ...[+++]

Question n 419 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le risque de corrosion et de déversements et d’autres questions de sécurité découlant du transport de bitume par pipeline, et les mesures prises par le gouvernement pour réduire ces risques: a) comment le bitume dilué se compare-t-il au West Texas Intermediate (WTI) pour ce qui est (i) de la teneur en abrasifs, (ii) de la concentration en acides, (iii) de la teneur en soufre, (iv) de la viscosité; b) dans quelle mesure le bitume dilué est-il plus susceptible que le WTI de causer de ...[+++]


These three cases permit us to note that: first, corporations have more success at NAFTA tribunals than in domestic courts when opposing environmental and health regulations; second, NAFTA tribunals reject the precautionary approach and promote investment and trade above all; third, acting under NAFTA corporations can pressure foreign governments in the expectation they will back off; and finally, NAFTA tribunals can and effecti ...[+++]

Ces trois cas nous démontrent ceci: premièrement, les entreprises remportent plus de succès devant les tribunaux de l'ALENA que devant les tribunaux locaux quand ils contestent des règlements en matière de santé et d'environnement; deuxièmement, les tribunaux de l'ALENA rejettent l'approche préventive et favorisent par-dessus tout le commerce et les investissements; troisièmement, les entreprises peuvent invoquer l'ALENA pour faire pression sur les gouvernements étrangers dans l'espoir qu'ils fassent marche arrière; quatrièmement, les tribunaux de l'ALENA peuvent renverser des lois adoptées par des assemblées législatives démocratique ...[+++]


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