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Alcoholic hallucinosis
Assess health care users' risk for harm
Assess healthcare user's risk for harm
Assess healthcare users' risk for harm
Assure no harmful effects on feed additives
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Competitive harm theory
Correct movements that may be potentially harmful
Correct potential harmful movements
Correct potentially harmful movements
Crop pest
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Ensure no harmful effects on additives to feed
Ensure no harmful effects on feed additives
Evaluate health care users' risk for harm
Harm reduction policies
Harm reduction strategies
Harm the competitive process
Harmful Tax Competition An Emerging Global Issue
Harmful organism
Harmful tax competition
Jealousy
Organism harmful to plants
Paranoia
Pests of plants
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Secure no harmful effects on feed additives
Theory of competitive harm

Vertaling van "harm competition " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
theory of competitive harm [ competitive harm theory ]

théorie des effets anticoncurrentiels


correct movements that may be potentially harmful | correct potential harmful movements | correct potentially harmful movements | recognise when movement is being performed in a harmful way

corriger des mouvements potentiellement dangereux


assess health care users' risk for harm | evaluate health care users' risk for harm | assess healthcare users' risk for harm | assess healthcare user's risk for harm

évaluer le risque de préjudice de patients


assure no harmful effects on feed additives | ensure no harmful effects on additives to feed | ensure no harmful effects on feed additives | secure no harmful effects on feed additives

garantir l’absence d’effets nocifs d'additifs destinés à l'alimentation animale


harmful tax competition

concurrence fiscale dommageable


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, ...[+++]


harm the competitive process

nuire au processus de la concurrence [ entraver le processus concurrentiel ]


Harmful Tax Competition : An Emerging Global Issue

Concurrence fiscale dommageable - Un problème mondial


harm reduction policies | harm reduction strategies

politique de réduction des dommages | politique de réduction des risques


crop pest | harmful organism | organism harmful to plants | pests of plants

organismes nuisibles aux végétaux
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This would avoid unnecessary and potentially harmful competition between Member States in the recruitment of certain categories of workers.

Cela éviterait aux États membres une concurrence inutile et potentiellement dangereuse pour le recrutement de certaines catégories de travailleurs.


Infringers of IPR deprive EU creators of appropriate rewards, create barriers to innovation, harm competitiveness, destroy jobs, decrease public finances and possibly threaten the health and safety of EU citizens.

Les contrefacteurs privent les créateurs européens de la rémunération qui leur est due, freinent l'innovation, nuisent à la compétitivité, détruisent des emplois, grèvent les recettes publiques et menacent potentiellement la santé et la sécurité des citoyens de l'UE.


This practice may lead to higher prices for container liner shipping services and harm competition and customers, in breach of EU and European Economic Area (EEA) competition rules' ban on concerted practices between companies (Article 101 of the Treaty on the Functioning of the European Union (TFEU) and Article 53 of the EEA Agreement).

Cette pratique peut conduire à une hausse des prix des services de transport maritime régulier par conteneurs et porter préjudice à la concurrence et aux consommateurs, en violation de l’interdiction des pratiques concertées entre entreprises prévue par les règles de concurrence de l’UE et de l’Espace économique européen (EEE) [article 101 du traité sur le fonctionnement de l’Union européenne (TFUE) et article 53 de l’accord EEE].


As I mentioned before, currently, parties to mergers can close their transactions without providing the Competition Bureau with the information it needs to be able to assess whether that transaction harms competition.

Comme je l'ai mentionné, à l'heure actuelle, les parties à des fusions peuvent clore leur transaction sans même donner au Bureau de la concurrence les renseignements dont il a besoin pour déterminer si cette transaction nuit à la concurrence.


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Where the NRA considers that a retail offer which is not economically replicable would significantly harm competition, it should make use of its powers under Article 10 of Directive 2002/20/EC to request the SMP operator to cease or delay the provision of the relevant retail offer pending compliance with the requirement for economic replicability.

Lorsque l’ARN estime qu’une offre de détail qui n’est pas économiquement reproductible ne nuirait pas de manière significative à la concurrence, elle devrait faire usage des pouvoirs qui lui sont conférés en vertu de l’article 10 de la directive 2002/20/CE pour demander à l’opérateur PSM de cesser ou de retarder la fourniture de l’offre de détail en question tant que l’obligation de reproductibilité économique n’aura pas été satisfaite.


limiting the granting of new rights of use in certain bands in order to prevent operators from accumulating too much spectrum and harming competition.

limiter l’octroi de nouveaux droits d’utilisation dans certaines bandes de fréquences afin d’éviter des distorsions de concurrence dues à une accumulation de droits d’utilisation.


This means that it aims at distinguishing those kinds of behaviour that are likely to harm competition and thereby consumers and the circumstances in which such harm is likely to occur.

Autrement dit, il vise à établir une distinction entre les catégories de comportement qui sont susceptibles de porter préjudice à la concurrence et, partant, aux consommateurs, et les conditions dans lesquelles ce préjudice est susceptible de se produire.


The "tax package" includes measures concerning indirect taxation only in so far as there is a risk of harmful competition.

Des mesures relevants de la fiscalité indirecte sont incluses dans " le paquet fiscal" seulement dans la mesure où il y a des risques de concurrence dommageable.


There is a similar provision in the Competition Act, section 36, which creates a civil cause of action against someone who has breached various sections of that act, such as conspiracy to restrict or harm competition in Canada.

On trouve une disposition similaire dans l'article 36 de la Loi sur la concurrence, qui autorise le recours civil contre une personne ayant violé divers articles de cette loi, par exemple en participant à un complot visant à restreindre la concurrence où à lui causer préjudice au Canada.


In particular, the draft guidelines clearly indicate that the bureau will pursue criminally only agreements that are so likely to harm competition and to have no pro-competitive benefits that they are deserving of prosecution without a detailed inquiry into their actual competitive effects.

Le projet de lignes directrices indique clairement en particulier que le bureau n'intentera de poursuites criminelles que lorsque les ententes seront si susceptibles de défavoriser la concurrence et de ne présenter aucun avantage pour elle qu'elles justifieraient une poursuite sans enquête approfondie sur leur incidence réelle sur la concurrence.


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