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Belt-force limiter
Boundary of a forest forest line
Canadian Pacific Forest Products Limited
Canadian Pacific Forest Products Ltd
Force limiting seat belt
Forest
Forest conservation
Forest in harmony with nature
Forest limit
Forest line
Forest management
Forest protection
Forestry
Forestry management
Indigenous forest
Limitation in audit scope
Limitation in scope
Limitation in the scope of the audit
Limitation in the scope of the auditor's examination
Limitation on scope
Load limiter
Natural forest
Naturally managed forest
Old-growth forest
Organic forest
Primary forest
Primeval forest
Primordial forest
Protection of forests
Scope limitation
Scope restriction
Seat belt force limiter
Seat belt load limiter
Silviculture
Sylviculture
Timber line
Virgin forest
Woodland

Vertaling van "forest limit " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


timber line (1) | forest limit (2) | boundary of a forest (3) forest line (4)

limite forestière (1) | limite de forêt (2) | zone de combat (3)




Canadian Pacific Forest Products Limited [ Canadian Pacific Forest Products Ltd ]

Produits forestiers Canadien Pacifique Limitée [ Produits forestiers Canadien Pacifique Ltée ]


silviculture [ forest management | forestry management | sylviculture | Forest management(ECLAS) | forest management(GEMET) | forest management(UNBIS) | forestry(UNBIS) ]

sylviculture [ foresterie | gestion de la forêt | gestion forestière ]


forest conservation [ forest protection | protection of forests ]

protection de la forêt [ conservation de la forêt ]


virgin forest (1) | natural forest (2) | old-growth forest (3) | primeval forest (4) | primordial forest (5) | primary forest (6)

forêt vierge


natural forest (1) | indigenous forest (2) | organic forest (3) | forest in harmony with nature (4) | naturally managed forest (5)

forêt naturelle


scope limitation | limitation on scope | limitation in audit scope | limitation in scope | limitation in the scope of the audit | limitation in the scope of the auditor's examination | scope restriction

limitation de l'étendue de l'audit | limitation du travail de vérification | limitation du travail de révision | limitation des travaux | limitation de l'étendue des travaux | limitation de l'étendue de la vérification | limitation de l'étendue


seat belt force limiter | seat belt load limiter | belt-force limiter | force limiting seat belt | load limiter

limiteur d'effort de ceinture de sécurité | limiteur de tension de la sangle | limiteur d'effort de ceinture | limiteur d'effort | limiteur de charge | limiteur de force de la ceinture
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- how they intend to increase their forests’ mitigation potential through increased removals and reduced emissions, including by cascading use of wood, taking into account that the new LIFE+ subprogram for Climate action and Rural Development funding can promote and support new or existing forest management practices that limit emissions or increase net biological productivity (i.e. CO2 removal).

- comment ils envisagent d’augmenter le potentiel d’atténuation de leurs forêts grâce à des mesures d'amélioration de l'absorption et de réduction des émissions (notamment l’utilisation en cascade du bois) en tenant compte du fait que le nouveau sous‑programme LIFE+ pour l'action pour le climat et le financement au titre du développement rural peuvent promouvoir et soutenir les pratiques existantes ou nouvelles de gestion des forêts qui limitent les émissions ou augmentent la productivité biologique nette (c’est‑à‑dire l’absorption de ...[+++]


If appropriate, it will consider policy options for limiting such impacts, including the development of an EU action plan on deforestation and forest degradation.

Le cas échéant, elle envisagera des options stratégiques pour limiter ces incidences, notamment l’élaboration d’un plan d’action de l’Union européenne sur la déforestation et la dégradation des forêts.


Illegal logging and associated trade undermines the competitiveness of legitimate forest industry operations in both exporting and importing countries. In so doing, this limits the ability of these industries to conduct operations that foster sustainable forest management, and sustainable development generally.

L'exploitation clandestine des forêts et le commerce qui y est associé sapent la compétitivité des industries forestières légitimes dans les pays exportateurs et importateurs de bois, ce qui a pour effet de limiter la capacité de ces industries à mener des actions concourant à une gestion durable des forêts et, plus généralement, à un développement durable.


