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Acronym
Analyse and estimate the production needs
Community Committee on Fraud Prevention
Elimination of fraud
Estimate
Estimate artistic production needs
Estimate needs for artistic production
Estimate needs of artistic production
Estimate of amounts receivable
Estimate of revenue and expenditure
Estimate profitability
Estimating profitability
Estimation of profitability
European Anti-fraud Office
Fight against fraud
Financial fraud examiner
Forward estimate
Fraud
Fraud against the EU
Fraud against the European Union
Fraud analyst
Fraud investigations manager
Fraud prevention
Fraud prevention analyst
OLAF
Planning estimate
Pre-estimation
Profitability estimating
Projection

Vertaling van "fraud are estimated " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
fraud [ elimination of fraud | fight against fraud | fraud prevention ]

fraude [ lutte contre la fraude | prévention des fraudes | répression des fraudes ]


fraud analyst | fraud investigations manager | financial fraud examiner | fraud prevention analyst

auditeur légal/auditrice légale | auditrice légale | auditeur légal | commissaire aux comptes


Breast cancer is the most common cancer in women, accounting for 25% of all new cases of cancer. Most cases are sporadic, while 5-10% are estimated to be due to an inherited predisposition. Autosomal dominant alterations in two genes, BRCA1 and BRCA2

syndrome héréditaire de prédisposition au cancer du sein et de l'ovaire


fraud against the EU [ fraud against the European Union ]

fraude contre l'UE [ fraude contre l’Union européenne ]


estimating profitability | profitability estimating | estimate profitability | estimation of profitability

estimer une rentabilité


analyse and estimate the production needs | estimate artistic production needs | estimate needs for artistic production | estimate needs of artistic production

estimer les besoins d'une production artistique


estimate | planning estimate | pre-estimation | projection

estimation prévisionnelle | extrapolation | prévision | projection


estimate of amounts receivable | estimate of revenue and expenditure | forward estimate

état prévisionnel des dépenses et des recettes | prévision de créance


European Anti-fraud Office [ OLAF [acronym] ]

Office européen de lutte antifraude [ Office européen de lutte anti-fraude | OLAF [acronym] ]


Community Committee for the Coordination of Fraud Prevention | Community Committee on Fraud Prevention

comité communautaire de coordination de la lutte antifraude
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
An average of around €500 million of suspected fraud was committed in the Member States in each of the last three years, but the actual amount of fraud is estimated to be significantly higher.

Les irrégularités relevant des soupçons de fraude ont représenté une moyenne d’environ 500 millions d’euros dans les États membres pour chacune des trois dernières années, mais le montant réel de la fraude devrait être sensiblement plus élevé.


BA. whereas in a time of austerity, tax fraud is estimated to cost Member States EUR 1 trillion per year; whereas tax avoidance and evasion is not limited to the black market but is found in the real economy amongst well known corporations;

BA. considérant que, en période d'austérité, la fraude fiscale coûte aux États membres, selon les estimations, 1000 milliards d'EUR par an; considérant que l'évasion et la fraude fiscales ne se limitent pas au marché noir mais qu'on les retrouve dans l'économie réelle au sein de sociétés commerciales bien connues;


BB. whereas in a time of austerity, tax fraud is estimated to cost Member States EUR 1 trillion per year; whereas tax avoidance and evasion is not limited to the black market but is found in the real economy amongst well known corporations;

BB. considérant que, en période d'austérité, la fraude fiscale coûte aux États membres, selon les estimations, 1000 milliards d'EUR par an; considérant que l'évasion et la fraude fiscales ne se limitent pas au marché noir mais qu'on les retrouve dans l'économie réelle au sein de sociétés commerciales bien connues;


63. Welcomes the Commission proposal to strengthen penalties in order at least to offset the estimated economic advantage sought through the violation, but considers that this is not dissuasive enough; believes that the Member States should set penalties for food fraud which are at least double the estimated amount of the economic advance sought through the fraudulent activity; deems it necessary, as an extra deterrent, that Member States set even higher penalties, including criminal law penalties, for fraudulent cases in which publ ...[+++]

