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Balance between benefit and cost
Benefit analysis
Benefit versus cost constraint
Benefit-cost ratio
CBA
Capital and running costs of ancillary facilities
Capital expenditure
Consequential follow-up costs
Cost-benefit analysis
Cost-benefit assessment
Cost-benefit constraint
Cost-benefit ratio
Perform a health and safety cost-benefit analysis
Provide cost benefit analysis report
Provide cost benefit analysis reports
Provide reports on cost benefit analysis
Providing cost benefit analysis reports

Traduction de «followed and cost-benefit » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
provide cost benefit analysis report | provide reports on cost benefit analysis | provide cost benefit analysis reports | providing cost benefit analysis reports

fournir des rapports d’analyse coût-bénéfice


cost/benefit appraisal | cost-benefit analysis | cost-benefit assessment | CBA [Abbr.]

analyse coût-profit | analyse coûts-avantages | analyse coûts-bénéfices | ACA [Abbr.]


cost-benefit constraint | balance between benefit and cost | benefit versus cost constraint | cost/benefit effectiveness

équilibre avantages-coûts | rapport coûts/avantages | équilibre coûts-avantages


benefit-cost ratio | cost-benefit ratio

rapport coûts-avantages | ratio coûts-avantages | ratio coûts-bénéfices


cost-benefit analysis [ Benefit analysis(ECLAS) ]

analyse coût-bénéfice [ analyse coût-avantage | analyse coût-utilité ]


cost-benefit ratio [ benefit-cost ratio | benefit/cost ratio | B/C ratio ]

ratio coûts-avantages [ ratio avantages-coûts | ratio avantages/coûts | rapport avantages-coûts | ratio coûts-bénéfices ]


capital and running costs of ancillary facilities | capital expenditure | consequential follow-up costs

coûts de l'équipement | dépenses d'équipement


cost/benefit analysis | cost-benefit analysis

analyse coûts-avantages | analyse de rendement


balance health and safety measures against available resources | perform a health and safety cost-benefit analysis | develop appropriate health and safety measures in accordance with available resources | develop health and safety measures in accordance with available resources

élaborer des mesures appropriées en matière de santé et de sécurité en fonction des ressources disponibles


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
1. The Commission may exempt certain vehicles or classes of vehicles of categories M1 and N1 from the obligation to install eCall in-vehicle systems set out in Article 4, if following a cost/benefit analysis, carried out or mandated by the Commission, and taking into account all relevant safety aspects, the application of those systems proves not to be appropriate to the vehicle or class of vehicles concerned.

1. La Commission peut exempter certains véhicules ou classes de véhicules des catégories M1 et N1 de l’obligation d’installation des systèmes eCall embarqués énoncée à l’article 4, si, à la suite d’une analyse coûts/bénéfices, effectuée ou commandée par la Commission, et compte tenu de l’ensemble des aspects de sécurité pertinents, il s’avère que l’application de ces systèmes n’est pas appropriée pour le véhicule ou la classe de véhicules concernés.


(na) 'reasonably practicable', when applied to any activity, means that, following a cost-benefit analysis, the activity in question does not lead to a disproportionate contribution in terms of cost and/or implementation timing, in relation to the safety target to be achieved;

«raisonnablement réalisable», toute activité qui, à la suite d'une analyse coûts-avantages, ne conduit pas à une contribution disproportionnée en termes de coût et/ou de calendrier de mise en œuvre, au regard de l'objectif de sécurité à atteindre;


measures exempting certain vehicles or classes of vehicles of categories M, M, N and N from the obligation to install advanced vehicle systems referred to in Article 10 where, following a cost/benefit analysis and taking into account all relevant safety aspects, the application of those systems proves not to be appropriate to the vehicle or class of vehicles concerned.

des mesures d’exemption de certains véhicules ou classes de véhicules des catégories M, M, N et N de l’obligation d’être équipés d’un système de véhicule avancé visé à l’article 10, lorsque, à la suite d’une analyse coût-bénéfice et eu égard à tous les aspects pertinents en matière de sécurité, l’application de ce type de système n’est pas appropriée au véhicule ou à la classe de véhicules concernés.


18. Expresses concern, while supporting the IASB's intention to improve existing standards, that making continual adjustments, and even small changes, can be costly and result in expensive changes for large companies; believes that any changes should only happen when deemed necessary following a cost-benefit analysis.

