Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Access to the labor market
Access to the labour market
Access to the market
Assist in gaining access to job market
Committee on Market Access
Comparable effective market access
DFQF market access
Database on access to markets
Duty-free and quota-free market access
Duty-free quota-free market access
Employment opportunity
Enable job market access
Facilitate job market access
Facilitating job market access
Job access
Job market
Job perspective
Labor market access
Labour market access
Market Access Committee
Market Access Database
Market access
Market access concession
Trade outlet

Vertaling van "gsp market access " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
access to the labour market [ access to the labor market | labour market access | labor market access ]

accès au marché du travail


assist in gaining access to job market | facilitating job market access | enable job market access | facilitate job market access

faciliter l’accès au marché du travail


duty-free quota-free market access [ duty-free and quota-free market access | DFQF market access ]

accès aux marchés en franchise de droits et hors contingent


Committee on Market Access | Market Access Committee

Comité de l'accès aux marchés


database on access to markets | Market Access Database

base de données Accès aux marchés | base de données sur l'accès au marché




comparable effective market access

accès effectif au marché comparable à celui qu'offre la Communauté


market access concession

concession en matière d'accès aux marchés


market access [ trade outlet ]

accès au marché [ débouché commercial ]


job access [ access to the labour market | employment opportunity | job market | job perspective ]

accès à l'emploi [ accès au marché du travail | chance d'obtenir un emploi | débouché d'emploi | perspective d'emploi ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The three-pronged GSP provides preferential market access in varying degrees to the EU to help the beneficiary countries expand their exports which would result in creating employment and thus contribute to poverty alleviation with due regard to human rights and sustainable development objectives .

Les trois volets du SPG prévoient un accès préférentiel au marché de l'UE à des degrés divers pour aider les pays bénéficiaires à accroître leurs exportations, ce qui se traduirait par une création d'emplois et contribuerait ainsi à la lutte contre la pauvreté dans le respect des droits de l'homme et des objectifs de développement durable.


Since 1 January 2017, Georgia no longer is a GSP beneficiary country due to its preferential market access under a Deep and Comprehensive Free Trade Area (DCFTA) with the EU.

Depuis le 1 janvier 2017, la Géorgie n'est plus un pays bénéficiaire du SPG, en raison de son accès préférentiel au marché au titre d'un accord de libre-échange approfondi et complet (ALEAC) avec l'UE.


Furthermore, it provides for a GSP beneficiary country and economic operators to be given sufficient time for an orderly adaptation to the country's GSP status revision. Accordingly, the GSP arrangement is to continue for one year after the date of entry into force of a change in a country's status on the basis of Article 4(1)(a) and for two years from the date of application of a preferential market access arrangement, as provided by Article 4(1)(b).

Afin de laisser au pays bénéficiaire du SPG et aux opérateurs économiques suffisamment de temps pour s'adapter dans de bonnes conditions au changement de statut du pays au regard du SPG, l'article 5 prévoit que le régime SPG est maintenu pendant un an après la date d'entrée en vigueur d'un changement dans le statut d'un pays en vertu de l'article 4, paragraphe 1, point a), et pendant deux ans à partir de la date d'application d'un régime d'accès préférentiel au marché tel que visé à l'article 4, paragraphe 1, point b).


Article 4(1)(b) of the GSP Regulation provides that a country that benefits from a preferential market access arrangement which provides the same tariff preferences as the GSP, or better, for substantially all trade, should not enjoy GSP preferences.

L'article 4, paragraphe 1, point b), du règlement SPG prévoit qu'un pays bénéficiant d'un régime d'accès préférentiel au marché qui lui offre les mêmes préférences tarifaires que le SPG, voire des conditions plus favorables, pour la quasi-totalité des échanges ne bénéficie pas des préférences du SPG.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
the decision to remove a beneficiary country from the list of GSP beneficiary countries, in accordance with paragraph 3 of this Article and on the basis of point (b) of Article 4(1), shall apply as from two years after the date of application of a preferential market access arrangement.

la décision de retirer un pays bénéficiaire de la liste des pays bénéficiaires du SPG, conformément au paragraphe 3 du présent article et en vertu de l’article 4, paragraphe 1, point b), s’applique deux ans après la date d’application d’un régime d’accès préférentiel au marché.


