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CGTO
Foreign nationals who do not work
Foreign nationals without gainful employment
Gainful activity
Gainful employment
Gainful occupation
Gainful worker
Gainfully employed
Gainfully employed person
Period of stay without gainful employment
Self-sustaining employment
Sustain employment
Sustainable employment

Vertaling van "gain sustainable employment " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE






gainful worker | gainfully employed | gainfully employed person

travailleur rémunéré


gainful employment [ gainful occupation ]

emploi lucratif [ emploi rémunérateur | activité rémunératrice ]


gainful activity | gainful employment

activité lucrative


Ordinance of 17 February 2010 on the Taxation of Capital Gains on the Permanent Termination of Self-Employment [ CGTO ]

Ordonnance du 17 février 2010 sur l'imposition des bénéfices de liquidation en cas de cessation définitive de l'activité lucrative indépendante [ OIBL ]


period of stay without gainful employment

séjour sans activité lucrative


foreign nationals without gainful employment | foreign nationals who do not work

étranger n'exerçant pas d'activité lucrative | étrangère n'exerçant pas d'activité lucrative
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Sustainable employment growth needs all of the following: an improved access to employment in general; an improved balance between flexibility and security and real opportunities for upward occupational mobility for those in low quality jobs, without making access to the labour market more difficult for those on the margins; a reduction of long-term unemployment without creating a situation based on repetitive spells in unemployment and low quality employment; and improved upward quality dynamics, helping people in low quality jobs and high risk of unempl ...[+++]

La croissance durable de l'emploi nécessite la conjugaison des facteurs suivants: une amélioration de l'accès à l'emploi en général, une amélioration de l'équilibre entre flexibilité et sécurité ainsi que des perspectives réelles de mobilité professionnelle ascendante pour les salariés qui occupent des emplois de qualité médiocre, sans rendre l'accès au marché du travail plus difficile pour ceux qui survivent en marge de la société, une réduction du chômage de longue durée sans créer de situation caractérisée par une succession de périodes de chômage et d'emplois de qualité médiocre, une amélioration de la dynamique ascendante de la qualité de ...[+++]


The accumulated effects of such disparities in entitlements are likely to give rise to new inter- and intra-generational inequalities between those that have or manage to gain employment on standard contracts with full social rights and those who do not, which undermines the overall sustainability of the social protection systems.

Les effets cumulés de ces disparités en matière de droits sont susceptibles de causer de nouvelles inégalités intergénérationnelles et intragénérationnelles entre ceux qui ont ou qui parviennent à obtenir un emploi dans le cadre d'un contrat classique assorti de droits sociaux complets et les autres, ce qui nuit à la viabilité globale des systèmes de protection sociale.


34. Calls on the Commission to work more closely with the Member States and the relevant local authorities with a view to drawing up medium- and long-term forecasts of the skills needed by the labour market; calls on the relevant stakeholders to monitor employment trends with a view to making basic vocational training and lifelong learning more relevant; calls on the Member States and the relevant local authorities swiftly to adapt their education and vocational training systems, including vocational education and training, incorporating the concept of the sustainable economy, ...[+++]

34. invite la Commission à collaborer plus étroitement avec les États membres et les autorités locales responsables en vue d'établir des prévisions à moyen et long termes sur les compétences requises par le marché du travail; demande aux parties prenantes responsables de suivre l'évolution de l'emploi en vue de rendre la formation professionnelle de base et la formation tout au long de la vie plus pertinentes; demande aux États membres et aux autorités locales responsables d'adapter rapidement leurs systèmes d'éducation et de formation professionnelle, y compris l'enseignement et la formation professionnels, en intégrant notamment la n ...[+++]


36. Calls on the Commission to work more closely with the Member States and the relevant local authorities with a view to drawing up medium- and long-term forecasts of the skills needed by the labour market; calls on the relevant stakeholders to monitor employment trends with a view to making basic vocational training and lifelong learning more relevant; calls on the Member States and the relevant local authorities swiftly to adapt their education and vocational training systems, including vocational education and training, incorporating the concept of the sustainable economy, ...[+++]

36. invite la Commission à collaborer plus étroitement avec les États membres et les autorités locales responsables en vue d'établir des prévisions à moyen et long termes sur les compétences requises par le marché du travail; demande aux parties prenantes responsables de suivre l'évolution de l'emploi en vue de rendre la formation professionnelle de base et la formation tout au long de la vie plus pertinentes; demande aux États membres et aux autorités locales responsables d'adapter rapidement leurs systèmes d'éducation et de formation professionnelle, y compris l'enseignement et la formation professionnels, en intégrant notamment la n ...[+++]


