Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aid to disadvantaged groups
Aid to low-income groups
Charity
Council tenancy
Income support
Interdepartmental Low-Income Committee
LIC
LICO
LIH
LRH
Low income
Low income benefits
Low income cutoff
Low-cost housing
Low-income country
Low-income cut-off
Low-income cutoff
Low-income group
Low-income housing
Low-income population group
Low-rent dwelling
Low-rent housing
Low-rent public housing
Low-rental housing
Lower income group
Moderate rental housing
Public housing
Supplementary benefit

Traduction de «harm low-income » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
aid to disadvantaged groups [ aid to low-income groups | charity | income support | supplementary benefit ]

aide aux défavorisés [ aide aux économiquement faibles | charité ]




low income cutoff [ LICO | low-income cutoff | low-income cut-off ]

seuil de faible revenu


lower income group [ low-income group | low-income population group ]

groupe à faible revenu


low-cost housing [ low-rent housing | low-rental housing | low-rent dwelling | moderate rental housing | council tenancy | low-income housing | low-rent public housing ]

habitation à loyer modéré [ HLM,H.L.M.,Hlm | logement HLM | logéco | logement pour les personnes à faible revenu ]


Low income benefits

prestations pour personnes à faible revenu




public housing | low-rental housing | LRH | low-income housing | LIH

HLM et f. | habitation à loyer modique | habitation à loyer modéré


Interdepartmental Low-Income Committee

comité d'action interdépartemental sur les pays à faible revenu


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
24. Welcomes the ECB’s call on Member States to push ahead with labour market reforms, in order to improve competitiveness, raise potential growth, generate employment opportunities, increase inclusivity and optimise the conditions for businesses to create jobs; believes that any such measures should not be to the detriment of job quality and should not lead to increased job insecurity; recalls the fact that restoring the EU’s competitiveness through an excessive adjustment of unit labour costs via salary reductions has sharply eroded the purchasing power of many EU workers, lowered household incomes and depressed internal demand, further fuelling unemployment and social exclusion, particularly in those countries hit hardest by the crisis ...[+++]

24. se félicite que la BCE demande aux États membres de faire progresser les réformes du marché du travail afin d'améliorer la compétitivité, d'augmenter la croissance potentielle, de créer de nouvelles perspectives d'emploi, d'augmenter la flexibilité et d'optimiser les conditions permettant aux entreprises de créer des emplois; estime qu'aucune de ces mesures ne devrait nuire à la qualité des emplois ni augmenter la précarité de l'emploi; rappelle que le rétablissement de la compétitivité de l'Union au moyen d'un ajustement excessif des coûts salariaux unitaires par des réductions de salaires a fortement diminué le pouvoir d'achat de nombreux travailleurs européens, fait baisser les revenus des ménages et affaibli la demande intérieure, ...[+++]


63. Emphasises that while wages are an important variable in resolving macroeconomic imbalances in the eurozone, they are not merely a tool for economic adjustment but above all the income workers need to live on; calls on the Commission to ensure that recommendations relating to wages do not increase in-work poverty or wage inequalities within Member States, or harm low-income groups;

63. souligne que, si les salaires sont effectivement un facteur important pour corriger les déséquilibres macroéconomiques de la zone euro, ils ne constituent pas seulement un outil d'ajustement économique, mais avant tout un revenu dont les travailleurs doivent vivre; demande à la Commission de veiller à ce que les recommandations en matière de salaires n'aggravent pas le problème des travailleurs pauvres ni les inégalités salariales au sein des États membres et à ce qu'elles ne portent pas préjudice aux groupes à faibles revenus;


49. Notes that recommendations have been made to several Member States regarding wages; stresses that wages are, above all, the income that workers need to live on; stresses that the Commission’s practice of determining wage formation and wage levels in programme countries may increase the risk of in-work poverty or wage inequalities which harm low-income groups; calls on the Commission to step up policy guidance to those Member States in which wages have stagnated in comparison with productivity levels, while respecting the autonomy of the social partners, as protected inter alia in Articles 152 and 153(5) of the Treaty on the Functi ...[+++]

