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Crown corporation
Federal business
Federal enterprise
Federal government-associated business
Governing vessel
Government business enterprise
Government corporation
Government enterprise
Government owned automobile
Government owned vehicle
Government vehicle
Government-owned company
Government-owned corporation
Government-owned enterprise
Government-owned vessel
Private owned vessel
Public corporation
Public enterprise
Publicly-owned company
Publicly-owned corporation
SOE
State enterprise
State-owned corporation
State-owned enterprise

Traduction de «government-owned vessel » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
government-owned vessel

navire appartenant au gouvernement


government enterprise [ government corporation | public corporation | government business enterprise | government-owned enterprise | publicly-owned corporation | publicly-owned company ]

entreprise publique


government corporation | government-owned corporation | public corporation | public enterprise

organisme paragouvernemental


government vehicle [ government owned vehicle | government owned automobile ]

véhicule de l'État




International Convention for the Unification of Certain Rules relating to the Immunity of State-owned Vessels

Convention internationale pour l'unification de certaines règles concernant les immunités des navires d'Etat


federal business | federal government-associated business | federal enterprise | government-owned company

entreprise liée à la Confédération | entreprise fédérale | entreprise de la Confédération


government corporation | Crown corporation | government business enterprise | state-owned corporation | state-owned enterprise

société d'État | société publique | société à capital public | entreprise publique | entreprise du secteur public | entreprise d'État


public enterprise | public corporation | state enterprise | state-owned enterprise | SOE | state-owned corporation | government enterprise | government corporation

entreprise publique | société publique | entreprise d'État


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
First, the guild represents the vast majority of what we call certificated seafarers today, masters, chief engineers, officers on board both private and government-owned vessels in Canada.

Tout d'abord, j'aimerais signaler que la guilde représente la grande majorité de ceux que nous appelons les gens de mer certifiés, les capitaines, les chefs mécaniciens, les officiers de la flottille gouvernementale et de la flottille privée.


Mr. Bill Matthews: So are you telling me that right now we have vessels in service outside of government-owned?

M. Bill Matthews: Me dites-vous que nous avons actuellement des bateaux au service du gouvernement qui ne lui appartiennent pas?


When it's encouraging people to use their own vessels and go into the fishery, clearly there is a concern that the department and the government are having an influence on decision-making.

Lorsqu'il s'agit d'encourager les gens à utiliser leur propre bateau et à accéder à cette pêche, on se demande clairement si le ministère et le gouvernement exercent une influence sur la prise de décisions.


The Hong Kong Convention does not apply to government-owned ships nor to vessels under 500 Gross Tonnes (GT), nor to vessels operating throughout their life only in waters subject to the sovereignty or jurisdiction of the State whose flag the ship is entitled to fly.

La convention de Hong Kong ne s'applique pas aux navires appartenant aux pouvoirs publics ni aux bâtiments de moins de 500 tonnes brutes, ni aux navires qui, pendant toute leur durée de vie, ne croisent que dans les eaux relevant de la souveraineté ou de la juridiction de l'État dont le navire est autorisé à battre le pavillon.


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46. Considers that the size of the EU market for fish, and the geographical range of activities by EU-flagged and EU-owned vessels, impose a high level of responsibility on the Union for ensuring that these activities are based upon the same standards in terms of ecological and social sustainability and transparency inside and outside Union waters; notes that such coherence requires coordination both within the Commission itself and between the Commission and the governments of the individual Member States;

46. estime que, compte tenu des dimensions du marché européen du poisson et du rayon d'action géographique des navires battant pavillon européen ou propriété de ressortissants de l'Union, il incombe tout particulièrement à cette dernière de veiller à ce que ces activités répondent aux mêmes normes de durabilité écologique et sociale et de transparence, qu'elles aient lieu dans ses eaux ou hors de celles-ci; et précise qu'une telle cohérence exige de la coordination tant au sein de la Commission elle-même qu'entre la Commission et les gouvernements des différents États membres;


46. Considers that the size of the EU market for fish, and the geographical range of activities by EU-flagged and EU-owned vessels, impose a high level of responsibility on the Union for ensuring that these activities are based upon the same standards in terms of ecological and social sustainability and transparency inside and outside Union waters; notes that such coherence requires coordination both within the Commission itself and between the Commission and the governments of the individual Member States;

46. estime que, compte tenu des dimensions du marché européen du poisson et du rayon d'action géographique des navires battant pavillon européen ou propriété de ressortissants de l'Union, il incombe tout particulièrement à cette dernière de veiller à ce que ces activités répondent aux mêmes normes de durabilité écologique et sociale et de transparence, qu'elles aient lieu dans ses eaux ou hors de celles-ci; et précise qu'une telle cohérence exige de la coordination tant au sein de la Commission elle-même qu'entre la Commission et les gouvernements des différents États membres;


(a) a pleasure craft, a fishing vessel, a vessel that is owned or operated by a government and used only on government non-commercial service, a vessel without a crew that is in dry dock, dismantled or laid-up, or a vessel that is subject to a security arrangement concluded between the Government of Canada and a contracting government in application of Regulation 11 of Chapter XI-2 of SOLAS; or

a) les embarcations de plaisance, les bateaux de pêche, les bâtiments qui appartiennent à un gouvernement ou qui sont exploités par lui et qui sont utilisés exclusivement à des fins gouvernementales non commerciales, les bâtiments sans équipage qui sont en cale sèche, démontés ou désarmés, et les bâtiments qui sont assujettis à un arrangement en matière de sûreté conclu entre le gouvernement du Canada et un gouvernement contractant en application de la règle 11 du chapitre XI-2 de SOLAS;


(c) government vessels, naval auxiliary vessels or vessels owned or operated by a foreign state and used only on government non-commercial service.

c) les bâtiments d’État, les bâtiments de guerre auxiliaires ou les bâtiments qui appartiennent à un État étranger ou sont exploités par lui et qui sont utilisés exclusivement à des fins gouvernementales et non commerciales.


The directive applies to seafarers serving on board seagoing ships flying the flag of a Member State, with the exception of: (a) warships, naval auxiliaries or other ships owned or operated by a Member State and engaged only on government non-commercial service, (b) fishing vessels, (c) pleasure yachts not engaged in trade, and (d) wooden ships of primitive build.

La présente directive s'applique aux gens de mer servant à bord des navires conçus pour la navigation en mer et battant pavillon d'un État membre. Sont exclus: a) les navires de guerre, navires d'appoint de la marine de guerre ou autres navires appartenant à un État membre ou exploités par un État membre et utilisés exclusivement à des fins gouvernementales et non commerciales


For that reason, the IMO (International Maritime Organisation), at the urging of the USA, began work in February 2002 on drawing up new measures to protect vessels and port installations, entrusting the drafting of the proposals to its own Committee on Maritime Safety; the final version of these proposals was adopted at the IMO Diplomatic Conference in London from 9 to 13 December 2002, at which the contracting governments to the International Convention for the Safety of Life at Sea (SOLAS Convention of 1974) adopted them on 12 Dece ...[+++]

C'est pourquoi, l'OMI (Organisation maritime internationale), aiguillonnée par les États‑Unis, commença en février 2002 à travailler à l'élaboration de mesures nouvelles en matière de sûreté des navires et des installations portuaires en chargeant son Comité de la sécurité maritime d'élaborer les propositions pertinentes, dont la version définitive fut adoptée, le 12 décembre 2002, par la Conférence diplomatique maritime des gouvernements signataires de la Convention internationale pour la sauvegarde de la vie humaine en mer (Convention SOLAS de 1974) réunie à Londres du 9 au 13 décembre 2002.


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