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Advise revision
Anticipate foreseeable problems on the road
Anticipate likely problems on the road
Foresee road transportation problems
Foreseeability of damage
Foreseeability of harm
Foreseeable damage
Foreseeable harm
Foreseeable plaintiff foreseeable plaintiff
Modify questionnaires
Reasonably foreseeable loss reasonably foreseeable loss
Recommend revision
Revise questionnaire
Revise questionnaires
Revising questionnaires
Revision
Revision of lists
Revision of the EC Treaty
Revision of the Treaty
Revision of the lists of electors
Revision of the voters list
Suggest revision
Suggest revisions

Vertaling van "for revision foresee " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
foreseeability of damage [ foreseeability of harm ]

prévisibilité du dommage [ prévisibilité du préjudice ]


foreseeable damage [ foreseeable harm ]

dommage prévisible [ préjudice prévisible ]


reasonably foreseeable loss reasonably foreseeable loss

perte raisonnablement prévisible


consider potential complications during road transportation | foresee road transportation problems | anticipate foreseeable problems on the road | anticipate likely problems on the road

anticiper les problèmes prévisibles sur la route


foreseeable plaintiff foreseeable plaintiff

victime prévisible


foreseeable damage | foreseeable harm

dommage prévisible


advise revision | recommend revision | suggest revision | suggest revisions

suggérer une révision


revise questionnaire | revising questionnaires | modify questionnaires | revise questionnaires

réviser des questionnaires


revision of the Treaty (EU) [ revision of the EC Treaty ]

révision de traité (UE) [ révision de traité CE ]


revision of the lists of electors [ revision of lists | revision of the voters list | revision ]

révision des listes électorales [ révision des listes | révision ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Through its proposed revision of the legislation on public procurement[16], the Commission foresees more suitable conditions for innovative purchases, such as a new procedure for innovation partnerships, an ad hoc, light public procurement regime for social services, and a clearer legal framework for joint cross-border public procurement.

Dans sa proposition de modification de la législation sur la passation des marchés publics[16], la Commission prévoit des conditions plus favorables à l’innovation, telles qu’une nouvelle procédure pour des partenariats d’innovation, un régime ad hoc, plus léger, pour les marchés publics portant sur les services sociaux et un cadre juridique plus clair pour la passation conjointe de marchés publics transnationaux.


In addition, the proposed text for the revised State aid guidelines in the field of energy and the environment (currently in public consultation) foresees that Member States may wish to grant partial compensation for additional costs for financing renewable energy support so as to facilitate the overall funding of support to energy from renewable sources and avoid carbon leakage.

En outre, la proposition de révision des orientations en matière d'aides d'État dans le domaine de l'énergie et de l'environnement (qui est actuellement soumise à une consultation publique) prévoit que les États membres pourraient souhaiter compenser partiellement les coûts supplémentaires liés au financement des mesures d'aide aux énergies renouvelables afin de promouvoir le financement global du soutien à la production d'énergie à partir de sources renouvelables et d'éviter la fuite de carbone.


145. Insists that the degree of flexibility actually provided by the revision mechanism is dependent on the procedure for exercising it, and faces a general reluctance of the Council to using it; considers it essential -if the adjustment of expenditure ceilings is to remain a realistic option- that the future mechanisms for revision foresee a simplified procedure for changes under an agreed threshold; calls, in addition, for the possibility to increase the overall MFF ceiling to be maintained;

145. souligne que le degré de souplesse qu'offre aujourd'hui le mécanisme de révision dépend de la procédure prévue pour sa mise en œuvre et que le Conseil se montre généralement réticent à cet égard; est d'avis que l'adaptation des plafonds de dépenses ne peut demeurer une option réaliste que si les futurs mécanismes de révision prévoient une procédure simplifiée de modification au-dessous d'un certain seuil; demande, en outre, le maintien de la possibilité de relever le plafond global du CFP;


144. Insists that the degree of flexibility actually provided by the revision mechanism is dependent on the procedure for exercising it, and faces a general reluctance of the Council to using it; considers it essential -if the adjustment of expenditure ceilings is to remain a realistic option- that the future mechanisms for revision foresee a simplified procedure for changes under an agreed threshold; calls, in addition, for the possibility to increase the overall MFF ceiling to be maintained;

