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CRF
Consolidated Fund
Consolidated Revenue Fund
Consolidated Revenue Fund of Yukon
Consolidated revenue and expenditure account
Consolidated revenue fund
Exchange Fund earnings
Global consolidation

Vertaling van "global consolidated revenues " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Consolidated Revenue Fund | Consolidated Fund | CRF

Trésor | Trésor public


Statement of Revenues due to the Consolidated Revenue Fund [ Exchange Fund earnings ]

État des revenus dus au Trésor [ gains du Fonds des changes ]


Consolidated Revenue Fund

Fonds du revenu consolidé | Trésor


consolidated revenue and expenditure account

compte de gestion consolidé


consolidated revenue and expenditure account of the general budget of the European Communities

compte de gestion consolidé du budget général des Communautés pour l'exercice clôturé




consolidated revenue fund

fonds du revenu consolidé | fonds consolidé du revenu | Trésor


Consolidated Revenue Fund

Trésor [ Trésor public | Fonds consolidé du revenu | Fonds du revenu consolidé ]


Consolidated Revenue Fund of Yukon

Fonds du revenu consolidé du Yukon
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The CCCTB will be mandatory for all groups with global consolidated revenues of more than EUR 750 million.

L'ACCIS sera obligatoire pour tous les groupes dont le chiffre d'affaires consolidé total est supérieur à 750 millions d'euros.


My third point in this area is that while the government has increasingly chosen to have mandatory services paid for through user fees instead of from consolidated revenues, this switch has not been accompanied by lower tax rates; thus businesses subject to user fees have actually had their cost of doing business increased by the government, impacting negatively on their ability to compete globally.

Troisièmement, même si les gouvernements choisissent de plus en plus de faire payer les services obligatoires au lieu de les faire financer par le Trésor public, ce changement n'a pas entraîné une baisse des impôts et des taxes; par conséquent, les entreprises assujetties aux frais d'utilisation ont vu leurs frais généraux augmenter, ce qui compromet leur capacité de faire face à la concurrence internationale.


3. Notes that, while compliance with various tax systems has become increasingly complex for firms operating across borders, globalisation and digitalisation have made it easier for them to organise their activities through off-shore financial centres and to create sophisticated structures in order to reduce their global tax contribution; is concerned that, owing to the economic and debt crisis and to budget consolidation, most Member States have significantly reduced their tax administration staff; stresses that national tax admini ...[+++]

3. note que si les entreprises qui exercent des activités transfrontalières ont de plus en plus de difficultés à se conformer aux différents systèmes fiscaux, les phénomènes de la mondialisation et de la numérisation leur ont permis de faire plus facilement appel à des centres financiers extraterritoriaux pour l'organisation de leurs activités ainsi que de mettre en place des structures sophistiquées pour réduire leur contribution fiscale globale; s'inquiète de ce qu'en raison de la crise économique et de la crise de la dette ainsi que de l'assainissement budgétaire, la plupart des États membres ont nettement réduit les effectifs de leu ...[+++]


29. Is aware of different options for the management of the additional revenues generated by the taxation of the financial sector at both national and European level; stresses that, the question regarding the purpose for which the revenues raised by an FTT should be used needs to be resolved and that, in order to give taxpayers a proper picture of the rationale behind additional financial sector taxation, the assessment of and prioritisation among different options should be seen as an essential element in the overall debate on innovative financing; stresses that, owing to its global ...[+++]

29. est conscient des différentes possibilités de gestion des recettes supplémentaires générées par la taxation du secteur financier aux niveaux aussi bien national qu'européen; souligne qu'il convient de régler la question de la finalité de l'utilisation des recettes générées par une TTF et que, pour donner aux contribuables un tableau exact des arguments en faveur d'une taxation supplémentaire du secteur financier, l'évaluation des différentes options et la définition de priorités devraient être un élément primordial du débat général sur les instruments de financement innovants; souligne que, en raison de leur caractère mondial, les ...[+++]


