Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Different types of maritime vessels
Distinguish ship construction methods
Identify different types of ship building methods
Identify different types of vessel building methods
Methane tanker
Oil tanker
Ship classifications
Ship types
TS
Tank lighter
Tank vessel
Tank-ship
Tanker
Tanker
Tanker ship
Tanker shipping
Types of maritime vessels

Traduction de «for non-tanker ship-types » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
tanker [ methane tanker | oil tanker | Tanker shipping(STW) ]

bateau-citerne [ méthanier | minéralier | navire-citerne | pétrolier ]


tank lighter | tank vessel | tanker | tanker ship | tank-ship | T/S [Abbr.] | TS [Abbr.]

barge-citerne | navire-citerne | pétrolier






different types of maritime vessels | ship types | ship classifications | types of maritime vessels

types de navires maritimes


distinguish vessel construction methods and how this affect performance in the water | identify different types of vessel building methods | distinguish ship construction methods | identify different types of ship building methods

distinction entre les différentes méthodes de construction navale
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(a)the type of transport used (lorry, van, tanker, motor car, railway wagon, rail tanker, aeroplane); (b)registration number or, in the case of a ship, the name (optional particulars).

a)la nature du moyen de transport (camion, camionnette, camion-citerne, voiture, wagon, wagon-citerne, avion)b)le numéro d’immatriculation ou, pour les navires, le nom (indications facultatives)


– (LT) Mr President, ladies and gentlemen, after several catastrophes involving single-hull tanker ships on the shores of France and Spain, experts have come to the conclusion that single hulls do not sufficiently protect ships, that inappropriate methods for testing ships are used, and furthermore, that it is essential to more effectively tackle the issue of ’flags of convenience’ – flags of those countries that do not conform to EU safety requirements.

- (LT) Monsieur le Président, Mesdames et Messieurs, après plusieurs catastrophes impliquant des pétroliers à simple coque sur les côtes françaises et espagnoles, les experts sont arrivés à la conclusion que les simples coques n’offraient pas une protection suffisante, que les méthodes d’inspection étaient inappropriées et qu’il fallait en faire davantage en ce qui concerne les «pavillons de complaisance» des pays qui ne respectent pas les normes de sécurité européennes.


In 2002, the EU adopted a Regulation specifying a double-hull or equivalent design requirements for single-hull tanker ships, and specifying that single-hull tankers should be gradually phased out of EU waters.

En 2002, l’UE a adopté un règlement qui établit des prescriptions en matière de double coque ou de normes de conception équivalentes pour les pétroliers à simple coque et prévoit que les pétroliers à simple coque disparaîtront progressivement des eaux de l’Union européenne.


In October 2003, a Regulation came into force partially replacing the 2002 Regulation, forbidding the transportation of petroleum in single-hull tanker ships into and out of ports under the jurisdiction of EU Member States.

Un règlement modifiant le règlement de 2002 est entré en vigueur en octobre 2003, interdisant le transport des pétroles lourds dans des pétroliers à simple coque à destination ou au départ des ports relevant de la juridiction d’un état membre de l’Union européenne.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
from a ship of 400 tons gross tonnage and above other than an oil tanker and from machinery space bilges excluding cargo pump-room bilges of an oil tanker unless mixed with oil cargo residue:

en ce qui concerne les navires d'une jauge brute égale ou supérieure à 400 tonneaux, autres que les pétroliers, et en ce qui concerne les pétroliers, pour les cales de la tranche des machines, à l'exclusion des cales de la chambre des pompes à cargaison à moins que leurs effluents ne soient mélangés avec des résidus de cargaison d'hydrocarbures:


(b)from a ship of 400 tons gross tonnage and above other than an oil tanker and from machinery space bilges excluding cargo pump-room bilges of an oil tanker unless mixed with oil cargo residue:

b)en ce qui concerne les navires d'une jauge brute égale ou supérieure à 400 tonneaux, autres que les pétroliers, et en ce qui concerne les pétroliers, pour les cales de la tranche des machines, à l'exclusion des cales de la chambre des pompes à cargaison à moins que leurs effluents ne soient mélangés avec des résidus de cargaison d'hydrocarbures:


Any discharge into the sea of oil or oily mixture from any oil tanker and any ship of 400 tons gross tonnage and above other than an oil tanker shall be prohibited while in a special area.

Il est interdit à tout pétrolier, ainsi qu'à tout navire d'une jauge brute égale ou supérieure à 400 tonneaux autre qu'un pétrolier, de rejeter à la mer des hydrocarbures ou des mélanges d'hydrocarbures pendant qu'il se trouve dans une zone spéciale.


(a)Any discharge into the sea of oil or oily mixture from any oil tanker and any ship of 400 tons gross tonnage and above other than an oil tanker shall be prohibited while in a special area.

a)Il est interdit à tout pétrolier, ainsi qu'à tout navire d'une jauge brute égale ou supérieure à 400 tonneaux autre qu'un pétrolier, de rejeter à la mer des hydrocarbures ou des mélanges d'hydrocarbures pendant qu'il se trouve dans une zone spéciale.


On 20 November, the newspaper 'El Pais' reported that most vessels passing through the Straits of Gibraltar take on fuel from tanker ships anchored in Gibraltarian waters, instead of doing so in the port of Algeciras, where there are better installations.

Selon des informations publiées le 20 novembre dernier dans le quotidien El País, la plupart des navires qui transitent par le détroit de Gibraltar s'approvisionnent en combustible auprès de navires-citernes qui mouillent dans les eaux de Gibraltar au lieu de le faire dans le port d'Algeciras, équipé d'installations plus appropriées.


On 20 November, the newspaper ”El Pais” reported that most vessels passing through the Straits of Gibraltar take on fuel from tanker ships anchored in Gibraltarian waters, instead of doing so in the port of Algeciras, where there are better installations.

Selon des informations publiées le 20 novembre dernier dans le quotidien El País, la plupart des navires qui transitent par le détroit de Gibraltar s'approvisionnent en combustible auprès de navires-citernes qui mouillent dans les eaux de Gibraltar au lieu de le faire dans le port d'Algeciras, équipé d'installations plus appropriées.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'for non-tanker ship-types' ->

Date index: 2023-10-07
w