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CCS
CO2 capture
CO2 capture and sequestration
CO2 capture and storage
CO2 equivalent
CO2 sequestration
CO2 storage
CO2 transport
CO2 transportation
CO2-Footprint
CO2-area
CO2-eq
CO2e
Capture of CO2
Carbon capture
Carbon capture and sequestration
Carbon capture and storage
Carbon dioxide capture
Carbon dioxide capture and sequestration
Carbon dioxide capture and storage
Carbon dioxide equivalent
Carbon dioxide sequestration
Carbon dioxide storage
Carbon footprint
Carbon sequestration
Carbon storage
Non-CO2 gases
Non-CO2 greenhouse gases
Non-CO2 radiatively active gases
Other GHGs
Other greenhouse gases
Sequestration of CO2
Stabilize CO2
Stabilize CO2 concentration
Stabilize atmospheric CO2
Stabilize atmospheric carbon dioxide
Stabilize level of carbon dioxide
Storage of CO2
Transport of CO2

Vertaling van "for co2 taxation " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
carbon dioxide sequestration | CO2 sequestration | carbon dioxide storage | CO2 storage | sequestration of CO2 | storage of CO2 | carbon sequestration | carbon storage

stockage de dioxyde de carbone | stockage de CO2 | séquestration de dioxyde de carbone | séquestration de CO2 | stockage de carbone | séquestration de carbone


stabilize level of carbon dioxide [ stabilize CO2 | stabilize atmospheric carbon dioxide | stabilize atmospheric CO2 | stabilize CO2 concentration ]

stabiliser les émissions de gaz carbonique [ stabiliser la concentration en gaz carbonique ]


non-CO2 greenhouse gases [ non-CO2 radiatively active gases | non-CO2 gases | other greenhouse gases | other GHGs ]

autres gaz à effet de serre que le dioxyde de carbone [ gaz à effet de serre autres que le dioxyde de carbone | autres gaz à effet de serre que le CO2 | gaz à effet de serre autres que le CO2 | autres gaz à effet de serre ]


CO2 transport [ transport of CO2 | CO2 transportation ]

transport de CO2 [ transport de dioxyde de carbone ]


mechanism for monitoring CO2 and other greenhouse gas emissions in the Community | monitoring mechanism for anthropogenic CO2 and other greenhouse gas emissions not controlled by the Montreal Protocol in the Member States | monitoring mechanism of Community CO2 and other greenhouse gas emissions

mécanisme communautaire de surveillance des émissions de CO2 et d'autres gaz à effet de serre dans la Communauté


carbon dioxide capture | CO2 capture | capture of CO2 | carbon capture

capture de dioxyde de carbone | capture de CO2 | captage de dioxyde de carbone | captage de CO2 | piégeage de dioxyde de carbone | piégeage de CO2 | capture de carbone | captage de carbone | piégeage de carbone


carbon dioxide capture and storage | CO2 capture and storage | CCS | carbon dioxide capture and sequestration | CO2 capture and sequestration | carbon capture and storage | carbon capture and sequestration

capture et stockage de dioxyde de carbone | CSC | capture et stockage de CO2 | captage et stockage de dioxyde de carbone | captage et stockage de CO2 | capture et séquestration de CO2 | capture et stockage de carbone | captage et stockage de carbone | capture et séquestration de carbone


carbon footprint | CO2-Footprint | CO2-area

empreinte carbone | bilan carbone


capture of CO2 | carbon dioxide capture | CO2 capture

captage du CO2 | piégeage du CO2


carbon dioxide equivalent | CO2 equivalent | CO2-eq | CO2e [Abbr.]

équivalent CO2 | équivalent dioxyde de carbone
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This has resulted in different national approaches for renewables support schemes, energy and CO2 taxation, energy performance standards for buildings and other energy efficiency policies.

Il en résulte diverses approches nationales pour les mécanismes de soutien aux énergies renouvelables, la fiscalité énergétique et liée au CO2, les normes de performance énergétique des bâtiments et d'autres politiques relatives à l'efficacité énergétique.


In this context, the Commission has repeatedly emphasized the positive employment benefits if revenues from the auctioning of ETS allowances and CO2 taxation are used to reduce labour costs, with the potential to increase total employment by up to 1.5 million jobs by 2020.

Dans ce contexte, la Commission a souligné à maintes reprises les bénéfices en termes d’emploi qu’apporteraient l’utilisation des recettes de la mise aux enchères des quotas SEQE et la taxation carbone pour réduire les coûts de la main-d’œuvre, le nombre d'emplois qui pourraient être créés potentiellement s'élevant à 1,5 million d'ici 2020.


[12] Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions, A Roadmap for moving to a competitive low carbon economy (COM(2011) 112) shows that using revenues from the auctioning of ETS allowances and CO2 taxation to reduce labour cost would have positive impacts on employment.