144. souligne que le degré de souplesse qu'offre aujourd'hui le mécanisme de révision dépend de la procédure prévue pour sa mise en œuvre et que le Conseil se montre généralement réticent à cet égard; est d'avis que l'adaptation des plafonds de dépenses ne peut demeurer une option réaliste que si les futurs mécanismes de révision prévoient une procédure simplifiée de modification au-dessous d'un certain seuil; demande, en outre, le maintien de la possibilité de relever le plafond global du CFP;


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145. Insists that the degree of flexibility actually provided by the revision mechanism is dependent on the procedure for exercising it, and faces a general reluctance of the Council to using it; considers it essential -if the adjustment of expenditure ceilings is to remain a realistic option- that the future mechanisms for revision foresee a simplified procedure for changes under an agreed threshold; calls, in addition, for the possibility to increase the overall MFF ceiling to be maintained;

145. souligne que le degré de souplesse qu'offre aujourd'hui le mécanisme de révision dépend de la procédure prévue pour sa mise en œuvre et que le Conseil se montre généralement réticent à cet égard; est d'avis que l'adaptation des plafonds de dépenses ne peut demeurer une option réaliste que si les futurs mécanismes de révision prévoient une procédure simplifiée de modification au-dessous d'un certain seuil; demande, en outre, le maintien de la possibilité de relever le plafond global du CFP;


24. Emphases the need to take advantage of all tools and actions at the disposal of the European Union to help Member States emerge from the crisis and to prevent future ones; highlights the crucial role played by the three European supervisory authorities in enabling comprehensive delivery of the financial regulation agenda and supervisory structures; calls on the Commission to propose sufficient funding for these three agencies in its 2014 draft budget and to foresee, when preparing the assessment and a ...[+++]

24. souligne qu'il faut tirer parti de l'ensemble des instruments et des actions dont dispose l'Union européenne pour aider les États membres à sortir de la crise et à se prémunir contre de nouvelles crises; souligne le rôle essentiel des trois autorités européennes de surveillance dans la mise en œuvre approfondie des mesures de réglementation financière et des structures de surveillance; demande à la Commission de proposer un financement suffisant pour ces trois agences dans son projet de budget pour 2014 et de prévoir, lors de la préparation de l'évaluation et de la révision ...[+++]


24. Emphases the need to take advantage of all tools and actions at the disposal of the European Union to help Member States emerge from the crisis and to prevent future ones; highlights the crucial role played by the three European supervisory authorities in enabling comprehensive delivery of the financial regulation agenda and supervisory structures; calls on the Commission to propose sufficient funding for these three agencies in its 2014 draft budget and to foresee, when preparing the assessment and a ...[+++]

24. souligne qu'il faut tirer parti de l'ensemble des instruments et des actions dont dispose l'Union européenne pour aider les États membres à sortir de la crise et à se prémunir contre de nouvelles crises; souligne le rôle essentiel des trois autorités européennes de surveillance dans la mise en œuvre approfondie des mesures de réglementation financière et des structures de surveillance; demande à la Commission de proposer un financement suffisant pour ces trois agences dans son projet de budget pour 2014 et de prévoir, lors de la préparation de l'évaluation et de la révision ...[+++]


– The WEEE Directive itself foresees the possible revision of the Directive based on the experience of the application of the WEEE Directive.

- La directive DEEE prévoit elle-même des possibilités de modification de ses dispositions en fonction de l'expérience acquise par son application.


In other words, the options considered for the revision of the dietetic food legislation do not foresee any ban per se of foods currently sold as foods for particular nutritional uses.

En d'autres termes, les scénarios envisagés pour la modification de la législation sur les aliments diététiques ne prévoient pas l'interdiction en soi d'aliments actuellement commercialisés en tant qu'aliments destinés à une alimentation particulière.


– The WEEE Directive itself foresees the possible revision of the Directive based on the experience of the application of the WEEE Directive.

- La directive DEEE prévoit elle-même des possibilités de modification de ses dispositions en fonction de l'expérience acquise par son application.


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