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Adjusting oil flow
Controlling refinery liquid circulation
Evaporation control system
Evaporative emission control system
FCU
FEC system
Fluidic fuel control system
Fuel control assembly
Fuel control unit
Fuel evaporation control system
Fuel evaporative emission control system
Fuel flow control block
Fuel flow control unit
Fuel flow indicating system
Fuel flow regulator
Gas fuel flow control system
Operate oil pumping systems
Operating oil pumping systems
Vapor recovery system

Vertaling van "gas fuel flow control system " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
gas fuel flow control system

doseur de combustible gazeux


fuel control unit | FCU | fuel flow regulator | fuel control assembly | fuel flow control unit

gulateur de débit | contrôleur de débit | régulateur carburant


fuel control unit | fuel flow control unit

régulateur de débit de carburant


evaporation control system [ vapor recovery system | evaporative emission control system | fuel evaporative emission control system | fuel evaporation control system | FEC system ]

système de récupération des vapeurs d'essence [ système de récupération de vapeur | dispositif de recyclage des vapeurs du réservoir | dispositif RVR ]


fuel flow control unit

régulateur de débit de carburant






fuel flow indicating system

système d'indication de débit carburant


fluidic fuel control system

système de commande fluidique de carburant


adjusting oil flow | operating oil pumping systems | controlling refinery liquid circulation | operate oil pumping systems

faire fonctionner des systèmes de pompage de pétrole
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
EDF is the largest nuclear power plant operator in the EU, while New NP focuses on the design and supply of nuclear reactors and equipment, fuel assemblies, control systems and services to nuclear power plants.

EDF est le plus gros exploitant de centrales nucléaires dans l'UE, tandis que New NP est active dans la conception et la fourniture de réacteurs nucléaires et d'équipements, d'assemblages de combustible, de systèmes de contrôle et de services aux centrales nucléaires en exploitation.


‘The consistency of the data (exhaust mass flow measured by the EFM and gas concentrations) shall be verified using a correlation between the measured fuel flow from the ECU and the fuel flow calculated using the formula in paragraph 8.4.1.6 of Annex 4 to UNECE Regulation No 49.

«La cohérence des données (débit massique des gaz d’échappement mesuré par l’EFM et concentrations de gaz) doit être vérifiée en utilisant une corrélation entre le débit de carburant mesuré par l’ECU et le débit de carburant calculé en utilisant la formule du paragraphe 8.4.1.6 de l’annexe 4 du règlement no 49 de la CEE-ONU.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008D0457 - EN - 2008/457/EC: Commission Decision of 5 March 2008 laying down rules for the implementation of Council Decision 2007/435/EC establishing the European Fund for the Integration of third-country nationals for the period 2007 to 2013 as part of the General programme Solidarity and Management of Migration Flows as regards Member States' management and control systems, the rules for administrative and financial management and the ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008D0457 - EN - 2008/457/CE: Décision de la Commission du 5 mars 2008 fixant les modalités de mise en œuvre de la décision 2007/435/CE du Conseil portant création du Fonds européen d'intégration des ressortissants de pays tiers pour la période 2007-2013 dans le cadre du programme général Solidarité et gestion des flux migratoires en ce qui concerne les systèmes de gestion et de contrôle des États membres, ...[+++]


An attack on a chemical or liquid natural gas facility's control systems might lead to more widespread loss of lives as well as significant physical damage.

Une attaque visant les systèmes de commande d'installations chimiques ou de gaz liquide pourrait occasionner un plus grand nombre de victimes et des dégâts matériels significatifs.


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flow controlled systems with flow measurement (Figures 11 and 12)

systèmes avec réglage et mesure du débit (figures 11 et 12)


flow controlled systems with concentration measurement (Figures 6 to 10)

systèmes avec réglage des débits et mesure des concentrations (figures 6 à 10)


Notwithstanding this requirement, the status code (described in section 3.6 of this Annex) shall indicate fully evaluated control systems for both fuel types (petrol and gas) when the control systems are fully evaluated for one of the fuel types.

Nonobstant cette prescription, le code d'état (voir point 3.6 de la présente annexe) doit préciser que les systèmes de contrôle ont été intégralement évalués pour les deux types de carburants (essence et gaz) dès lors que les systèmes de contrôle ont été intégralement évalués pour l'un des types de carburants.


The determination of the particulates requires a dilution system. Dilution may be accomplished by a partial flow dilution system or a full flow dilution system. The flow capacity of the dilution system shall be large enough to completely eliminate water condensation in the dilution and sampling systems, and maintain the temperature of the diluted exhaust gas between 315 K (42°C) and 325 K (52°C) immediately upstream of the filter holders.

La détermination des particules nécessite un système de dilution. La dilution peut être obtenue par un système en circuit partiel ou un système en circuit principal. Le débit du système de dilution doit être suffisant pour éliminer complètement la condensation de l'eau dans les systèmes de dilution et d'échantillonnage et pour maintenir la température des gaz d'échappement dilués entre 315 K (42 °C) et 325 K (52°C), immédiatement en amont des porte-filtres.


For partial flow dilution systems with online control, a response time of ≤ 0,3 s is required. For partial flow dilution systems with look ahead control based on a pre-recorded test run, a response time of the exhaust flow measurement system of ≤ 5 s with a rise time of ≤ 1 s is required. The system response time shall be specified by the instrument manufacturer.

Dans le cas d'un système de dilution en circuit partiel avec contrôle en ligne, le temps de réponse doit être inférieur ou égal à 0,3 s. Dans le cas d'un système de dilution en circuit partiel avec contrôle anticipatif sur la base d'un essai préenregistré, le temps de réponse du système de mesure du débit des gaz d'échappement doit être inférieur ou égal à 5 s, avec un temps de montée inférieur ou égal à 1 s. Le temps de réponse du ...[+++]


The CO2 and fuel flow GFUEL signals are transmitted either to the flow controller FC2, or to the flow controller FC3 of the particulate sampling system (Figure 14).

Les signaux CO2 et GFUEL (débit massique du carburant) sont transmis soit au régulateur de débit FC2, soit au régulateur de débit FC3 du système de prélèvement des particules (figure 14).


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