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GDP
GDP at constant prices
GDP at current prices
GDP in money terms
GDP in real terms
GDP in value
GDP in volume
Gross domestic product
Gross domestic product at constant prices
Gross domestic product in real terms
Gross domestic product in value
Gross domestic product in volume
Monitor GDP
Monitor national business
Monitor national economy
Monitor national finance
Nominal GDP
Real GDP
Real gross domestic product

Vertaling van "gdp has fallen " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
GDP at current prices | GDP in money terms | GDP in value | gross domestic product in value | nominal GDP

PIB aux prix courants | PIB en valeur | PIB nominal | produit intérieur brut en valeur


GDP at current prices | GDP in money terms | GDP in value | nominal GDP

PIB aux prix courants | PIB en valeur | PIB nominal | produit intérieur brut aux prix courants | produit intérieur brut en valeur | produit intérieur brut nominal


GDP at constant prices | GDP in real terms | GDP in volume | gross domestic product at constant prices | gross domestic product in real terms | gross domestic product in volume | real GDP | real gross domestic product

PIB à prix constants | PIB en termes réels | PIB en volume | produit intérieur brut à prix constants | produit intérieur brut en termes réels | produit intérieur brut en volume


gross domestic product [ GDP ]

produit intérieur brut [ PIB ]


monitor national business | monitor national finance | monitor GDP | monitor national economy

suivre une économie nationale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Nonetheless, the legacy of the crisis is severe: since 2008, 3.5 million jobs have been lost in manufacturing; the share of manufacturing in GDP has fallen from 15.4 % to 15.1 % in the last year[3]; and the EU’s productivity performance continues deteriorating in comparison to that of our competitors.

Il n’en reste pas moins que les effets de la crise sont sévères: 3,5 millions d’emplois ont été détruits dans l’industrie manufacturière, la part de celle-ci dans le PIB a reculé de 15,4 % en 2008 à 15,1 % l’année dernière[3] et la productivité de l’Union ne cesse de se détériorer par rapport à celle de ses concurrents.


[3] It is worth noting that while in some countries (Slovakia, Lithuania, Austria, Germany and the Netherlands) the share of manufacturing in GDP has increased since 2007, it has fallen in the rest.

[3] Notons que la part de l’industrie manufacturière dans le PIB a augmenté depuis 2007 dans certains pays (Slovaquie, Lituanie, Autriche, Allemagne et Pays-Bas), alors qu’elle a diminué dans les autres.


Given that the contribution of manufacturing to EU GDP had fallen to 15.1% in summer 2013, it highlights the need to boost European industry's competitiveness.

La part de l’industrie manufacturière dans le PIB de l’UE ayant reculé à 15,1% à l’été 2013, elle souligne l’importance d’accroître la compétitivité de l’industrie européenne.


6. Notes that European industry’s share of aggregate European gross domestic product (GDP) has fallen from 20 % to 15 % in 15 years;

6. constate que la quote-part de l'industrie européenne dans le PIB européen agrégé est tombée de 20 à 15 % en 15 ans;


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Given that the contribution of manufacturing to EU GDP had fallen to 15.1% in summer 2013, it highlights the need to boost European industry's competitiveness.

La part de l’industrie manufacturière dans le PIB de l’UE ayant reculé à 15,1% à l’été 2013, elle souligne l’importance d’accroître la compétitivité de l’industrie européenne.


Given that the contribution of manufacturing to EU GDP had fallen to 15.1% in summer 2013, it highlights the need to boost European industry's competitiveness.

La part de l’industrie manufacturière dans le PIB de l’UE ayant reculé à 15,1% à l’été 2013, elle souligne l’importance d’accroître la compétitivité de l’industrie européenne.


Let us picture such a new Member State, whose GDP has fallen back to a pre-accession level, to a pre-2004 level, only with a private debt 10 times as large and public debt five times as large, and this Member State can deduce from this report that even cohesion policy may be altered, altered in such a way that the main criterion will no longer be per capita GDP but crisis management in a specific territory, which could have extremely significant political consequences.

Imaginons un nouvel État membre dont le PIB est retombé au niveau où il était avant l’adhésion, à un niveau pré-2004, mais avec un endettement privé dix fois supérieur et une dette publique cinq fois plus élevée. Cet État membre peut déduire de ce rapport que même la politique de cohésion peut être modifiée, modifiée de façon à ce que le critère principal ne soit plus le PIB par habitant, mais bien la gestion de crise dans un territoire spécifique, ce qui pourrait avoir des conséquences politiques extrêmement importantes.


10. Supports the Council's proposal to increase advances for 2010 by 4% in the case of the ESF and by 2% in the case of the Cohesion Fund, but only for Member States whose GDP has fallen by more than two digits or which have received IMF balance-of-payments support; calls on the Commission to study the causes of the delays in implementation and to find flexible solutions for the n+2/n+3 rules, so that funds are not forfeited to the Member States;

10. soutient la proposition du Conseil visant à augmenter, pour l'année 2010, les avances du FSE de 4 % et du fonds de cohésion de 2 %, mais seulement pour les États membres dont le PIB a diminué de plus de 10 % ou qui ont reçu des aides du FMI pour consolider leur balance des paiements; invite la Commission à examiner l'origine du retard en ce qui concerne la mise en œuvre et à trouver des solutions souples sur les règles n+2/n+3 afin que les crédits des États membres ne soient pas caducs;


10. Supports the Council’s proposal to increase advances for 2010 by 4% in the case of the ESF and by 2% in the case of the Cohesion Fund, but only for Member States whose GDP has fallen by more than two digits or which have received IMF balance-of-payments support; calls on the Commission to study the causes of the delays in implementation and to find flexible solutions for the n+2/n+3 rules, so that funds are not forfeited to the Member States;

10. soutient la proposition du Conseil visant à augmenter, pour l’année 2010, les avances du FSE de 4 % et du fonds de cohésion de 2 %, mais seulement pour les États membres dont le PIB a diminué de plus de 10 % ou qui ont reçu des aides du FMI pour consolider leur balance des paiements; invite la Commission à examiner l’origine du retard en ce qui concerne la mise en œuvre et à trouver des solutions souples sur les règles n+2/n+3 afin que les crédits des États membres ne soient pas caducs;


The situation of these regions will be subject to a mid-term review if their GDP has fallen below the 75% EU-25 GDP per capita.

La situation de ces régions fera l’objet d’une révision à mi-parcours si leur PIB est descendu en dessous de la limite des 75% du PIB par habitant de l’Union à 25.




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'gdp has fallen' ->

Date index: 2023-06-12
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