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29. Is aware of different options for the management of the additional revenues generated by the taxation of the financial sector at both national and European level; stresses that, the question regarding the purpose for which the revenues raised by an FTT should be used needs to be resolved and that, in order to give taxpayers a proper picture of the rationale behind additional financial sector taxation, the assessment of and prioritisation among different options should be seen as an essential element in the overall debate on innovative financing; stresses that, owing to its global ...[+++]

29. est conscient des différentes possibilités de gestion des recettes supplémentaires générées par la taxation du secteur financier aux niveaux aussi bien national qu'européen; souligne qu'il convient de régler la question de la finalité de l'utilisation des recettes générées par une TTF et que, pour donner aux contribuables un tableau exact des arguments en faveur d'une taxation supplémentaire du secteur financier, l'évaluation des différentes options et la définition de priorités devraient être un élément primordial du débat général sur les instruments de financement innovants; souligne que, en raison de leur caractère mondial, les ...[+++]


29. Is aware of different options for the management of the additional revenues generated by the taxation of the financial sector at both national and European level; stresses that, the question regarding the purpose for which the revenues raised by an FTT should be used needs to be resolved and that, in order to give taxpayers a proper picture of the rationale behind additional financial sector taxation, the assessment of and prioritisation among different options should be seen as an essential element in the overall debate on innovative financing; stresses that, owing to its global ...[+++]

29. est conscient des différentes possibilités de gestion des recettes supplémentaires générées par la taxation du secteur financier aux niveaux aussi bien national qu'européen; souligne qu'il convient de régler la question de la finalité de l'utilisation des recettes générées par une TTF et que, pour donner aux contribuables un tableau exact des arguments en faveur d'une taxation supplémentaire du secteur financier, l'évaluation des différentes options et la définition de priorités devraient être un élément primordial du débat général sur les instruments de financement innovants; souligne que, en raison de leur caractère mondial, les ...[+++]


1. Points to the macroeconomic importance of the motor vehicle industry, which accounts for 3 % of Europe’s GDP and 7 % of its industrial employment, provides 8 % of the Member States’ total budget revenue, devotes more resources to RD than any other industry, and attracts a sixth of European household spending; notes that Europe’s global prominence is due, in particular, to the fact that it is the world’s largest producer of cars and the second largest producer of lorries, and to the size and degree of ...[+++]

1. souligne l'importance, sur le plan macroéconomique, de l'industrie automobile, qui représente 3% du PIB et 7% de l'emploi industriel en Europe, fournit 8% des recettes budgétaires totales des États membres, consacre plus de ressources à la RD que tout autre secteur et constitue le sixième poste de dépense des ménages européens; note que la position prééminente de l'Europe sur le marché international tient, en particulier, à sa place au premier rang de la production mondiale de voitures particulières et au deuxième rang de celles d ...[+++]


(*) The Statement of Assurance (SoA) Declaration The Court is of the opinion that: (i) the accounts as drawn up at 31 December 1994 accurately reflect the revenue and expenditure, as well as the financial situation, of the Union; the informative value of these accounts should however be improved in several important respects which call for reservations by the Court; (ii) the Court's examination of the revenue entered in the accounts in respect of traditional own resources did not reveal any significant errors; however, it is obviously not possible to give an assurance that all chargeable imports have actually been declared and have yi ...[+++]

(*) La déclaration d'assurance (DAS) Déclaration La Cour est d'avis que: i) les comptes arrêtés au 31 décembre 1994 reflètent correctement les recettes et les dépenses, ainsi que la situation financière de l'Union; la valeur informative de ces comptes doit toutefois être améliorée sur plusieurs points importants qui appellent des réserves de la part de la Cour; ii) l'examen des recettes enregistrées dans les comptes au titre des ressources propres traditionnelles n'a pas révélé d'erreurs significatives; toutefois, il n'est évidemment pas possible de donner une assurance que toutes les importations imposables ont été effectivement décl ...[+++]




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Date index: 2022-01-25
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