18. apporte son soutien à l'IASB, dont l'intention est d'améliorer les normes existantes, mais craint que les ajustements continuels, et même les changements minimes, soient onéreux et entraînent des changements coûteux pour les grandes entreprises; est convaincu qu'il conviendrait d'apporter uniquement les modifications dont la nécessité a été démontrée par une analyse coûts-avantages.


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34. Expresses concern, while supporting the IASB's intention to improve existing standards, that making continual adjustments, and even small changes, can be costly and result in expensive changes for large companies; believes that any changes should only happen when deemed necessary following a cost-benefit analysis;

34. apporte son soutien à l'IASB, dont l'intention est d'améliorer les normes existantes, mais craint que les ajustements continuels, et même les changements minimes, soient onéreux et entraînent des changements coûteux pour les grandes entreprises; est convaincu qu'il conviendrait d'apporter uniquement les modifications dont la nécessité a été démontrée par une analyse coûts-avantages;


34. Expresses concern, while supporting the intention of the IASB to improve existing standards, about the fact that making continual adjustments, and even small changes, can be costly and result in expensive changes for large companies; believes that any changes should happen only when they are deemed necessary following a cost-benefit analysis;

34. apporte son soutien à l'intention de l'IASB d'améliorer les normes existantes, mais craint que les ajustements continuels, et même les changements minimes, soient onéreux et entraînent des changements coûteux pour les grandes entreprises; est convaincu qu'il conviendrait d'apporter uniquement les modifications jugées nécessaires après une analyse du rapport entre les coûts et les avantages;


10. Considers that implementation of environmentally friendly policies should be an aspect of an institution's daily work; calls for an updated evaluation by all institutions by 1 September 2005 of the actions undertaken in relation to participation in EMAS (European Union Eco-Management and Audit Scheme); points out that new building projects in particular offer an opportunity to invest, following a cost-benefit analysis, in environmentally friendly energy systems, which in the long term will be less costly and significantly less polluting; considers that the European institutions should serve as an example in this respect;

10. estime que la mise en œuvre de politiques écologiques devrait constituer un aspect du travail quotidien des institutions; demande que toutes les institutions procèdent, pour le 1 septembre 2005, à une évaluation actualisée des actions entreprises dans le cadre de la participation à l'EMAS (système communautaire de management environnemental et d'audit); souligne que les nouveaux projets immobiliers en particulier constituent l'occasion d'investir dans des modes d'énergie respectueux de l'environnement qui, à long terme, seront moins coûteux et beaucoup moins polluants; estime que les institutions européennes devraient servir d'exe ...[+++]


If this cost/benefit analysis shows that the costs of applying the provisions of this Directive to such train drivers outweigh the benefits, the Commission shall, in accordance with the regulatory procedure referred to in Article 32(2), adopt a decision within six months following the submission of the results of this cost/benefit analysis.

Si l’analyse coûts/avantages révèle que l’application des dispositions de la présente directive à ces conducteurs de train entraîne des coûts supérieurs aux avantages qu’elle procure, la Commission adopte, en conformité avec la procédure de réglementation visée à l’article 32, paragraphe 2, une décision dans les six mois suivant les résultats de l’analyse.


If this cost/benefit analysis shows that the costs of applying the provisions of this Directive to such train drivers outweigh the benefits, the Commission shall, in accordance with the regulatory procedure referred to in Article 32(2), adopt a decision within six months following the submission of the results of this cost/benefit analysis.

Si l’analyse coûts/avantages révèle que l’application des dispositions de la présente directive à ces conducteurs de train entraîne des coûts supérieurs aux avantages qu’elle procure, la Commission adopte, en conformité avec la procédure de réglementation visée à l’article 32, paragraphe 2, une décision dans les six mois suivant les résultats de l’analyse.


The Council also considers that the choice of policy instruments should be decided on a case-by-case basis following a cost-benefit analysis, and that provision should be made for accompanying policies to compensate economic operators for the consequences of the legislation.

Par ailleurs, le Conseil estime que le choix des instruments mis en œuvre devrait s'opérer au cas par cas après une évaluation de leurs coûts et avantages, et que des mesures d'accompagnement devraient être prévues pour compenser les conséquences de ces instruments sur les acteurs économiques.


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