63. salue la proposition de la Commission de renforcer les sanctions en vue de contrebalancer à tout le moins l'estimation de l'avantage économique recherché par la violation de la législation, mais considère que cette démarche n'est pas suffisamment dissuasive; estime que les États membres devraient fixer des sanctions en cas de fraude alimentaire équivalant au moins au double de l'estimation de l'avantage économique recherché par l'activité frauduleuse; juge nécessaire, à titre de dissuasion supplémentaire, que les États membres f ...[+++]


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Unfortunately, the European Commission has made no progress with these proposals, but it is well known that tax evasion and tax fraud are estimated to cost some EUR 250 billion per year in Europe, which would be enough to cut the public deficits without the need to raise taxes.

Malheureusement, la Commission européenne n’a accompli aucun progrès sur ces propositions, mais il est bien connu que l’évasion fiscale et la fraude fiscale sont estimées à quelque 250 milliards d’euros par an en Europe, ce qui suffirait à réduire les déficits publics sans avoir besoin d’augmenter les impôts.


AU. whereas an estimated EUR 193 billion in VAT revenues (1.5 % of GDP) was lost due to non-compliance or non-collection in 2011, according to the Commission; whereas the scale of tax fraud and tax avoidance undermines citizens' trust and confidence in the fairness and legitimacy of tax collection and the fiscal system as a whole; whereas the EU’s VAT gap has almost doubled since 2006, with an estimated one-third being attributed to VAT fraud; whereas increasing OLAF’s operational powers in the fight against VAT fraud could help to ...[+++]

AU. considérant que, selon les estimations de la Commission, 193 milliards d'euros en recettes de TVA (soit 1,5 % du PIB) ont été perdus en 2011 du fait du non-respect des règles ou pour cause de non-recouvrement; considérant que l'ampleur de la fraude et de l'évasion fiscales sape la confiance des citoyens dans l'équité et la légitimité du recouvrement de l'impôt et à l'égard du système fiscal dans son ensemble; considérant que l'écart de TVA de l'Union a presque doublé ...[+++]


This figure is based on an average of 1500 cases of fraud dealt with and reported annually to the EU by administrative investigation bodies from the Member States, an average of 300 cases concerning suspicion of fraud from OLAF, an estimated 500 cases per year of Value Added Tax (VAT) fraud currently dealt with by the Member States and an estimated 200 cases conducted by national criminal investigation authorities.

Ce chiffre est fondé sur une moyenne de 1500 cas de fraude traités et communiqués chaque année à l’UE par les organismes d'enquête administrative des États membres, une moyenne de 300 cas relatifs à des soupçons de fraude de l’OLAF, une estimation annuelle de 500 cas de fraude à la TVA actuellement traités par les États membres et environ 200 cas pris en charge par les autorités nationales compétentes en matière d’enquêtes pénales.


This study on the VAT gap confirms estimates of VAT fraud that were made in the past and stresses the absolute need for the EU and Member States to continue their efforts in fighting VAT fraud".

Cette étude sur l’écart de TVA confirme les estimations de la fraude à la TVA réalisées par le passé et souligne la nécessité absolue pour l’Union et les États membres de poursuivre leurs efforts dans la lut te contre cette fraude».


The financial impact of the fraud is estimated at ECU 1.6 million (unpaid compensatory levy on the 3 000 tonnes of contraband sugar placed on the Community market).

L'impact financier de la fraude est évalué à 1,6 Mio d'écus (prélèvement compensateur non payé pour les 3000 tonnes de sucre mises sur le marché communautaire en contrebande).


The European Anti-Fraud Office estimates that losses to the Community in own resources and to Members States' national revenues run to several billion Euro per year.

L'Office européen de lutte antifraude estime que les pertes de la Communauté européenne en ressources propres ainsi que les impôts indirects des États membres s'élèvent à plusieurs millions d'euros par an.


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