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18. Calls on the Union and the Member States, with the help of the social partners, to fight effectively illicit employment, in particular by means of prevention and deterrent penalties, and believes that defining strategies, including at European level, that oppose illicit employment can help in fighting illicit employment and in reducing unsecured, especially ´atypical´, employment relationships; takes the view that combating illicit employment should be accompanied by measures to create viable and sustainable employment alternatives and to support ...[+++]

18. invite l'Union et les États membres, conjointement avec les partenaires sociaux, à combattre efficacement le travail illégal, en particulier par la prévention et des sanctions dissuasives, et estime que la définition de stratégies, y compris au niveau de l'Union européenne, de lutte contre le travail illégal peut contribuer à combattre ce phénomène et à réduire la fréquences des relations d'emploi précaires, en particulier ’atypiques’; estime que la lutte contre le travail illégal devrait s'accompagner de mesures visant à créer des alternatives d'emploi viables et durables, et à aider les gens à accéder au marché du travail ouvert;


18. Calls on the Union and the Member States, with the help of the social partners, to fight effectively illicit employment, in particular by means of prevention and deterrent penalties, and believes that defining strategies, including at European level, that oppose illicit employment can help in fighting illicit employment and in reducing unsecured, especially ´atypical´, employment relationships; takes the view that combating illicit employment should be accompanied by measures to create viable and sustainable employment alternatives and to support ...[+++]

18. invite l'Union et les États membres, conjointement avec les partenaires sociaux, à combattre efficacement le travail illégal, en particulier par la prévention et des sanctions dissuasives, et estime que la définition de stratégies, y compris au niveau de l'Union européenne, de lutte contre le travail illégal peut contribuer à combattre ce phénomène et à réduire la fréquences des relations d'emploi précaires, en particulier ’atypiques’; estime que la lutte contre le travail illégal devrait s'accompagner de mesures visant à créer des alternatives d'emploi viables et durables, et à aider les gens à accéder au marché du travail ouvert;


18. Calls on the Union and the Member States, with the help of the social partners, to fight effectively illicit employment, in particular by means of prevention and deterrent penalties, and believes that defining strategies, including at European level, that oppose illicit employment can help in fighting illicit employment and in reducing unsecured, especially ´atypical´, employment relationships; takes the view that combating illicit employment should be accompanied by measures to create viable and sustainable employment alternatives and to support ...[+++]

18. invite l'Union et les États membres, conjointement avec les partenaires sociaux, à combattre efficacement le travail illégal, en particulier par la prévention et des sanctions dissuasives, et estime que la définition de stratégies, y compris au niveau de l'Union européenne, de lutte contre le travail illégal peut contribuer à combattre ce phénomène et à réduire la fréquences des relations d'emploi précaires, en particulier "atypiques"; estime que la lutte contre le travail illégal devrait s'accompagner de mesures visant à créer des alternatives d'emploi viables et durables, et à aider les gens à accéder au marché du travail ouvert;


Approximately 1,500 have gained employment, and over 800 have sustained employment for at least six months.

Environ 1 500 ont obtenu un emploi, et plus de 800 ont été employés au moins pendant six mois.


Sustainable employment growth needs all of the following: an improved access to employment in general; an improved balance between flexibility and security and real opportunities for upward occupational mobility for those in low quality jobs, without making access to the labour market more difficult for those on the margins; a reduction of long-term unemployment without creating a situation based on repetitive spells in unemployment and low quality employment; and improved upward quality dynamics, helping people in low quality jobs and high risk of unempl ...[+++]

La croissance durable de l'emploi nécessite la conjugaison des facteurs suivants: une amélioration de l'accès à l'emploi en général, une amélioration de l'équilibre entre flexibilité et sécurité ainsi que des perspectives réelles de mobilité professionnelle ascendante pour les salariés qui occupent des emplois de qualité médiocre, sans rendre l'accès au marché du travail plus difficile pour ceux qui survivent en marge de la société, une réduction du chômage de longue durée sans créer de situation caractérisée par une succession de périodes de chômage et d'emplois de qualité médiocre, une amélioration de la dynamique ascendante de la qualité de ...[+++]


This program aims to develop the skills of Aboriginal Canadians through partnerships with employers. It will help them gain sustainable employment on major economic projects that provide, in turn, lasting benefits to themselves, their families and their communities.

Ce programme vise à donner aux Autochtones des compétences qui les aideront à trouver des emplois permanents dans de grands projets comportant des avantages durables pour eux-mêmes, leurs familles et leurs collectivités.




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'gain sustainable employment' ->

Date index: 2023-11-14
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