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Blended GDP variable
Central government budget as a % of GDP
Commercial GDP
Commercialized GDP
Constant dollar GDP
Debt ratio
Debt-to-GDP ratio
Economic governance
Economic governance of the EU
Economic governance of the European Union
Fiscal governance of the EU
Fiscal governance of the European Union
GDP
GDP at constant prices
GDP deflator
GDP implicit price deflator
GDP implicit price index
GDP in constant dollars
General government debt ratio
Government debt ratio
Government debt to GDP ratio
Gross domestic product
Gross domestic product at constant prices
Gross domestic product deflator
Gross domestic product implicit price deflator
Gross domestic product implicit price index
Gross domestic product in constant dollars
Public debt ratio
Real GDP
Real domestic product
Real gross domestic product
Traded GDP
Traded gross domestic product

Vertaling van "gdp for government " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
government debt ratio | government debt to GDP ratio | public debt ratio

ratio de la dette publique | ratio dette publique/PIB


debt ratio | debt-to-GDP ratio | general government debt ratio | government debt ratio | public debt ratio

rapport dette-PIB | ratio de la dette publique | ratio d'endettement | ratio dette publique/PIB | taux d'endettement


central government budget as a % of GDP

budget de l'administration centrale en % du PIB


real gross domestic product | real domestic product | gross domestic product in constant dollars | GDP in constant dollars | gross domestic product at constant prices | GDP at constant prices | real GDP

produit intérieur brut en dollars constants


traded gross domestic product [ traded GDP | commercial GDP | commercialized GDP ]

produit intérieur brut marchand [ PIB marchand ]


gross domestic product implicit price deflator [ GDP implicit price deflator | gross domestic product deflator | gross domestic product implicit price index | GDP implicit price index | GDP deflator ]

indice implicite du produit intérieur brut [ indice du produit intérieur brut | déflateur du produit intérieur brut | déflateur du PIB ]


constant dollar GDP [ real GDP ]

PIB en dollars constants [ PIB réel ]


economic governance (EU) [ economic governance of the EU | economic governance of the European Union | fiscal governance of the EU | fiscal governance of the European Union ]

gouvernance économique (UE) [ gouvernance budgétaire de l'UE | gouvernance budgétaire de l'Union européenne | gouvernance économique de l'UE | gouvernance économique de l'Union européenne ]


gross domestic product | GDP

produit intérieur brut | PIB


blended GDP variable

mesure mixte du PIB | variable PIB mixte
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Provision of deficit and debt data for 2016 - second notification - Euro area and EU28 government deficit at 1.5% and 1.7% of GDP respectively - Government debt at 88.9% and 83.2% // Brussels, 23 October 2017

Transmission des données du déficit et de la dette pour 2016 - 2ème notification - Déficit public de la zone euro et de l'UE28 respectivement de 1,5% et 1,7% du PIB - Dette publique à 88,9% et 83,2% // Bruxelles, le 23 octobre 2017


Provision of deficit and debt data for 2016 - first notification - Euro area and EU28 government deficit at 1.5% and 1.7% of GDP respectively - Government debt at 89.2% and 83.5% // Brussels, 24 April 2017

Transmission des données du déficit et de la dette pour 2016 - 1ère notification - Déficit public de la zone euro et de l'UE28 respectivement de 1,5% et 1,7% du PIB - Dette publique à 89,2% et 83,5% // Bruxelles, le 24 avril 2017


Provision of deficit and debt data for 2015 - second notification - Euro area and EU28 government deficit at 2.1% and 2.4% of GDP respectively- Government debt at 90.4% and 85.0% // Brussels, 21 October 2016

Transmission des données du déficit et de la dette pour 2015 - 2ème notification - Déficit public de la zone euro et de l'UE28 respectivement de 2,1% et 2,4% du PIB - Dette publique à 90,4% et 85,0% // Bruxelles, le 21 octobre 2016


Provision of deficit and debt data for 2015 - first notification - Euro area and EU28 government deficit at 2.1% and 2.4% of GDP respectively - Government debt at 90.7% and 85.2% // Brussels, 21 April 2016

Transmission des données du déficit et de la dette pour 2015 - 1ère notification - Déficit public de la zone euro et de l’UE28 respectivement de 2,1% et 2,4% du PIB - Dette publique à 90,7% et 85,2% // Bruxelles, le 21 avril 2016


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|| % GDP || % general government expenditure || % GDP || % general government expenditure ||

|| % PIB || % dépenses des administrations publiques || % PIB || % dépenses des administrations publiques


1. Underlines the fact that the European Union’s economic governance framework should aim to be a steering instrument to correct major economic imbalances, including unemployment rates, which have caused sharp reductions in growth, and rising inequalities, and which have put European economies at risk; recalls that EU28 overall debt has fallen from 4.5% of GDP in 2011 to a forecast 3% of GDP in 2014; recalls, however, that the economic balance in the whole cycle should more efficiently boost smart, sustainable and inclusive growth, ...[+++]

1. souligne le fait que le cadre européen de gouvernance économique devrait être un instrument d'orientation indispensable pour corriger les grands déséquilibres économiques, comme le taux de chômage, qui ont entraîné un fort recul de la croissance et un creusement des inégalités et qui ont mis en péril les économies européennes; rappelle que la dette totale des vingt-huit États membres devrait passer de 4,5 % du PIB en 2011 à une prévision de 3 % en 2014; ajoute cependant que l'équilibre économique de l'ensemble du cycle devrait st ...[+++]


Adherence to the medium-term objective for budgetary positions should allow Member States to have a safety margin with respect to the reference values of 3% of GDP for the government deficit and 60% of GDP for government debt, to ensure rapid progress towards sustainability, and at the same time to have room for budgetary manoeuvre, in particular taking into account the needs for public investment.

Des positions budgétaires respectant l'objectif à moyen terme devraient permettre aux États membres de disposer d'un volant de sécurité par rapport aux valeurs de référence de 3 % du PIB pour le déficit public et de 60 % du PIB pour la dette publique et de progresser rapidement en direction de la viabilité des finances publiques, tout en préservant une marge de manœuvre budgétaire, compte tenu notamment des besoins d'investissement public.


The Europe of Brussels has just spent the last ten years sacrificing millions of jobs in adhering to dogmatic quantified targets (3% of GDP for government deficits, 60% for government debt or, again, a maximum inflation rate fixed by the European Central Bank at 2%).

L’Europe de Bruxelles vient de passer les dix dernières années à sacrifier des millions d’emploi au respect d’objectifs chiffrés dogmatiques (3% du PIB pour le déficit public, 60% pour la dette publique, ou encore une inflation maximale que la Banque centrale européenne a fixée à 2%...).


The budget deficit of Member States cannot exceed 3% of GDP and government debt is still limited to 60%.

Le déficit budgétaire des États membres ne peut dépasser 3% du PIB et la dette publique reste limitée à 60%.


I also think that Amendment No 10 from my own group, the Group of the Party of European Socialists, is extremely important, pointing out as it does that indicators other than GDP must govern the use of the structural funds.

Je pense également que l'amendement 10 déposé par mon propre groupe, le groupe du Parti socialiste européen, est extrêmement important. Celui-ci stipule que d'autres indicateurs que le PIB doivent déterminer l'utilisation des fonds structurels.


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