25. Notes that the Everything But Arms (EBA) initiative has played an important role in Bangladesh’s economic development and has contributed to improving material conditions for millions of people, in particular women; is convinced, however, that without a sound conditionality in the area of human and labour rights, EBA and GSP risk exacerbating low standards in worker protection and undermining decent work; calls on the Commission to establish whether Bangladesh is adhering to human rights, labour and environmental conventions under the GSP and to report back to Parliament; stresses that countries that make good progress in social and labour standards should be rewarded by preserving full market ...[+++]

25. fait observer que l'initiative "Tout sauf les armes" a joué un rôle important dans le développement économique du Bangladesh et contribué à l'amélioration de la situation matérielle de millions de personnes, en particulier des femmes; est convaincu, cependant, que sans un système de conditionnalité à toute épreuve dans le domaine des droits de l'homme et des droits des travailleurs, l'initiative "Tout sauf les armes" et le système de préférences généralisées risquent d'encourager des normes au rabais en matière de protection des travailleurs et de nuire au travail décent; demande à la Commission de déterminer si le Bangladesh respecte bien les conventions en matière de droits de l'homme, de droit du travail et d'environnement au titre ...[+++]


26. Notes that the Everything But Arms (EBA) initiative has played an important role in Bangladesh’s economic development and has contributed to improving material conditions for millions of people, in particular women; is convinced, however, that without a sound conditionality in the area of human and labour rights, EBA and GSP risk exacerbating low standards in worker protection and undermining decent work; calls on the Commission to establish whether Bangladesh is adhering to human rights, labour and environmental conventions under the GSP and to report back to Parliament; stresses that countries that make good progress in social and labour standards should be rewarded by preserving full market ...[+++]

26. fait observer que l'initiative "Tout sauf les armes" a joué un rôle important dans le développement économique du Bangladesh et contribué à l'amélioration de la situation matérielle de millions de personnes, en particulier des femmes; est convaincu, cependant, que sans un système de conditionnalité à toute épreuve dans le domaine des droits de l'homme et des droits des travailleurs, l'initiative "Tout sauf les armes" et le système de préférences généralisées risquent d'encourager des normes au rabais en matière de protection des travailleurs et de nuire au travail décent; demande à la Commission de déterminer si le Bangladesh respecte bien les conventions en matière de droits de l'homme, de droit du travail et d'environnement au titre ...[+++]


The EPA process should provide stable and increased market access for ACP exports, but would this amendment be approved, the reality is that a number of ACP countries which still have strong development needs and substantial levels of poverty could have significantly reduced market access to the EU (and in some cases will have no alternative preference scheme to fall back on, particularly if the proposal for revision of the GSP scheme is adopted).

Le processus des APE est destiné à assurer aux exportations des pays ACP un accès au marché stable et accru. Or, si les modifications à l'examen étaient approuvées, le fait est qu'un certain nombre de pays ACP qui sont toujours confrontés à des besoins de développement importants et à une forte pauvreté pourraient voir leur accès au marché de l'Union considérablement restreint (sans pouvoir, dans certains cas, faire appel à un autre régime préférentiel, en particulier si la proposition de révision du SPG est adoptée).


Bart Staes (Verts/ALE), in writing (NL) To date, the Generalised System of Preferences (GSP) has guaranteed the ACP countries preferential access to the EU market, with lower import tariffs at the EU’s borders and better market access.

Bart Staes (Verts/ALE), par écrit. - (NL) Jusqu’ici, le système de préférences généralisées (SPG) garantit aux pays ACP un accès préférentiel au marché communautaire, avec des droits de douane moins élevés à l’importation aux frontières de l’UE et un meilleur accès au marché.


Bart Staes (Verts/ALE ), in writing (NL) To date, the Generalised System of Preferences (GSP) has guaranteed the ACP countries preferential access to the EU market, with lower import tariffs at the EU’s borders and better market access.

Bart Staes (Verts/ALE ), par écrit . - (NL) Jusqu’ici, le système de préférences généralisées (SPG) garantit aux pays ACP un accès préférentiel au marché communautaire, avec des droits de douane moins élevés à l’importation aux frontières de l’UE et un meilleur accès au marché.


w