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Blended GDP variable
Commercial GDP
Commercialized GDP
Constant dollar GDP
GDP
GDP at constant prices
GDP at current prices
GDP deflator
GDP implicit price deflator
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Good Distribution Practice
Gross domestic product
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Vertaling van "gdp points " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
GDP at current prices | GDP in money terms | GDP in value | gross domestic product in value | nominal GDP

PIB aux prix courants | PIB en valeur | PIB nominal | produit intérieur brut en valeur


GDP at current prices | GDP in money terms | GDP in value | nominal GDP

PIB aux prix courants | PIB en valeur | PIB nominal | produit intérieur brut aux prix courants | produit intérieur brut en valeur | produit intérieur brut nominal


GDP at constant prices | GDP in real terms | GDP in volume | gross domestic product at constant prices | gross domestic product in real terms | gross domestic product in volume | real GDP | real gross domestic product

PIB à prix constants | PIB en termes réels | PIB en volume | produit intérieur brut à prix constants | produit intérieur brut en termes réels | produit intérieur brut en volume


traded gross domestic product [ traded GDP | commercial GDP | commercialized GDP ]

produit intérieur brut marchand [ PIB marchand ]


real gross domestic product | real domestic product | gross domestic product in constant dollars | GDP in constant dollars | gross domestic product at constant prices | GDP at constant prices | real GDP

produit intérieur brut en dollars constants


gross domestic product implicit price deflator [ GDP implicit price deflator | gross domestic product deflator | gross domestic product implicit price index | GDP implicit price index | GDP deflator ]

indice implicite du produit intérieur brut [ indice du produit intérieur brut | déflateur du produit intérieur brut | déflateur du PIB ]


constant dollar GDP [ real GDP ]

PIB en dollars constants [ PIB réel ]


blended GDP variable

mesure mixte du PIB | variable PIB mixte


gross domestic product | GDP

produit intérieur brut | PIB


Good Distribution Practice [ GDP ]

bonnes pratiques de distribution [ BPD ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
* If the basic scenarios showing population trends are confirmed, public expenditure on health care could increase for the period 2000-2050 by between 0.7 GDP points (low hypothesis for DK) and 2.3 GDP points (IRL).

* Si les scénarios de base d'évolution de la population se confirment, les dépenses publiques de soins de santé connaîtraient, sur la période 2000-2050, une hausse comprise entre 0,7 point de PIB (hypothèse basse pour DK) et 2,3 points de PIB (IRL).


The overall rise for most Member States for this half century ranges from 1 to 1.5 GDP points, not a substantial increase in relation to the level reached today, and only three Member States are expected to record a rise of over 2 GDP points (D, IRL and A).

Au total, pour la plupart des Etats membres, la hausse sur ce demi-siècle est comprise entre 1 et 1,5 point de PIB, ce qui n'est pas considérable par rapport au niveau atteint aujourd'hui, et seuls trois Etats membres connaîtraient une hausse supérieure à 2 points de PIB (D, IRL et A).


Overall, the "spontaneous" effects of demographic ageing could increase the proportion of public expenditure on health and long-term care from 1.7 to almost 4 GDP points, i.e. a level of public expenditure representing between 7.5% (low hypothesis for I) and 12.1% of GDP (high hypothesis for S), compared with 5.5% (I) and 8.8% (S) of GDP in 2000.

Au total, l'effet « spontané » du vieillissement démographique pourrait accroître la part des dépenses publiques consacrées à la santé et aux soins de longue durée de 1,7 à près de 4 points de PIB, soit un niveau de dépenses publiques représentant entre 7,5% (hypothèse basse pour I) et 12,1% du PIB (hypothèse haute pour S), contre 5,5% (I) et 8,8% (S) du PIB en 2000.


Six other countries - which, with the exception of the UK, all spent less than 1% of GDP on this care - would record more moderate increases (between 0.2 and 1 GDP point).

Six autres pays -qui, à l'exception du Royaume-Uni, dépensent tous en 2000 moins de 1% du PIB pour ces soins- verraient des augmentations plus modestes (entre 0,2 et 1 point de PIB).


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Based on 2016 outturn data validated by Eurostat and the Commission 2017 Spring Forecast, in 2016 Romania's structural balance deteriorated from a deficit of 0.6% of GDP (i.e. above the medium-term budgetary objective (MTO) of a structural deficit of 1 % of GDP) to a deficit of 2.6% of GDP, pointing to a significant deviation from the MTO.

