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Collect quantitative data from the tourist sector
Employee exempt from mandatory benefit coverage
Employee exempt from mandatory insurance
Employee exempted from mandatory benefit coverage
Employee not subject to mandatory benefit coverage
Energy sector policies
Energy sector protocols
Exclusion from public-sector employment
Gather numerical data regarding the tourist sector
Handle quantitative touristic data
Handle touristic quantitative data
Meeting of sport enthusiasts from the tourist sector
Opposite number from the tourism sector
People from the asylum sector
Person from the asylum sector
Person in the asylum sector
Power sector protocols
Power sector strategies
Shipping sector guidelines
Text
Transportation sector policies
Transportation sector protocols
Transportation sector regulations

Vertaling van "from sector " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
person from the asylum sector | people from the asylum sector | person in the asylum sector

personne relevant du domaine de l'asile | personne du domaine de l'asile | personne soumise à la législation sur l'asile


gather numerical data regarding the tourist sector | handle quantitative touristic data | collect quantitative data from the tourist sector | handle touristic quantitative data

traiter des données quantitatives dans le secteur du tourisme


opposite number from the tourism sector

protagoniste du secteur touristique


meeting of sport enthusiasts from the tourist sector

rassemblement de sportifs du secteur touristique


White Paper on sectors and activities excluded from the Working Time Directive

Livre blanc sur les secteurs et les activités exclus de la directive sur le temps de travail


exclusion from public-sector employment

interdiction professionnelle


energy sector protocols | power sector strategies | energy sector policies | power sector protocols

politiques du secteur énergétique


shipping sector guidelines | transportation sector regulations | transportation sector policies | transportation sector protocols

politiques du secteur des transports


Ordinance of 10 December 1990 on the Classification and Handling of Information from the Civilian Administrative Sector

Ordonnance sur la classification et le traitement d'informations de l'administration civile


employee exempt from mandatory insurance | employee not subject to mandatory benefit coverage | employee exempt from mandatory benefit coverage | employee exempted from mandatory benefit coverage

salarié non soumis à l'assurance obligatoire | salarié exempté de l'assurance obligatoire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This strategic framework is being reflected in the programming of EU development assistance from 2014 to 2020 with regard to national and regional private sector development strategies such as the joint ACP-EU work on a new cooperation framework for private sector development in ACP countries, at the level of thematic programmes that address private sector engagement as a cross-cutting issue, and in sectoral interventions designed to mainstream engagement with the private sector in agriculture, sustainable energy, and infrastructure, ...[+++]

Ce cadre stratégique se reflète dans la programmation de l’aide au développement de l’UE de 2014 à 2020 pour ce qui est des stratégies de développement du secteur privé national et régional, comme le travail conjoint ACP-UE sur un nouveau cadre de coopération pour le développement du secteur privé dans les pays ACP, au niveau des programmes thématiques qui abordent la participation du secteur privé en tant que question transversale, et dans les interventions sectorielles qui visent à intégrer la coopération avec le secteur privé dans l’agriculture, l’énergie durable, les infrastructures, le secteur de l'économie verte et le secteur socia ...[+++]


The share of people employed in the primary sector fell from 12.4 per cent to 4.8 per cent of the labour force, from 45.1 per cent to 39.6 per cent in the secondary sector and increased from 42.5 per cent to 55.6 per cent in the tertiary sector.

La proportion des actifs travaillant dans le secteur primaire est tombée de 12,4% à 4,8%, tandis qu'elle passait de 45,1% à 39,6% dans le secteur secondaire, et qu'elle augmentait au contraire de 42,5% à 55,6% dans le secteur tertiaire.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32018R0316 - EN - Commission Implementing Regulation (EU) 2018/316 of 2 March 2018 fixing the import duties in the cereals sector applicable from 3 March 2018 // COMMISSION IMPLEMENTING REGULATION (EU) 2018/316 // of 2 March 2018 // fixing the import duties in the cereals sector applicable from 3 March 2018

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32018R0316 - EN - Règlement d'exécution (UE) 2018/316 de la Commission du 2 mars 2018 fixant les droits à l'importation dans le secteur des céréales, applicables à partir du 3 mars 2018 // RÈGLEMENT D'EXÉCUTION (UE) 2018/316 DE LA COMMISSION // du 2 mars 2018 // fixant les droits à l'importation dans le secteur des céréales, applicables à partir du 3 mars 2018


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32018R0310 - EN - Commission Implementing Regulation (EU) 2018/310 of 1 March 2018 fixing the import duties in the cereals sector applicable from 2 March 2018 // COMMISSION IMPLEMENTING REGULATION (EU) 2018/310 // of 1 March 2018 // fixing the import duties in the cereals sector applicable from 2 March 2018

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32018R0310 - EN - Règlement d'exécution (UE) 2018/310 de la Commission du 1er mars 2018 fixant les droits à l'importation dans le secteur des céréales, applicables à partir du 2 mars 2018 // RÈGLEMENT D'EXÉCUTION (UE) 2018/310 DE LA COMMISSION // fixant les droits à l'importation dans le secteur des céréales, applicables à partir du 2 mars 2018


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From sector to sector, from the software sector to the high tech sector, Canada has been rated as the number one place in the world to do business.

