Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Commercial GDP
Commercialized GDP
Conditional will
Contingent will
GDP
GDP at constant prices
GDP at current prices
GDP deflator
GDP implicit price deflator
GDP implicit price index
GDP in constant dollars
GDP in money terms
GDP in real terms
GDP in value
GDP in volume
Grant of administration cum testamento annexo
Grant of administration with the will annexed
Grant of administration with will annexed
Gross domestic product
Gross domestic product at constant prices
Gross domestic product deflator
Gross domestic product implicit price deflator
Gross domestic product implicit price index
Gross domestic product in constant dollars
Gross domestic product in real terms
Gross domestic product in value
Gross domestic product in volume
Letters of administration cum testamento annexo
Letters of administration with the will annexed
Letters of administration with will annexed
Monitor GDP
Monitor national business
Monitor national economy
Monitor national finance
Nominal GDP
Real GDP
Real domestic product
Real gross domestic product
Traded GDP
Traded gross domestic product

Traduction de «gdp will » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
GDP at current prices | GDP in money terms | GDP in value | gross domestic product in value | nominal GDP

PIB aux prix courants | PIB en valeur | PIB nominal | produit intérieur brut en valeur


GDP at current prices | GDP in money terms | GDP in value | nominal GDP

PIB aux prix courants | PIB en valeur | PIB nominal | produit intérieur brut aux prix courants | produit intérieur brut en valeur | produit intérieur brut nominal


GDP at constant prices | GDP in real terms | GDP in volume | gross domestic product at constant prices | gross domestic product in real terms | gross domestic product in volume | real GDP | real gross domestic product

PIB à prix constants | PIB en termes réels | PIB en volume | produit intérieur brut à prix constants | produit intérieur brut en termes réels | produit intérieur brut en volume


gross domestic product [ GDP ]

produit intérieur brut [ PIB ]


monitor national business | monitor national finance | monitor GDP | monitor national economy

suivre une économie nationale


real gross domestic product | real domestic product | gross domestic product in constant dollars | GDP in constant dollars | gross domestic product at constant prices | GDP at constant prices | real GDP

produit intérieur brut en dollars constants


gross domestic product implicit price deflator [ GDP implicit price deflator | gross domestic product deflator | gross domestic product implicit price index | GDP implicit price index | GDP deflator ]

indice implicite du produit intérieur brut [ indice du produit intérieur brut | déflateur du produit intérieur brut | déflateur du PIB ]


traded gross domestic product [ traded GDP | commercial GDP | commercialized GDP ]

produit intérieur brut marchand [ PIB marchand ]


grant of administration with the will annexed [ grant of administration with will annexed | grant of administration cum testamento annexo | letters of administration with the will annexed | letters of administration with will annexed | letters of administration cum testamento annexo ]

lettres d'administration testamentaire


conditional will | contingent will

testament conditionnel
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
GDP and main aggregates estimate for the fourth quarter of 2017-GDP up by 0.6% in both euro area and EU28-+2.7% and 2.6% respectively compared with the fourth quarter of 2016 // Brussels, 7 March 2018

Estimation du PIB et des principaux agrégats pour le quatrième trimestre 2017-Le PIB en hausse de 0,6% tant dans la zone euro que dans l'UE28-+2,7% et +2,6% respectivement par rapport au quatrième trimestre 2016 // Bruxelles, le 7 mars 2018


In normal times, interpreted as an output gap between -1.5 % and +1.5 %, all Member States with a debt-to-GDP ratio below 60 % would be required to make an effort of 0.5 % of GDP, whereas the Member States with debt levels above 60 % of GDP would need to make an adjustment greater than 0.5 % of GDP.

En période de conjoncture normale (écart de production compris entre -1,5 % et +1,5 %), tous les États membres ayant un taux d’endettement inférieur à 60 % seraient tenus d'opérer un effort de 0,5 % du PIB, tandis que ceux ayant un taux supérieur à 60 % du PIB devraient consentir un effort de plus de 0,5 % du PIB.


The Council calls on Spain to reduce its headline deficit to 4.6% of GDP in 2016, to 3.1% of GDP in 2017 and to 2.2% of GDP in 2018, consistent with a deterioration of the structural balance by 0.4% of GDP in 2016 and a 0.5% of GDP improvement in both 2017 and 2018.

Le Conseil invite l’Espagne à ramener son déficit nominal à 4,6 % du PIB en 2016, à 3,1 % du PIB en 2017 et à 2,2 % du PIB en 2018, compte tenu d’une détérioration prévue du solde structurel de 0,4 % du PIB en 2016 et d’une amélioration de ce solde de 0,5 % du PIB en 2017 et en 2018.