8. Recalls that forests are home to around 90 % of terrestrial biodiversity, while more than one billion people depend on them for their livelihoods; notes with concern that rising international demand for woody biomass risks threatening biodiversity and forest ecosystems on which poor people depend for their livelihoods; fears that EU import dependency may spark widespread deforestation in developing countries, trigger illegal logging and weaken Voluntary Partnership Agreements under the Forest Law Enforcement, Governance and Trade (FLEGT) Action Plan; recalls also that an increased use of biomass could lead to an intensification of ...[+++]

8. rappelle que les forêts abritent près de 90 % de la biodiversité terrestre et qu'elles procurent leurs moyens de subsistance à plus d'un milliard de personnes; constate avec inquiétude que la demande internationale croissante de biomasse ligneuse risque de menacer la biodiversité et les écosystèmes forestiers dont dépendent les populations pauvres pour leurs moyens de subsistance; redoute que la dépendance de l'Union européenne vis-à-vis des exportations ne déclenche une déforestation généralisée dans les pays en développement, n'aggrave l'exploitation forestière illégale et n'affaiblisse les accords de partenariat volontaires porta ...[+++]


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2. Acknowledges that Europe’s forests are of immense value in terms of biodiversity and the ecosystem services that they provide, including but not limited to water retention, flood protection and, importantly, climate change mitigation, by absorbing and storing 10 % of the EU’s carbon emissions; considers, therefore, that forests should benefit from a high level of protection and an improvement in the conservation status of forest species and habitats, in line with the objectives of the EU Biodiversity Strategy up to 2020 and the 7t ...[+++]

2. reconnaît que les forêts européennes sont d'une valeur immense sur le plan de la biodiversité et des services écosystémiques qu'elles fournissent, notamment - et sans s'y limiter - ceux de la rétention d'eau, de la protection contre les inondations et - ce qui est fondamental - de l'atténuation du changement climatique, grâce à l'absorption et au stockage de 10 % des émissions de carbone de l'Union; estime que les forêts européennes doivent, à ce titre, bénéficier d'un niveau élevé de protection et de l'amélioration de l'état de conservation des espèces et des habitats forestiers ...[+++]


H. whereas a growing number of EU policies are placing increasing demands on forests; whereas these demands need to be carefully balanced, and demand for new uses of wood in the bioeconomy and for bioenergy must be accompanied by resource efficiency, use of new technology and respect for the limits of sustainable supply;

H. considérant qu'un nombre croissant de politiques de l'Union accentuent les pressions sur les forêts; que ces pressions doivent faire l'objet d'un équilibrage prudent et que la demande portant sur de nouveaux usages du bois aux fins de la bioéconomie et de la bioénergie doit s'accompagner d'une utilisation efficace des ressources, du recours à de nouvelles technologies et du respect des limites d'un approvisionnement durable;


15. Is concerned at the growing trend to consider forests from a predominantly economic perspective and to limit their value to the wood which they produce, disregarding the very significant environmental and social benefits which they also provide; underlines the need to determine the value of forest ecosystem services more systematically and to take it into consideration in public and private sector decision-making;

15. exprime sa préoccupation face à la tendance croissante à considérer les forêts d'un point de vue principalement économique et à restreindre leur valeur au bois qu'elles produisent, sans tenir compte des avantages environnementaux et sociaux très importants qu'elles présentent également; souligne la nécessité de déterminer la valeur des services écosystémiques forestiers de manière plus systématique et de la prendre en considération dans le processus décisionnel des secteurs public et privé;


H. whereas a growing number of EU policies are placing increasing demands on forests; whereas these demands need to be carefully balanced, and demand for new uses of wood in the bioeconomy and for bioenergy must be accompanied by resource efficiency, use of new technology and respect for the limits of sustainable supply;

H. considérant qu'un nombre croissant de politiques de l'Union accentuent les pressions sur les forêts; que ces pressions doivent faire l'objet d'un équilibrage prudent et que la demande portant sur de nouveaux usages du bois aux fins de la bioéconomie et de la bioénergie doit s'accompagner d'une utilisation efficace des ressources, du recours à de nouvelles technologies et du respect des limites d'un approvisionnement durable;


2. Limitations on ownership of forests provided for in Articles 22 to 26 shall not apply to the tropical or subtropical forests and to the wooded areas of the territories of the Azores, Madeira, the Canary islands, the smaller Aegean islands within the meaning of Council Regulation (EEC) No 2019/93 and the French overseas departments.

2. Les limitations liées à la propriété des forêts prévues aux articles 22 à 26 ne s'appliquent pas aux forêts tropicales ou subtropicales ni aux surfaces boisées situées sur les territoires des Açores, de Madère, des îles Canaries, des îles mineures de la mer Égée au sens du règlement (CEE) no 2019/93 du Conseil et des départements français d'outre-mer.


Forest monitoring will not be limited to environmental indicators but will also include economic and social information and could be expanded to cover the indicators endorsed at the 4th Ministerial Conference on the Protection of Forests in Europe (MCPFE)[23].

La surveillance des forêts ne sera pas limitée aux indicateurs environnementaux, mais inclura également des informations économiques et sociales et pourra être étendue aux indicateurs approuvés lors de la 4e Conférence ministérielle sur la protection des forêts en Europe (CMPFE)[23].




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'forest limit' ->

Date index: 2024-08-03
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