The Report highlights numerous achievements and best practices on the part of federal institutions and emphasizes the need for the Government to continue its efforts by taki
ng into account the following four key ideas: i) the Government must ensure that all Canadians have access to broadband and digital networks and provide support to official language minority communities (minority communities) in implementing innovative projects in this area; ii) as is the case for any other types of service, online services must be provided based on the principle of the substantive equality of both official languages; iii) because it is important to
...[+++] connect with youth where they are and in the language of their choice, the Government must support the development and the use of social media and mobile applications in both official languages and acknowledge the needs of official language minority schools; and iv) the Government must promote exemplary behavior within its institutions and place a more formal focus on the way in which the Government’s social media operate with respect to official languages.Le rapport met en évidence de nombreuses réalisations et pratiques exemplaires des institutions fédérales, et fait état de la nécessité que le gouvernement poursuive son action en tenant c
ompte des quatre grandes idées suivantes: i) le gouvernement doit garantir à tous les Canadiens l’accès à la large bande et aux réseaux numériques, et appuyer les communautés de langue officielle en situation minoritaire (les communautés minoritaires) dans la mise en œuvre de projets innovateurs dans ce domaine; ii) comme pour tout autre type de service, les services en ligne doivent être offerts selon le principe de l’égalité réelle des deux langues o
...[+++]fficielles; iii) puisqu’il importe de rejoindre les jeunes là où ils sont et dans la langue de leur choix, le gouvernement doit appuyer le développement et l’utilisation des médias sociaux et des applications mobiles dans les deux langues officielles, et reconnaître les besoins des écoles de la minorité de langue officielle; et iv) le gouvernement doit encourager les comportements exemplaires au sein de ses institutions et se pencher plus formellement sur la façon dont les médias sociaux du gouvernement opèrent en matière de langues officielles.