The EDP Recommendation requires Croatia to reach a headline deficit target of 4.6% of GDP in 2014, 3.5% of GDP in 2015 and 2.7% of GDP in 2016. This is consistent with an improvement in the structural balance of 0.5% of GDP in 2014, 0.9% of GDP in 2015 and 0.7% of GDP in 2016, and with adopting consolidation measures amounting to 2.3% of GDP in 2014 and 1.0% of GDP in 2015 and 2016, in order to reach the required adjustment of the structural balance.

La recommandation du Conseil appelait la Croatie à parvenir à un déficit nominal de 4,6 % du PIB en 2014, de 3,5 % du PIB en 2015 et de 2,7 % du PIB en 2016, ce qui correspond à une amélioration du solde structurel de 0,5 % du PIB en 2014, de 0,9 % du PIB en 2015 et de 0,7 % du PIB en 2016. La Croatie a également été invitée à adopter des mesures d’assainissement équivalant à 2,3 % du PIB en 2014 et à 1,0 % du PIB en 2015 et 2016, afin de parvenir à l’ajustement requis de son solde structurel.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
|| || % GDP || % GDP || % GDP || % GDP || % GDP

|| || % PIB || % PIB || % PIB || % PIB || % PIB


The Portuguese authorities should bring the headline deficit targets to 5.5% of GDP in 2013, 4.0% of GDP in 2014 and 2.5% of GDP in 2015, which is consistent with an improvement in the structural balance of 0.6% of GDP in 2013, 1.4% of GDP in 2014 and 0.5% of GDP in 2015, based on the Commission services' May 2013 update of the economic outlook for Portugal.

Les autorités portugaises devraient fixer des objectifs de déficit nominal de 5,5 % du PIB en 2013, 4,0 % du PIB en 2014 et 2,5 % du PIB en 2015, ce qui correspond à une amélioration du solde structurel de 0,6 % du PIB en 2013, 1,4 % du PIB en 2014 et 0,5 % du PIB en 2015, sur la base de la version actualisée de mai 2013 des perspectives économiques des services de la Commission relatives au Portugal.


|| % GDP || % GDP || % GDP || % GDP

|| % PIB || % PIB || % PIB || % PIB


Spain should deliver an improvement of the structural budget balance of 1.1% of GDP in 2013, 0.8% of GDP in 2014, 0.8% of GDP in 2015, and 1.2% of GDP in 2016, in order to bring the headline government deficit below the 3% of GDP reference value by 2016, based on the Commission services' 2013 Spring Forecast.

D'après les prévisions du printemps 2013 des services de la Commission, l’Espagne devrait améliorer son solde budgétaire structurel de 1,1 % du PIB en 2013, de 0,8 % du PIB en 2014, de 0,8 % du PIB en 2015 et de 1,2 % du PIB en 2016 afin de ramener son déficit public nominal sous la valeur de référence de 3 % en 2016.


The Services Directive covers an extremely broad range of activities, representing about 45% of EU GDP. The sectors covered by the Services Directive include: business services (share of EU GDP: 11.7%), real estate (share of EU GDP: 11.8%), wholesale and retail distribution (share of EU GDP: 11.1%), construction (share of EU GDP: 6.3%) , tourism (share of EU GDP: 4.4%) and entertainment (share of EU GDP: 2%).

La directive «services» couvre un très large éventail d’activités, pesant pour 45 % environ dans le PIB de l’UE, et notamment: les services aux entreprises (11,7 % du PIB de l’UE), l’immobilier (11,8 %), la distribution de gros et de détail (11,1 %), la construction (6,3 %), le tourisme (4,4 %) et les loisirs (2 %).


However, the Council expresses some concern over the rapid deterioration of the budget balance of the central government, which only accounts for part of the general government sector. The balance of central government was still in surplus by 2,6% of GDP in 2001 but is projected to register a deficit of 2,2% of GDP in 2002 and of 2,1% of GDP in 2003, while the central government deficit is expected to deteriorate further to 2,8% of GDP in 2004 and 2005.

Cependant, le Conseil juge quelque peu préoccupante la dégradation rapide du solde budgétaire de l'administration centrale, qui ne représente qu'une partie des administrations publiques et qui devrait accuser un déficit de 2,2% du PIB en 2002 et de 2,1% en 2003, selon les projections (avant de se creuser davantage pour tomber à 2,8% du PIB en 2004 et 2005), alors qu'il était encore excédentaire de 2,6% du PIB en 2001.


w