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African Charter on Maritime Transport
Anchors used in maritime water transport
Anchors used in maritime water transportation
Anchors used in sea vessel transport
Article excluded from transport
General manager of maritime water transportation
Marine transportation
Maritime connection
Maritime safety
Maritime transport
Maritime transport organisation
Maritime transport technology
Maritime transportation managing director
Maritime transportation technology
Maritime water transport general manager
Safety at sea
Sea transport
Sea transport connection
Sea transport safety
Sea transportation managing director
Seagoing traffic
Ship safety
Technological developments in maritime transport
Technological developments in sea transportation
Transport by sea

Vertaling van "from maritime transport " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
maritime transport [ maritime connection | seagoing traffic | sea transport | sea transport connection | Sea transport(ECLAS) ]

transport maritime [ liaison maritime | trafic maritime ]


sea transport | transport by sea | maritime transport

transport maritime | transport par mer


maritime transport organisation

organisation du secteur des transports maritimes


general manager of maritime water transportation | maritime transportation managing director | maritime water transport general manager | sea transportation managing director

responsable sédentaire de navigation fluviale | responsable d'exploitation transport maritime | responsable sédentaire du transport fluvial


maritime transport technology | technological developments in sea transportation | maritime transportation technology | technological developments in maritime transport

technologie de transport maritime


anchors used in sea vessel transport | variety of anchors used in maritime transport operations | anchors used in maritime water transport | anchors used in maritime water transportation

ancres utilisées dans le transport maritime


African Charter on Maritime Transport

Charte Africaine des Transports Maritimes


marine transportation [ maritime transport | sea transport ]

transport maritime


maritime safety [ safety at sea | sea transport safety | ship safety ]

sécurité maritime [ sécurité des navires | sécurité des transports maritimes ]


article excluded from transport

objet exclus du transport
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
setting a global binding target in the International Maritime Organisation (IMO) to reach the objective of the White Paper for an at least 40 % reduction in CO2 emissions from maritime bunker fuels by 2050, to be supported by an EU intermediate target for 2030; enhancement of the negotiations within the IMO on the development of a global market-based mechanism addressing international maritime emissions, such as an emissions pricing mechanism; in the event that an international agreement on a global monitoring, reporting and verification (MRV) system for greenhouse gas emissions or on global measures to reduce greenhouse gas emissions from maritime transport is reache ...[+++]

la fixation d'un objectif global au sein de l'Organisation maritime internationale (OMI) pour atteindre l'objectif du livre blanc relatif à une réduction d'au moins 40 % des émissions de CO2 résultant des combustibles de soute utilisés dans le transport maritime d'ici à 2050, à soutenir par un objectif intermédiaire à l'horizon 2030; l'amélioration des négociations au sein de l'Organisation maritime internationale (OMI) sur l'élab ...[+++]


(2) The Commission shall be empowered to adopt delegated acts in accordance with [Article 25 of this Regulation] to specify the requirements for the monitoring and reporting of CO2 emissions from maritime transport pursuant to Articles 9 and 10 of Regulation (EU) No XXXX/XXXX and taking into account, where applicable, relevant decisions adopted by the bodies of the UNFCCC and the Kyoto Protocol or agreements deriving from them or succeeding them or decisions adopted in the context of the International Maritime Organisation.

2) La Commission est habilitée à adopter des actes délégués conformément à l'[article 25 du présent règlement] pour préciser les exigences applicables en matière de surveillance et de déclaration des émissions de CO2 du transport maritime conformément aux articles 9 et 10 du règlement (UE) n° XXXX/XXXX et compte tenu, le cas échéant, des décisions pertinentes adoptées par les organes de la CCNUCC et du protocole de Kyoto ou dans le cadre d'accords en découlant ou leur succédant, ou des décisions adoptées sous l'égide de l'Organisation maritime internationale.


(6) The results of the stakeholder consultation and discussions with international partners indicate that a staged approach for the inclusion of maritime transport emissions in the Union's greenhouse gas reduction commitment should be applied with the implementation of a robust MRV system for CO2 emissions from maritime transport as a first step and the pricing of these emissions at a later stage.

(6) Il ressort de la consultation des parties prenantes et des discussions avec les partenaires internationaux qu’une approche progressive devrait être appliquée pour inclure les émissions du transport maritime dans les engagements de réduction des gaz à effet de serre de l’Union avec, dans un premier temps, la mise en place d’un système MRV fiable applicable aux émissions de CO2 du transport maritime, et, ultérieurement, la tarification de ces émissions.


In the view of contributing to the EU 2020 Strategy, the 2011 Commission White Paper on Transport[6] states that EU CO2 emissions from maritime transport should be reduced by 40% (if feasible 50%) from 2005 levels by 2050.

En vue de contribuer à la stratégie Europe 2020 de l’UE, le livre blanc sur les transports[6] publié par la Commission en 2011 préconise une réduction des émissions de CO2 du transport maritime de l’UE de 40 % (et si possible de 50 %) par rapport aux niveaux de 2005 d’ici à 2050.


