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Associated committee procedure
Association Committee
Association Council
Association Parliamentary Committee
CFA
Committee on Freedom of Association
Cooperation council
EC - Turkey Association Committee
EC Association Council
EU-Turkey Association Committee
Enhanced cooperation between committees
FMIO
Freedom of Association Committee
Freedom of Movement Introduction Ordinance
Freedom of association
IARF
International Association for Religious Freedom
Irish Freedom Association
Parliamentary Association Committee
Procedure with associated committees
Right of association
Right to associate

Vertaling van "freedom association committee " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
associated committee procedure | enhanced cooperation between committees | procedure with associated committees

procédure avec commissions associées


EC - Turkey Association Committee | EU-Turkey Association Committee

Comité d'association CE - Turquie


Association Parliamentary Committee | Parliamentary Association Committee

commission parlementaire d'association


Association Council (EU) [ Association Committee | cooperation council | EC Association Council ]

conseil d'association (UE) [ comité d'association | Conseil d'association (CE) | conseil de coopération ]




freedom of association [ right of association | right to associate ]

liberté d'association [ droit d'association ]


Freedom of Association Committee

Comité de liberté syndicale


International Association for Religious Freedom [ IARF | International Association for Liberal Christianity and Religious Freedom | International Congress of Free Christians and other Religious Liberals | International Council of Unitarian and other Liberal Religious Thinkers and Workers ]

Association internationale pour la liberté religieuse [ Association internationale pour le christianisme libéral et la liberté religieuse | Congrès international des chrétiens libéraux et d'autres libre-croyants ]


Committee on Freedom of Association [ CFA ]

Comité de la liberté syndicale [ CLS ]


Ordinance of 22 May 2002 on the Gradual Introduction of Freedom of Movement for Persons between the Swiss Confederation and the European Community and the Member States thereof and between the Member States of the European Free Trade Association | Freedom of Movement Introduction Ordinance [ FMIO ]

Ordonnance du 22 mai 2002 sur l'introduction progressive de la libre circulation des personnes entre, d'une part, la Confédération suisse et, d'autre part, la Communauté européenne et ses Etats membres, ainsi qu'entre les Etats membres de l'Association européenne de libre-échange | Ordonnance sur l'introduction de la libre circulation des personnes [ OLCP ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Committee reiterates the positions taken by the EU Domestic Advisory Group (DAG) , notably that the European Commission should open consultations with the Korean government about the implementation of its commitments on freedom of association and collective bargaining.

Le Comité réaffirme les positions adoptées par le groupe consultatif interne (GCI) de l’Union européenne , et notamment la recommandation que la Commission européenne devrait engager des consultations avec le gouvernement coréen concernant la mise en œuvre de ses engagements en matière de liberté d’association et de négociation collective.


Reference has been made before the committee to I believe a 2010 change to the Jordanian labour law, which provided, I will concede, to some extent greater rights for migrant workers to join unions, but there continues to be substantial and discriminatory treatment against migrant workers, particularly in sort of free trade zones in Jordan, that prevent them from exercising fundamental rights, such as freedom association, which Mr. Vogt referred to.

Je pense que quelqu'un a déjà parlé au comité des changements apportés en 2010 au droit du travail en Jordanie, qui, j'en conviens, venaient en quelque sorte consolider le droit des travailleurs migrants de se syndiquer. Cependant, les travailleurs migrants continuent à être la cible de graves traitements discriminatoires, notamment dans les zones dites de libre-échange en Jordanie, qui les privent de droits fondamentaux, comme celui de la liberté d'association, dont M. Vogt a fait mention.


Mr. Mark-André Blanchard, Chair, Freedom of Expression Committee, National Media and Communications Law Section: The National Media and Communications Law Section of the Canadian Bar Association is of the opinion that Bill C-220 is unconstitutional in that it violates section 2b) of the Canadian Charter of Rights and Freedoms guaranteeing freedom of expression.

M. Marc-André Blanchard, président, comité sur la liberté d'expression, section du droit de l'information et des télécommunications: L'Association du Barreau canadien, plus particulièrement sa section sur les médias et les communications est d'avis que le projet de loi C-220 n'est pas constitutionnel en ce qui regarde à la fois la liberté constitutionnellement garantie d'expression, c'est-à-dire l'article 2. b) de la Charte canadienne des droits et libertés.


In its opinions, the committee shall give full consideration to the fundamental right of freedom of association and to the need to ensure pluralism of political parties in Europe.

Dans ses avis, le comité tient dûment compte du droit fondamental à la liberté d'association et de la nécessité d'assurer le pluralisme des partis politiques en Europe.


