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Vertaling van "for jobs training and skills training while spending $600 " (Engels → Frans) :

How is it possible that the government can reconcile providing no new money for jobs training and skills training while spending $600 million on advertising?

Comment le gouvernement peut-il justifier le fait de ne pas investir plus d'argent dans la formation professionnelle quand il dépense 600 millions de dollars en publicité?


I have said that Canadian governments spend more than virtually any other governments in the developed world on skills development and job training, but the Canadian private sector, according to the OECD, is at the bottom end of the developed world in skills development and job training.

J'ai dit que les gouvernements canadiens ont consacré plus d'argent que presque n'importe quel autre gouvernement des pays industrialisés au développement des compétences et à la formation professionnelle, mais le secteur privé canadien, selon l'OCDE, se trouve au bas de l'échelle des pays industrialisés en fait de développement des compétences et de formation professionnelle.


38. Calls for the EU and the Member States to step up their efforts to invest in skills and training to support stable and sustainable employment; therefore calls on the Member States to invest in people by vigorously implementing and financing learning strategies geared to market requirements, and the recognition of non-formal skills and competences, while respecting a life-cycle approach; calls, further, on the Member States to introduce measures at national, regional ...[+++]

38. invite l'Union et les États membres à intensifier leurs efforts d'investissement dans les compétences et la formation pour soutenir l'emploi stable et durable; invite dès lors les États membres à investir dans le capital humain par une mise en œuvre et un financement énergiques de stratégies d'apprentissage liées aux exigences du marché et par la reconnaissance des aptitudes et compétences non formelles en respectant une approche fondée sur le cycle de vie; appelle é ...[+++]


38. Calls for the EU and the Member States to step up their efforts to invest in skills and training to support stable and sustainable employment; therefore calls on the Member States to invest in people by vigorously implementing and financing learning strategies geared to market requirements, and the recognition of non-formal skills and competences, while respecting a life-cycle approach; calls, further, on the Member States to introduce measures at national, regional ...[+++]

38. invite l'Union et les États membres à intensifier leurs efforts d'investissement dans les compétences et la formation pour soutenir l'emploi stable et durable; invite dès lors les États membres à investir dans le capital humain par une mise en œuvre et un financement énergiques de stratégies d'apprentissage liées aux exigences du marché et par la reconnaissance des aptitudes et compétences non formelles en respectant une approche fondée sur le cycle de vie; appelle é ...[+++]


38. Calls for the EU and the Member States to step up their efforts to invest in skills and training to support stable and sustainable employment; therefore calls on the Member States to invest in people by vigorously implementing and financing learning strategies geared to market requirements, and the recognition of non-formal skills and competences, while respecting a life-cycle approach; calls, further, on the Member States to introduce measures at national, regional ...[+++]

38. invite l'Union et les États membres à intensifier leurs efforts d'investissement dans les compétences et la formation pour soutenir l'emploi stable et durable; invite dès lors les États membres à investir dans le capital humain par une mise en œuvre et un financement énergiques de stratégies d'apprentissage liées aux exigences du marché et par la reconnaissance des aptitudes et compétences non formelles en respectant une approche fondée sur le cycle de vie; appelle é ...[+++]


(Return tabled) Question No. 838 Ms. Rathika Sitsabaiesan: With regard to Human Resources and Skills Development Canada (HRSDC) funding in the riding of Scarborough—Rouge River for the last five fiscal years: (a) what is the total amount of spending by (i) year, (ii) program; (b) what is the amount of each spending item by (i) Aboriginal Skills and Employment Partnership (ASEP), (ii) Aboriginal Skills and Employment Training Strategy, ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 838 Mme Rathika Sitsabaiesan: En ce qui concerne les dépenses engagées par Ressources humaines et Développement des compétences Canada (RHDCC) dans la circonscription de Scarborough—Rouge River au cours des cinq derniers exercices: a) à combien s’élèvent-elles par (i) exercice, (ii) programme; b) quelle somme a été dépensée à chacun des postes de dépenses au titre (i) du programme Partenariat pour les compétences et l’emploi des Autochtones (PCEA), (ii) de la Stratégie pour les compétences et l’emp ...[+++]


(Return tabled) Question No. 365 Hon. Scott Brison: With regard to Human Resources and Skills Development Canada funding in the riding of Kings–Hants for the last five fiscal years: (a) what is the total amount of spending by (i) year, (ii) program; and (b) what is the amount of each spending item by (i) Technical Assistance and Foreign-Based Cooperative Activities (International Trade and Labour Program), (ii) Skills Link (Youth Employment Strategy), (iii) Consultation and Partnership-Buildi ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 365 L'hon. Scott Brison: En ce qui concerne le financement accordé au cours des cinq derniers exercices par Ressources humaines et Développement des compétences Canada à la circonscription de Kings–Hants: a) quel est le montant total des dépenses par (i) année, (ii) programme; b) quel est le montant, pour chaque poste de dépenses, pour (i) Aide technique et les activités de coopération à l'étranger (Programme des affaires du travail liées au ...[+++]


(Return tabled) Question No. 266 Hon. John McKay: With regard to Human Resources and Skills Development Canada funding in the riding of Scarborough—Guildwood for the last five fiscal years: (a) what is the total amount of spending by (i) year, (ii) program; and (b) what is the amount of each spending item by (i) Technical Assistance and Foreign-Based Cooperative Activities (International Trade and Labour Program), (ii) Skills Link (Youth Employment Strategy), (iii) Consultation and Partnershi ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 266 L'hon. John McKay: En ce qui concerne le financement des cinq dernières années financières de Ressources humaines et Développement des compétences Canada dans la circonscription de Scarborough—Guildwood: a) quel est le montant total des dépenses par (i) année, (ii) programme; b) quel est le montant, pour chaque poste de dépenses, pour (i) Aide technique et les activités de coopération à l'étranger (Programme des affaires du travail liées au ...[+++]


97. Emphasises that enabling young people to spend a period of education or training abroad is essential for the acquisition of new skills, including language skills, and hence increases their opportunities for integration into the labour market; welcomes, therefore, the Commission's intention to develop a ‘Youth on the move’ card which wil ...[+++]l help all young people to move to another Member State to study, as well as the creation of European student mobility loans to give more young Europeans, in particular the most disadvantaged among them, the opportunity to experience a period of study, training or job placement in another country;

97. souligne qu'il est essentiel de donner aux jeunes la possibilité d'effectuer des séjours d'études et de formation à l'étranger pour leur permettre d'acquérir de nouvelles compétences, linguistiques en particulier, et ainsi d'accroître leurs chances d'insertion sur le marché du travail; salue, dès lors, l'intention affichée par la Commission de mettre en place une carte «Jeunesse en mouvement» destinée à aider tous les jeunes à se rendre dans un autre ...[+++]


(11c) The European Council of Lisbon of 23 and 24 March 2000 declared its support for mobility as an essential feature of the new knowledge society and in promoting life-long learning. It called on the Member States, the Council and the Commission to take the necessary steps to foster the mobility of students, teachers and training staff, in particular by removing obstacles, through greater transparency in the recognition of qualif ...[+++]

(11 quater) le Conseil européen de Lisbonne des 23 et 24 mars 2000 s'est prononcé en faveur de la mobilité comme un élément essentiel dans la nouvelle société de la connaissance et dans la promotion de la formation tout au long de la vie; il a invité les États membres, le Conseil et la Commission: à prendre les mesures nécessaires pour encourager la mobilité des étudiants, des enseignants et des formateurs, en particulier par l'él ...[+++]




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Date index: 2021-04-30
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