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2013 KP Supplement
Block exemptions
Bring about innovation in music therapy practice
Contribute to protecting individuals from harm
Exemption from restrictive-practice authorisation
Exemption from restrictive-practice authorization
Group Practice Medical Scheme Ordinance
House of Commons differences from UK practice
KP Supplement
Promotion-from-within policy
Promotion-from-within-practice
Protect service users from harmful practices
Protect social service user from harm
Protect social service users from danger
UK Audit Practices Committee
Waste from medical practices

Traduction de «from uk practice » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
exemption from restrictive-practice authorisation [ exemption from restrictive-practice authorization | Block exemptions(ECLAS) ]

exemption d'autorisation d'entente


bring about innovation in music therapy practice | use information gathered from scientific findings to feed into music therapy practice | feed music therapy practice with latest scientific findings | integrate scientific findings into music therapy practice

intégrer des conclusions scientifiques dans la pratique de la musicothérapie


protect social service user from harm | protect social service users from danger | contribute to protecting individuals from harm | protect service users from harmful practices

contribuer à la protection d'individus contre les préjudices


Group Practice Medical Scheme Ordinance (UK)

règlement relatif au régime médical de pratique de groupe


UK Audit Practices Committee

UK Audit Practices Committee


2013 KP Supplement | 2013 Revised Supplementary Methods and Good Practice Guidelines Arising from the Kyoto Protocol | KP Supplement [Abbr.]

Méthodes supplémentaires révisées et pratiques recommandées découlant du Protocole de Kyoto (2013) | Supplément Protocole de Kyoto [Abbr.]


promotion-from-within-practice [ promotion-from-within policy ]

politique de promotion interne




Best Practices in Risk Management-Coordinated Conclusions from PMN and KPMG

Pratiques exemplaires de gestion des risques-conclusions coordonnées des firmes PMN et de KPMG
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
3.2.7 The Member States were asked whether they believed that there was a case for moving some projects from Annex II to Annex I. Some Member States have already done this by placing some projects in their own version of Annex I or by having mandatory thresholds for certain Annex II projects. However, the largest single proportion of respondents felt that there is no case for moving projects from Annex II to Annex I (i.e. Austria, Denmark, Greece, Netherlands, Spain, Sweden, UK). There was some consensus on the view that it was far too early to judge whether the Annex I and II lists needed further revision and that there needs to be far ...[+++]

3.2.7 Il a été demandé aux États membres s'ils estimaient qu'il y aurait lieu de faire passer certains projets de l'annexe II à l'annexe I. Certains États membres l'ont déjà fait en intégrant certains projets dans leur propre version de l'annexe I ou en mettant en place des seuils d'obligation pour certains projets relevant de l'annexe II. Toutefois le groupe le plus nombreux (Autriche, Danemark, Grèce, Pays-Bas, Espagne, Suède, Royaume-Uni) était d'avis qu'il n'y avait pas lieu de faire passer des projets à l'annexe I. Il y avait un certain consensus pour dire qu'il était beaucoup trop tôt pour juger si les listes des annexes I et II ...[+++]


Although the UK amended its legislation after the judgement, it continues to impose conditions on cross-border group loss relief which, in practice, make it very difficult to benefit from.

Bien que le Royaume-Uni ait modifié sa législation après l’arrêt, il continue à imposer en matière de compensation transfrontalière des pertes au sein d'un groupe des conditions qui, dans la pratique, rendent très difficile le recours à ce mécanisme.


House of Commons differences from UK practice

Différences de pratique avec la Chambre des communes britannique


23. Calls on Member States to provide sufficient guidance for companies at national level; highlights as a best practice "Consumer Protection from Unfair Trading Regulations: a basic guide for business" published by the UK Department for Business, Enterprise Regulatory Reform in association with the UK Office of Fair Trading;

23. demande aux États membres de prévoir des orientations suffisantes pour les entreprises au niveau national; considère comme meilleure pratique le guide intitulé "Consumer Protection from Unfair Trading Regulations : a basic guide for business" publié par le ministère britannique des entreprises et de la réforme réglementaire en association avec l'Office britannique du commerce équitable;


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The report calls for uniform legal practices at a European level which go wholly against the UK's established legal systems. Also the report calls for practices such as the obligatory passing of DNA data to other Member States, regardless of whether the person is convicted or suspected of a crime, and hot pursuit from foreign police forces, who would have the power to set up surveillance operations, arrest and question individuals, which is a breach of civil liberties.