D'un secteur à l'autre, du secteur du logiciel à celui de la haute technologie, le Canada est considéré comme la meilleure place au monde pour faire des affaires.


In contrast to other sectors, therefore, the Commission's authority to control and supervise State aids in the agricultural sector does not derive directly from the Treaty, but from legislation adopted by the Council under Article 37 of the Treaty and is subject to any restrictions which may have been laid down by the Council.

Contrairement à ce qui se passe dans d'autres secteurs, la compétence de la Commission en matière de contrôle et de supervision des aides d'État dans le secteur agricole ne découle pas directement du traité, mais des dispositions arrêtées par le Conseil en vertu de l'article 37 du traité et elle est soumise à toutes les restrictions que le Conseil aurait pu décider.


Question No. 140 Ms. Kirsty Duncan: With respect to development of the oil sands, its impacts on the environment and surrounding communities, and the economic effects of these impacts: (a) what, if any, steps has the government taken to establish air emission limits or air quality standards to achieve the World Health Organization’s Air Quality Guidelines to protect air quality and human health; (b) what, if any, steps has the government’s sector-by-sector approach taken to regulate carbon emissions in the oil sands to ensure the oil sands industry makes appropriate reductions in its greenhouse gas (GHG) emissions to contribute to Canad ...[+++]

Question n 140 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne l’exploitation des sables bitumineux ainsi que ses répercussions sur l’environnement et les collectivités environnantes et leurs effets économiques: a) qu’a fait le gouvernement pour fixer des valeurs limites d’émissions atmosphériques ou de qualité de l’air compatibles avec les normes de qualité de l’air de l’Organisation mondiale de la santé; b) qu’a fait le gouvernement secteur par secteur pour réglementer les émissions carboniques des sables bitumineux afin que l’industrie des sables bitumineux réduise ses émissions de gaz à effet de serre (GES) et contribue ainsi à atteindre l’ob ...[+++]


Question No. 133 Ms. Megan Leslie: With regard to Table 2-16 in the 2008 Greenhouse Gas Inventory produced by Environment Canada and submitted to the United Nations Framework Convention on Climate Change: (a) what are the corresponding sector by sector greenhouse gas emission figures for 2009; (b) has the government revised any of the greenhouse gas emissions estimates from the years included in the above-mentioned Table 2-16, and if so why; and (c) do the oil sands sector figures reported for each year included in the above-mention ...[+++]

Question n 133 Mme Megan Leslie: En ce qui a trait au tableau 2-16 de l’inventaire des gaz à effet de serre de 2008 produit par Environnement Canada et présenté à la Convention-cadre des Nations Unies sur les changements climatiques: a) quelles sont les données sur les émissions de gaz à effet de serre par secteur pour 2009; b) le gouvernement a-t-il révisé des estimations sur les émissions pour les années incluses dans le tableau 2-16 et, dans l’affirmative, pour quelles raisons; c) les données sur le secteur des sables bitumineux indiquées pour chaque année dans le tableau 2-16 comprennent-elles les émissions indirectes découlant de ...[+++]


In fact, there were 450 presentations from every sector, from business, from the private sector, from individuals, from non-governmental organizations.

Il y a eu 450 présentations de tous les secteurs, des entreprises, du secteur privé, des particuliers et des organismes non gouvernementaux.


[Text] Question No. 184 Mr. Bill Casey: With regard to the government’s position and actions regarding employment insurance (EI) benefits for spouses of employees of the government or private sector employees who have been posted overseas and who are unable to receive unemployment insurance benefits, even though these citizens are still registered in constituencies across Canada: (a) how many spouses of Canadian diplomats, Canadian foreign-service employees or private sector employees have filed complaints with the Canada Revenue Agency (CRA), or Human Resources and Skills Development Canada (HRSDC) with regard to the their inability to ...[+++]

[Texte] Question n 184 M. Bill Casey: Au sujet de la position du gouvernement et des mesures qu’il a prises concernant les prestations d’assurance-emploi (AE) pour les conjoints des employés du gouvernement ou du secteur privé qui ont été affectés à l’étranger et qui ne peuvent toucher des prestations d’AE même si ces citoyens sont toujours inscrits dans des circonscriptions canadiennes: a) combien de conjoints de diplomates canadiens, d’employés canadiens du service extérieur canadien ou d’employés du secteur privé ont déposé des plaintes auprès de l’Agence du revenu du Canada (ARC), ou de Ressources humaines et Développement des compét ...[+++]


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