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Channels of trade
DGPM
Flow of trade
GTIN
Global trade
Global trade identification number
Global trade imbalance
Global trade item number
Global trading system
International commerce
International trade
International trade imbalance
Reverse flow of trade
Reverse trade flow
Trade flow
Traditional channels of trade
Traditional trade flow
World trade
World trade imbalance
World wide trade

Vertaling van "global trade flows " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
reverse flow of trade [ reverse trade flow ]

courant commercial inverse


world trade | global trade | global trading system

commerce mondial


trade flow [ flow of trade ]

flux des échanges commerciaux [ flux des échanges | flux commercial | flux du commerce | courant d'échange | courant commercial | mouvement commercial ]


global trade item number | GTIN | global trade identification number

code article international | code-article international | code GTIN | numéro d'article international | code d'article international


global trade imbalance [ world trade imbalance | international trade imbalance ]

déséquilibre du commerce extérieur [ déséquilibre des échanges extérieurs | déséquilibre du commerce international | déséquilibre des échanges internationaux | déséquilibre du commerce mondial | déséquilibre des échanges mondiaux ]


international commerce | world wide trade | global trade | international trade

commerce international


trade flow

courant d'échange | flux commerciale | flux des échanges commerciaux


traditional channels of trade | traditional trade flow

courants commerciaux traditionnels | courants d'échange traditionnels


channels of trade | trade flow

courants commerciaux | courants d'échanges


Declaration on the Contribution of the World Trade Organization to Achieving Greater Coherence in Global Economic Policymaking [ DGPM ]

Déclaration sur la contribution de l'OMC à une plus grande cohérence dans l'élaboration des politiques économiques au niveau mondial [ DGPM ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In shaping the network configuration, based on a geographical approach, a number of criteria will need to be taken into account, such as spatial integration and cohesion effects, internal market needs, external and global trade flows, passenger and freight traffic and customers' needs, inter-connectivity and multimodality of the network, environmental and climate change issues.

Pour élaborer la configuration du réseau selon une approche géographique, il faudra prendre en considération un certain nombre de critères, tels que les effets de l'intégration territoriale et de la cohésion, les besoins du marché intérieur, les flux commerciaux extérieurs et mondiaux, le trafic de voyageurs et de marchandises et les besoins des clients, l'interconnectivité et la multimodalité du réseau, ainsi que les questions relatives à l'environnement et au changement climatique.


It is clear that the economic slowdown in Latin America and the fall in commodity prices on the global market have affected trade flows.

Il est clair que le ralentissement de l’activité économique en Amérique latine et la chute des cours des produits de base sur le marché mondial ont eu une incidence sur les échanges.


Commissioner for Trade Cecilia Malmström said: "Better border procedures and faster, smoother trade flows will revitalise global trade to the benefit of citizens and businesses in all parts of the world.

Cecilia Malmström, commissaire chargée du commerce, a déclaré: «Des procédures douanières améliorées combinées à une rapidité et à une fluidité plus importantes des échanges permettront de relancer le commerce mondial, dans l'intérêt des citoyens et des entreprises partout dans le monde.


2. Recalls the tradition of the Union as a civilian power in global affairs; reiterates, therefore, that the European defence industry should first and foremost focus on demand from the internal market; deplores, in this context, the increase in trade in arms and defence equipment emanating from the Union with autocratic regimes in unstable world regions; considers that these trade practices might not be conducive either to the security of citizens in regions receiving arms and defence equipment from the Union or to European and global security interests; urges the Member States to act in international forums in favour of greater transparency in international defence procurement markets, in order to increase the controlla ...[+++]

2. rappelle le rôle traditionnel de l'Union en tant que puissance civile sur la scène mondiale; réaffirme par conséquent que l'industrie européenne de la défense devrait se focaliser avant tout sur la demande émanant du marché intérieur; déplore l'augmentation du commerce d'armes et de matériel de défense provenant de l'Union avec des régimes autoritaires dans des régions instables du monde; estime que ces pratiques commerciales ne sont favorables ni à la sécurité des citoyens vivant dans les régions qui reçoivent ces armes et ce matériel de défense, ni à la défense des intérêts européens et mondiaux en matière de sécurité; exhorte les États membres, dans les enceintes internationales, à favoriser une transparence accrue sur les marchés ...[+++]


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23. Calls on the Commission to collect data and generate statistics on international trade in raw materials and commodities that takes place in real terms; believes that there is a need to get a clear picture of global trade flows in commodities and raw materials not falsified by purely speculative transactions in order to better target economic policy measures;

23. invite la Commission à collecter des données et à établir des statistiques, en prise avec la réalité du terrain, sur le commerce international des matières premières et des produits de base; estime nécessaire, aux fins de mieux cibler les mesures de politique économique, de disposer d'un tableau précis, non déformé par les transactions purement spéculatives, des flux commerciaux mondiaux de produits de base et de matières premières;


20. Calls on the Commission to collect data and generate statistics on international trade in raw materials and commodities that takes place in real terms; believes that there is a need to get a clear picture of global trade flows in commodities and raw materials not falsified by purely speculative transactions in order to better target economic policy measures;

20. invite la Commission à collecter des données et à établir des statistiques, en prise avec la réalité du terrain, sur le commerce international des matières premières et des produits de base; est persuadé que des mesures économiques mieux ciblées passent par un tableau précis, non déformé par les transactions purement spéculatives, des flux commerciaux mondiaux de produits de base et de matières premières;


20. Agrees with the Commission that the world trading system is no longer the preserve of the OECD countries; recommends, however, that countries like Mexico be integrated in the list of countries which the Commission regards as emerging; recalls that emerging countries like China, Brazil, Russia, India and Mexico already represent more that 18 % of global trade flows;

20. reconnaît avec la Commission que le système commercial mondial n'est plus la chasse gardée des pays de l'OCDE; recommande, cependant, que des pays comme le Mexique soient intégrés dans la liste des pays que la Commission considère comme des pays émergents; rappelle que les pays émergents comme la Chine, le Brésil, la Russie, l'Inde et le Mexique représentent déjà plus de 18 % des flux commerciaux mondiaux;


19. Agrees with the Commission that the world trading system is no longer the preserve of the OECD countries; recommends, however, that countries like Mexico be integrated in the list of countries which the Commission regards as emerging; recalls that emerging countries like China, Brazil, Russia, India and Mexico already represent more that 18 % of global trade flows;

19. reconnaît avec la Commission que le système commercial mondial n'est plus la chasse gardée des pays de l'OCDE; recommande, cependant, que des pays comme le Mexique soient intégrés dans la liste des pays que la Commission considère comme des pays émergents; rappelle que les pays émergents comme la Chine, le Brésil, l'Inde et le Mexique, représentent déjà plus de 18% des flux commerciaux mondiaux;


Together they now represent 15% of global trade flows.

À eux trois, ces pays représentent aujourd’hui 15 % des flux commerciaux mondiaux.


Export controls need to protect legitimate trade from the risks associated with illicit transactions at a time when trade flows are becoming more complex and vulnerable, as a more rapid and dematerialized global trade emerges from the multiplication of cross-border flows of goods, investment, services, know-how and people associated with international production networks.

À l’heure où les flux commerciaux se complexifient et deviennent plus vulnérables, à mesure que la multiplication des flux transfrontières de biens, d’investissements, de services, de savoir-faire et de personnes appartenant à des réseaux internationaux de production donne lieu à des échanges commerciaux plus rapides et dématérialisés, les contrôles des exportations se doivent de préserver les échanges commerciaux légitimes des risques associés aux transactions illicites.




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Date index: 2024-05-27
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