[12] La communication de la Commission au Parlement européen, au Conseil, au Comité économique et social et au Comité des régions intitulée «Feuille de route vers une économie compétitive à faible intensité de carbone à l’horizon 2050» [COM(2011) 112] indique que l’utilisation des recettes de la mise aux enchères des quotas du système d’échange de quotas d’émission et la taxation carbone pour réduire les coûts de la main-d’œuvre auraient une incidence positive sur l’emploi.


This study is available under the following website address: [http ...]

L'étude est disponible sur le site suivant: [http ...]


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CO2 taxation would be zero for all sources of energy that currently are, or will in the future, be recognised as CO2-free.

La taxation liée au CO2 serait nulle pour toutes les sources d’énergie qui sont à ce jour, ou seront à l’avenir, reconnues comme exemptes de CO2;


The aim of the proposal is to ensure consistent treatment of energy sources, provide and adapted framework for the taxation of renewable energies and provide a framework for the use of CO2 taxation.

L'objectif de la proposition est de garantir un traitement cohérent des sources énergétiques, de créer un cadre adapté pour la taxation des énergies renouvelables et de mettre en place un cadre pour l'application de la taxation du CO2.


16. Calls on the Commission and the Member States to reflect on the EU’s energy policy by considering the introduction of new climate legislation incorporating higher targets, binding energy efficiency standards; rapid increase of the amount of renewable energy sources in Europe with the investments into appropriate grid and storage infrastructure, incentives for research and innovation and introduction of energy and CO2 taxation at the EU level; further calls on the Commission and Member States to encourage significant investment into energy efficient infrastructure through public procurement rules which ...[+++]

16. invite la Commission et les États membres à réfléchir à la politique énergétique de l'Union en envisageant la mise en place d'une nouvelle législation sur la lutte contre le changement climatique comportant des objectifs plus élevés et des normes contraignantes en matière d'efficacité énergétique, l'accroissement rapide du volume d'énergie renouvelable en Europe avec des investissements dans des réseaux et des infrastructures de stockage appropriés, des incitations à la recherche et à l'innovation ainsi que l'introduction d'une taxation de l'énergie et du CO2 à l'échelle de l'Union; invite en outre la Commission et les États membres ...[+++]


CO2 -related taxation shall be calculated in EUR/t of CO2 emissions, on the basis of the reference CO2 emission factors set out in point 11 of Annex I to Commission Decision 2007/589/EC of 18 July 2007 establishing guidelines for the monitoring and reporting of greenhouse gas emissions pursuant to Directive 2003/87/EC of the European Parliament and of the Council The CO2 emission factors specified in this Decision for biomass or products made of biomass shall in the case of biofuels and bioliquids defined in Article 2(h) and (i) of Directive 2009/28/EC only apply where the product concerned complies with the sustainability criteria laid ...[+++]

La taxation liée au CO2 se calcule en EUR/t de CO2 émis, sur la base des facteurs d'émission de référence définis à l'annexe I, point 11, de la décision 2007/589/CE de la Commission du 18 juillet 2007 définissant des lignes directrices pour la surveillance et la déclaration des émissions de gaz à effet de serre, conformément à la directive 2003/87/CE du Parlement européen et du Conseil . Les facteurs d'émission fixés par ladite décision pour les produits constitués de biomasse ou issus de celle-ci ne s'appliquent, en ce qui concerne les biocarburants et l ...[+++]


Beyond the legislative framework, the Commission strategy to further reduce CO2 emissions should encourage additional efforts by other means of road transport (heavy duty vehicles, etc.), by the Member States (CO2 related taxation and other fiscal incentives, use of public procurement, traffic management, infrastructure, etc.) and by the consumers (informed choice as a buyer, responsible driving behaviour).

Au-delà du cadre législatif, la stratégie de la Commission en vue de réduire plus encore les émissions de CO2 devrait encourager des efforts supplémentaires des autres moyens de transport (véhicules lourds, etc.), par les États membres (fiscalité basée sur le CO2 et autres incitations fiscales, marchés publics écologiques, gestion du trafic, infrastructures, etc.) et par les consommateurs (choix éclairé des acheteurs, comportement au volant responsable).


15. Deplores the lack of concrete EU measures to integrate environmental issues with economic policy since the previous resolutions of 11 October 1995; regrets especially that Commission proposals in the last ten years on energy taxation and CO2 taxation have failed due to the opposition of a few Member States and that the Heads of State did not agree to introduce qualified majority voting for environmental taxation at Nice in December 2000; urges the Commission to submit new proposals to break the deadlock, taking into consideration the use of enhanced cooperation;

15. déplore que l'Union européenne ait négligé de prendre des mesures concrètes visant à intégrer les questions écologiques dans la politique économique suite aux résolutions du 11 octobre 1995; regrette en particulier que chaque proposition présentée par la Commission sur l'énergie et la taxation du CO2 ait été vouée à l'échec au cours des dix dernières années en raison de l'opposition de quelques États membres et que les chefs d'État ne se soient pas mis d'accord pour soumettre la taxation écologique à un vote à la majorité qualifi ...[+++]


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