Sur la base des données réelles de 2016 validées par Eurostat et des prévisions du printemps 2017 de la Commission, le solde structurel de la Roumanie s'est détérioré en 2016, passant d'un déficit de 0,6 % du PIB (qui allait donc au-delà de l'objectif à moyen terme consistant en un déficit structurel de 1 % du PIB) à un déficit de 2,6 % du PIB, ce qui fait apparaître un écart important par rapport à l'objectif à moyen terme.


22. Notes that Cyprus made its initial request for financial assistance on 25 June 2012, but that differences of positions as regards the conditionality, as well as the rejection by the Cypriot Parliament on 19 March 2013 of an initial draft programme which included bail-in of insured depositors on the grounds that it was contrary to the spirit of European law since it envisaged haircut of small deposits of less than EUR 100 000, delayed the final agreement on the EU-IMF assistance programme until 24 April (EU) and 15 May 2013 (IMF) respectively, with the Cypriot House of Representatives finally endorsing the agreement on 30 April 2013; notes that there were initial competing programme proposals in the case of Cyprus between different memb ...[+++]

22. relève que Chypre a présenté sa première demande d'assistance financière le 25 juin 2012, mais que des divergences de vues au sujet de la conditionnalité et le rejet, le 19 mars 2013, par le parlement chypriote du projet initial de programme qui comportait le renflouement des déposants assurés, au motif qu'il était contraire à l'esprit du droit européen en envisageant la décote des petits dépôts de moins de 100 000 EUR, ont retardé la conclusion de l'accord final sur le programme d'assistance de l'Union et du FMI jusqu'au 24 avril pour l'Union et jusqu'au 15 mai 2013 pour le FMI, et que la Chambre des représentants de Chypre a finale ...[+++]


33. Notes that manufactured products represent practically 75% of world trade in goods and services, while the manufacturing sector only accounts for around 20% of world GDP; points out that relocations essentially concern manufactured products with no great added value and that these industrial changes primarily affect the most vulnerable and least qualified workers, and hence those least able to adapt; calls accordingly for strong social solidarity to be shown with such workers, not least in the form of greater investment in their training and retraining, in order to redirect them towards jobs in sectors in which Europe is still a wo ...[+++]

33. constate que les produits manufacturés représentent pratiquement 75% du commerce mondial des biens et des services, alors que le secteur manufacturier n'équivaut qu'à environ 20% du PIB mondial; fait observer que les délocalisations concernent essentiellement des produits manufacturés sans grande valeur ajoutée; que ces mutations industrielles affectent surtout les travailleurs les plus vulnérables, les moins qualifiés et donc les moins adaptables; demande en conséquence une solidarité sociale forte avec ces travailleurs, notamment en investissant davantage dans la formation et la requalification de ces travailleurs, afin de les r ...[+++]


30. Notes that manufactured products represent practically 75% of world trade in goods and services, while the manufacturing sector only accounts for around 20% of world GDP; points out that relocations essentially concern manufactured products with no great added value and that these industrial changes primarily affect the most vulnerable and least qualified workers, and hence those least able to adapt; calls therefore for strong social solidarity to be shown with those workers, not least in the form of greater investment in their training and retraining, in order to redirect them towards jobs in sectors in which Europe is still a wor ...[+++]

30. constate que les produits manufacturés représentent pratiquement 75% du commerce mondial des biens et des services, alors que le secteur manufacturier n'équivaut qu'à environ 20% du PIB mondial; fait observer que les délocalisations concernent essentiellement des produits manufacturés sans grande valeur ajoutée; que ces mutations industrielles affectent surtout les travailleurs les plus vulnérables, les moins qualifiés et donc les moins adaptables; demande en conséquence une solidarité sociale forte avec ces travailleurs, notamment en investissant davantage dans la formation et la requalification de ces travailleurs, afin de les r ...[+++]


According to OECD estimations, public expenditures on health may rise by three more GDP points.

Selon les estimations de l'OCDE, les dépenses publiques en matière de santé pourraient augmenter de trois points du PIB supplémentaires.


The result is that expenditures will rise by 1.7 to 8.3 GDP points, depending on each country’s pension system.

Il en ressort que les dépenses augmenteront de l,7 à 8,3 points du PIB, selon le régime de retraite en vigueur dans chacun des pays.


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