49. note que des recommandations ont été adressées à plusieurs États membres pour ce qui est des salaires; souligne que les salaires sont, avant tout, les revenus dont les travailleurs ont besoin pour vivre; souligne que la pratique de la Commission qui consiste à déterminer la formation des salaires et les niveaux de salaire dans les pays bénéficiant d'un programme peut augmenter le risque de pauvreté au travail ou les inégalités salariales, qui nuisent aux groupes à faibles revenus; invite la Commission à approfondir les orientations adressées aux États membres dans lesquels les salaires ont stagné par rapport aux niveaux de product ...[+++]


51. Notes that recommendations have been made to several Member States regarding wages; stresses that wages are, above all, the income that workers need to live on; stresses that the Commission’s practice of determining wage formation and wage levels in programme countries may increase the risk of in-work poverty or wage inequalities which harm low-income groups; calls on the Commission to step up policy guidance to those Member States in which wages have stagnated in comparison with productivity levels, while respecting the autonomy of the social partners, as protected inter alia in Articles 152 and 153(5) of the Treaty on the Functi ...[+++]

51. note que des recommandations ont été adressées à plusieurs États membres pour ce qui est des salaires; souligne que les salaires sont, avant tout, les revenus dont les travailleurs ont besoin pour vivre; souligne que la pratique de la Commission qui consiste à déterminer la formation des salaires et les niveaux de salaire dans les pays bénéficiant d'un programme peut augmenter le risque de pauvreté au travail ou les inégalités salariales, qui nuisent aux groupes à faibles revenus; invite la Commission à approfondir les orientations adressées aux États membres dans lesquels les salaires ont stagné par rapport aux niveaux de product ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
17. Notes that recommendations have been made to several Member States regarding wages; stresses that wages are, above all, the income that workers need to live on; stresses that the Commission’s practice of determining wage formation and wage levels in programme countries may increase the risk of in-work poverty or wage inequalities which harm low-income groups; calls on the Commission to step up policy guidance to those Member States in which wages have stagnated in comparison with productivity levels, while respecting the autonomy of the social partners, as protected inter alia in Articles 152 and 153(5) of the Treaty on the Functi ...[+++]

17. note que des recommandations ont été adressées à plusieurs États membres pour ce qui est des salaires; souligne que les salaires sont, avant tout, les revenus dont les travailleurs ont besoin pour vivre; souligne que la pratique de la Commission qui consiste à déterminer la formation des salaires et les niveaux de salaire dans les pays bénéficiant d'un programme peut augmenter le risque de pauvreté au travail ou les inégalités salariales, qui nuisent aux groupes à faible revenu; invite la Commission à approfondir les orientations adressées aux États membres dans lesquels les salaires ont stagné par rapport aux niveaux de productiv ...[+++]


Even the New Democrats recognize that it would harm businesses, families and people with low incomes.

Même les néo-démocrates reconnaissent que cela vient porter un préjudice aux entreprises, aux familles et aux gens qui ont de faibles revenus.


Honourable senators, this new Liberal tax will harm low-income New Brunswickers.

Honorables sénateurs, cette nouvelle taxe libérale frappera durement les Néo-Brunswickois à faible revenu.


Why penalize every category of employee and Canadian citizen, low-income workers, the most disadvantaged, and do them irreparable harm?

Pourquoi pénaliser toutes les catégories d'employés et de citoyens canadiens, les petits travailleurs, les plus démunis et faire à ces gens un tort irréparable?


On the other hand, honourable senators, to the extent that Bill C-70 harms, oppresses and otherwise negatively affects the low-income working poor and elderly people on fixed incomes in Atlantic Canada, we Progressive Conservative senators absolutely deplore this bill.

Par contre, honorables sénateurs, dans la mesure où le projet de loi C-70 porte préjudice et s'attaque aux travailleurs à faible revenu, aux pauvres et aux personnes âgées touchant un revenu fixe qui vivent au Canada atlantique, nous, sénateurs progressistes-conservateurs, décrions cette mesure législative.


There is no disputing the fact that this new tax will cause significant harm to the thousands of New Brunswickers who are already struggling to make ends meet, particularly people with disabilities, seniors and others on fixed incomes - students, single mothers, low-income workers.

Il est indéniable que cette nouvelle taxe frappera durement les milliers de Néo-Brunswickois qui ont déjà du mal à joindre les deux bouts, notamment les personnes handicapées, les personnes âgées et autres vivant de revenus fixes, les étudiants, les femmes chefs de famille et les gagne-petit.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'harm low-income' ->

Date index: 2024-01-05
w