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I stand with the British Columbia Civil Liberties Association, the Canadian Association of University Teachers, the Canadian Civil Liberties Association, the Canadian Council on American-Islamic Relations, the international civil liberties organizations, as well as with the concerns expressed at committee by the Canadian Bar Association, in believing that the bill potentially violates our Charter of Rights and Freedoms and will therefore ...[+++]

Je suis d'accord avec l'Association des libertés civiles de la Colombie-Britannique, l'Association canadienne des professeures et professeurs d’université, l’Association canadienne des libertés civiles, le Conseil canadien des relations américano-islamiques, les organismes internationaux de défense des droits civils, de même qu'avec l'Association du Barreau canadien, qui s'inquiète du fait que le projet de loi risque de violer la Charte des droits et libertés et qu'il sera invalidé éventuellement.


provision for political dialogue with Albania; provisions on enhanced regional co-operation, including the perspective of establishing free trade areas between the countries of the region; the perspective of the establishment of a free-trade area between the EU and Albania within ten years of the entry into force of the Agreement; provisions on the movement of workers, freedom of establishment, supply of services, current payments and movement of capital; the commitment by Albania to approximate its legislation to that of the EU, notably in key areas of the internal market; provisions on co-operation with Albania in a wide range of ...[+++]

dialogue politique avec l'Albanie; dispositions relatives à un renforcement de la coopération régionale, notamment la perspective de l'établissement de zones de libre-échange entre les pays de la région; perspective de l'établissement d'une zone de libre-échange entre l'UE et l'Albanie dans les dix ans qui suivent l'entrée en vigueur de l'accord; dispositions relatives à la libre circulation des travailleurs, la liberté d'établissement, la fourniture de services, les paiements courants et la circulation des capitaux; engagement de l'Albanie d'aligner sa législation sur celle de l'UE, notamment dans les domaines essentiels du marché intérieur; dispositions relatives à la coopération avec l'Albanie dans un large éventail de domaines, not ...[+++]


In the area of democracy and human rights, the dialogue in relevant sub-committee has been further developed, but challenges remain on the ground in the implementation of objectives agreed, notably on freedom of association and expression.

Dans le domaine de la démocratie et des droits de l'homme, le dialogue au niveau du sous-comité ad hoc s’est renforcé mais il subsiste des défis sur le terrain en ce qui concerne la mise en œuvre des objectifs convenus, notamment en matière de liberté d'association et d'expression.


At the International Labour Conference in 2001 the ILO’s Committee on the Application of Standards devoted a special paragraph to Belarus relating to Convention 87 on Freedom of Association and Protection of the Right to Organise (1948) in response to complaints from trade unions in Belarus. This underlines the gravity of the government’s action against Wladzimer Goncharik, president of the Belarus Trade Union Federation and an opposition candidate for the presidency.

Ainsi, dans le cadre de la Conférence internationale du travail qui s'est tenue en 2001 sous les auspices de l'OIT, la commission pour l'application des normes, se prononçant sur les plaintes formulées par les syndicats biélorusses, a consacré un paragraphe spécial à la Biélorussie en relation avec la Convention n° 87 sur la liberté syndicale et la protection du droit syndical, de 1948: d'où la gravité du comportement du gouvernement vis‑à‑vis de Vladimir Goncharik, président de la fédération des syndicats et candidat de l'opposition aux élections présidentielles.


In this context, the Committee regrets that it has so far not been possible to convince a larger number of member countries that the fundamental workers' rights adopted by the ILO, the 'core labour standards` (freedom of association and the right to engage in collective bargaining; outlawing of forced labour and child labour; and a ban on all forms of discrimination over careers and employment) should also form part of the principles of international trade.

Il regrette que l'on ne soit pas parvenu jusqu'à présent à convaincre un plus grand nombre d'États membres de la nécessité de faire des droits sociaux fondamentaux («Core Labour Standards») une partie intégrante des principes du commerce international: liberté d'association et droit de pratiquer la négociation collective, interdiction du travail forcé et du travail des enfants, interdiction de toute forme de discrimination professionnelle et de discrimination en matière d'emploi.


In view of the nature of the joint committee's objections to sections 56 and 57 of the Royal Canadian Mounted Police Regulations, 1988, in particular its belief that it is inappropriate for restrictions on freedoms and association as serious as those found in sections 56 and 57, to be enacted by way of regulation, the committee initially took the position that the disallowance of these sections by the House of Commons was the most suitable course of action.

Étant donné la nature des objections formulées par le comité contre les articles 56 et 57 d Règlement de la Gendarmerie royale du Canada (1988), en particulier le fait que le comité croit qu'il n'est pas approprié que des restrictions aux libertés d'expression et d'association aussi sévères que celles qu'on y trouve soient adoptées par règlement, le comité a, dans un premier temps, jugé que le désaveu de ces articles par la Chambre des communes était le recours à privilégier.


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