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In 2010 the total CO2 emissions related to European maritime transport activities (including intra EU routes, incoming voyages to the EU and outgoing voyages from the EU) were estimated to be of the order of 180 Mt CO2. Despite of the introduction of minimum energy efficiency standards for certain categories of new ships ("Energy Efficiency Design Index", EEDI) by the International Maritime Organisation (IMO) in 2011[7], the emissions are expected to increase.

En 2010, les émissions totales de CO2 liées aux activités européennes de transport maritime (comprenant les liaisons à l’intérieur de l’UE ainsi que les voyages à destination et au départ de l’UE) ont été estimées à 180 Mt. Ces émissions devraient augmenter, en dépit des normes de rendement énergétique minimales instaurées en 2011 par l’Organisation maritime internationale (OMI) pour certaines catégories de navires neufs («indice nominal de rendement énergétique», EEDI)[7].


This Regulation lays down rules for the accurate monitoring, reporting and verification of carbon dioxide (CO2) emissions and other climate relevant information from ships arriving at, within or departing from ports under the jurisdiction of a Member State in order to promote the reduction of CO2 emissions from maritime transport in a cost effective manner.

Le présent règlement établit des règles pour la surveillance, la déclaration et la vérification précises des émissions de dioxyde de carbone (CO2) des navires à destination et en provenance de ports relevant de la juridiction d’un État membre, ainsi que d’autres informations utiles en rapport avec le climat, afin de promouvoir la réduction des émissions de CO2 du transport maritime dans des conditions économiquement avantageuses.


This Regulation lays down rules for the accurate monitoring, reporting and verification of only carbon dioxide (CO2) emissions at this stage - as it is by far the most relevant greenhouse gas emitted by maritime transport - from ships arriving at, within or departing from ports under the jurisdiction of a Member State in order to promote the reduction of CO2 emissions from maritime transport in a cost effective manner.

Le présent règlement établit des règles pour la surveillance, la déclaration et la vérification précises des seules émissions de dioxyde de carbone (CO2) à ce stade - qui sont de loin les principaux gaz à effet de serre émis par les transports maritimes - des navires à destination et en provenance de ports relevant de la juridiction d'un État membre, afin de promouvoir la réduction des émissions de CO2 du transport maritime dans des conditions économiquement avantageuses.


12. Recognises that according to International Maritime Organisation (IMO), maritime transport emits 3 to 5 times less CO2 than land transport but is concerned about the expected emissions of SOx and NOx from maritime transport which will be approximately equivalent to land-based transport by 2020, and the inconclusive attempt by the IMO to put in place a CO2 emission reduction system. Demands the examination of the possibility of including maritime transport in the European Emission Trading Scheme if the IMO negotiations fail and after taking into consideration the international nature of the maritime transport and possible carbon-leaka ...[+++]

12. admet que selon l'Organisation maritime internationale (OMI), le transport maritime émet de 3 à 5 fois moins de CO2 que le transport routier, mais se dit préoccupé par les chiffres probables des émissions de SOx et de NOx du transport maritime, qui devraient être proches de ceux du transport terrestre d'ici 2020, ainsi que par la tentative non concluante de l'OMI de mettre en place un système de réduction des émissions de CO2; demande l'examen de l'incorporation éventuelle du transport maritime dans le système européen de quotas d'émissions en cas d'échec des négociation ...[+++]


D. whereas Regulation (EEC) No 4056/86 exempted conferences from the rules of competition policy (Articles 81 and 82 of the Treaty), but allowed free trade, which means that substantive competition from outsiders is ensured, while international tramp vessel services and cabotage services (maritime transport services that take place exclusively between ports in one and the same Member State) are excluded from the Community competition implementing rules (Regulation (EC) No 1/2003),

D. considérant que le règlement (CEE) n 4056/86 a instauré pour les conférences une exemption des règles de la politique de concurrence (articles 81 et 82 du traité), tout en autorisant aussi les transactions libres, ce qui signifie que, fondamentalement, la concurrence de tiers (outsiders) est préservée, alors que les services de tramp ainsi que les services de cabotage (transports maritimes intérieurs, exclusivement entre ports du même État membre) sont exemptés de l'application des règles communautaires de concurrence (règlement (CE) n 1/2003),


This decision had a dramatic effect, since maritime transport, oil transport had become a separate profit centre which was forced, like any other profit centre, to cut its costs, to make a profit and to survive under the pressure from those in charge, namely the oil companies. This had an undeniable effect on the quality of transport and on safety, since the average age of a ship doubled in the space of 15 years and so there is an obvious link between the average age of a ship and the number o ...[+++]

Le résultat avait été dramatique puisque le transport maritime, le transport de pétrole était devenu un centre de profit isolé qui avait donc la nécessité, comme tout centre de profit, de limiter ses coûts, de créer des gains, de vivre sous la pression de ceux qui lui donnaient des ordres, c'est-à-dire, les pétroliers et il s'en était suivi un effet incontestable sur la qualité du transport et sur la sécurité, puisque l'âge moyen des bateaux s'était multiplié par deux en quinze ans, or il y a un rapport évident entre l'âge moyen des bateaux et le nombre d'accidents.


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