Le rapport plaide en faveur de pratiques juridiques uniformes au niveau européen qui sont totalement contraires aux systèmes juridiques établis du Royaume-Uni.Le rapport appelle également des pratiques telles que la transmission obligatoire des données ADN aux autres Etats membres, indépendamment du fait que la personne soit jugée coupable ou suspectée d'un crime, et des poursuites étendues des forces de police, qui ont le droit de mettre en place des opérations de surveillance, d’arrêter et d'interroger des individus, ce qui constitue une violation des libertés civiles.


B. whereas the mandate of the Committee of Inquiry set up pursuant to Decision 2006/469/EC was to: (1) investigate alleged contraventions or maladministration in the application of Council Directive 92/96/EEC of 10 November 1992 on the coordination of laws, regulations and administrative provisions relating to direct life assurance and amending Directives 79/267/EEC and 90/619/EEC (third life assurance Directive) , now codified by Directive 2002/83/EC of the European Parliament and of the Council of 5 November 2002 concerning life assurance , by the United Kingdom's competent authorities in relation to the Equitable Life Assurance Society (Equitable Life), notably as regards the regulatory regime and the monitoring of the financial health ...[+++]

B. considérant que la commission d'enquête constituée en vertu de la décision 2006/469/CE avait pour mandat: 1) d'enquêter sur les allégations d'infraction ou de mauvaise administration dans l'application de la directive 92/96/CEE du Conseil du 10 novembre 1992 portant coordination des dispositions législatives, réglementaires et administratives concernant l'assurance directe sur la vie, et modifiant les directives 79/267/CEE et 90/619/CEE (troisième directive assurance vie) , désormais codifiée par la directive 2002/83/CE du Parlement européen et du Conseil du 5 novembre 2002 concernant l'assurance directe sur la vie , par les autorité ...[+++]


Following a number of complaints, the Commission opened in October 2001 proceedings against the United Kingdom, asking the UK for observations on its policies and practices in applying EU law on the importation of excise goods from other Member States.

À la suite d’un certain nombre de plaintes, la Commission a ouvert, en octobre 2001, une procédure à l’encontre du Royaume-Uni, demandant à ce dernier de lui fournir des éclaircissements quant à ses politiques et pratiques en matière d'application des règles européennes relatives à l'importation de marchandises soumises à accises provenant d'autres États membres.


The Commission considers that the changes made by the UK authorities in its policies and practices in relation to the importation of excise goods from other Member States are in line with the changes requested in the Commission's reasoned opinion.

Elle estime en effet que les modifications qu’il a apportées à ses politiques et pratiques en matière d'importation de marchandises soumises à accises provenant d'autres États membres sont conformes aux exigences formulées dans l’avis motivé de la Commission.


The UK is not calling for a revision but states that, if the Directive were to be reviewed, then it may be worth adding provisions to specifically protect also the elderly from certain aggressive practices.

Le Royaume-Uni n’appelle pas une révision de ses vœux mais déclare que, si la directive devait être révisée, il pourrait être utile d’insérer des dispositions pour que les personnes âgées soient, elles aussi, expressément protégées de certaines pratiques agressives.


In practice the UK's failure to apply the Directive correctly therefore prevents innocent victims of accidents caused by stolen vehicles from receiving the redress to which they are entitled.

En pratique, le défaut d'application correcte de la directive par le Royaume-Uni empêche d'innocentes victimes d'accidents causés par un véhicule volé d'obtenir la réparation à laquelle elles ont droit.




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Date index: 2023-08-18
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