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Approximation of laws
CHDT
Customs harmonisation
Customs harmonization
DTHA
Direct Taxation Harmonisation Act
Harmonisation of customs legislation
Harmonisation of customs procedures
Harmonisation of tax systems
Harmonisation of the rules determining the tax base
Harmonisation of the tax systems of Member States
Harmonising the tax base
Harmonization of law
ICH harmonised tripartite guideline
Legislative harmonisation
Tax harmonisation
Tax harmonization

Vertaling van "harmonised taxes " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
tax harmonisation [ harmonisation of tax systems | tax harmonization ]

harmonisation fiscale [ harmonisation des fiscalités | lutte contre la concurrence fiscale ]


harmonisation of the rules determining the tax base | harmonising the tax base

harmonisation de l'assiette | harmonisation des règles d'assiette


harmonisation of the systems for the carry-forward and carry-back of losses for tax purposes

harmonisation des régimes de report fiscal des pertes


harmonisation of the tax systems of Member States

harmonisation des systèmes fiscaux des Etats membres


approximation of laws [ legislative harmonisation | Harmonization of law(STW) ]

rapprochement des législations [ harmonisation des législations ]




Commission for the Harmonisation of Direct Federal, Cantonal and Communal Taxes [ CHDT ]

Commission pour l'harmonisation des impôts directs de la Confédération, des cantons et des communes [ CHID ]


customs harmonisation [ customs harmonization | harmonisation of customs legislation | harmonisation of customs procedures ]

harmonisation douanière [ harmonisation des législations douanières | harmonisation des procédures douanières ]


ICH harmonised tripartite guideline [ ICH harmonised tripartite guideline: International Conference on Harmonisation of Technical Requirements for the Registration of Pharmaceuticals for Human Use. ]

Directive tripartite harmonisée de la CIH [ Directive tripartite harmonisée de la CIH: Conférence internationale sur l'harmonisation des exigences techniques relatives à l'homologation des produits pharmaceutiques à l'usage humain ]


Federal Act of 14 December 1990 on the Harmonisation of Direct Taxation at Cantonal and Communal Levels | Direct Taxation Harmonisation Act [ DTHA ]

Loi fédérale du 14 décembre 1990 sur l'harmonisation des impôts directs des cantons et des communes [ LHID ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
11. Believes that SMEs are often disadvantaged by tax regimes in comparison to larger companies, thus stifling their potential growth and investment; is in favour of the better coordination of corporate tax systems in the EU through the introduction of a harmonised tax base, accompanied by action to combat tax evasion and aggressive tax planning; believes that ending unfair tax competition between Member States and between small and large companies is an essential element of an integrated European industrial policy;

11. estime que les PME sont souvent lésées dans les régimes fiscaux par rapport aux grandes entreprises, ce qui étouffe leur potentiel de croissance et les empêche d’investir; est favorable à une meilleure coordination des régimes d'imposition des sociétés dans l'Union par l'instauration d'une base d'imposition harmonisée complétée par des mesures de lutte contre la fraude fiscale et une planification fiscale agressive; estime que le fait de mettre fin à la concurrence fiscale déloyale entre les États membres, ainsi qu’entre les petites et les grandes entreprises est un élément essentiel d’une politique industrielle européenne intégrée ...[+++]


25. Believes that unfair tax competition between Member States negatively affects the development of enterprises, that SMEs are often at a disadvantage in tax systems compared to larger companies, and that potential growth and investment where SMEs are concerned are therefore being stifled; is in favour of better coordination of company tax systems in the EU through the introduction of a harmonised tax base, accompanied by action to combat tax evasion and aggressive tax planning;

25. estime qu'une concurrence fiscale déloyale entre les États membres met en péril le développement des entreprises, les PME étant souvent lésées dans les régimes fiscaux par rapport aux grandes entreprises, ce qui mine leur potentiel de croissance et d'investissement; est favorable à une meilleure coordination des systèmes d'imposition des sociétés dans l'Union par l'instauration d'une base d'imposition harmonisée complétée par des mesures de lutte contre l'évasion fiscale et une planification fiscale agressive;


62. Believes that unfair tax competition between Member States negatively affects the development of enterprises, that SMEs are often at a disadvantage in tax systems compared to larger companies, and that potential growth and investment where SMEs are concerned are therefore being stifled; is in favour of better coordination of company tax systems in the EU through the introduction of a harmonised tax base, accompanied by action to combat tax evasion and aggressive tax planning;

62. estime qu'une concurrence fiscale déloyale entre les États membres met en péril le développement des entreprises, les PME étant souvent lésées dans les régimes fiscaux par rapport aux grandes entreprises, ce qui mine leur potentiel de croissance et d'investissement; est favorable à une meilleure coordination des systèmes d'imposition des sociétés dans l'Union par l'instauration d'une base d'imposition harmonisée complétée par des mesures de lutte contre l'évasion fiscale et une planification fiscale agressive;


For all other non-harmonised environmental taxes and in the case of harmonised taxes below the Union minimum levels of the ETD (see paragraph (172)) and in order to demonstrate the necessity and proportionality of the aid, a Member State should clearly define the scope of the tax reductions.

Pour toutes les autres taxes environnementales non harmonisées et dans le cas des taxes harmonisées inférieures aux niveaux minimum de l’Union figurant dans la directive DTE [voir le point (172)], les États membres devraient, afin de démontrer la nécessité et la proportionnalité de l’aide, clairement définir la portée des réductions de taxation.


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H. whereas the persistence of distortions caused by non-transparent or harmful tax practices on the part of jurisdictions acting as tax havens can lead to artificial flows and negative effects within the EU internal market; whereas harmful tax competition within EU is clearly against the logic of the single market; whereas more efforts are needed to harmonise tax bases within an ever-closer economic, fiscal and budgetary Union;

H. considérant que la persistance des distorsions provoquées par des pratiques fiscales non transparentes ou préjudiciables de la part de juridictions jouant un rôle de paradis fiscal peuvent donner lieu à des flux artificiels et a des effets négatifs au sein du marché intérieur de l'Union; considérant que la concurrence fiscale délétère entre les États membres va manifestement à l'encontre de la logique du marché unique et que des efforts accrus s'imposent pour harmoniser les assiettes fiscales dans une Union économique, fiscale et budgétaire toujours plus étroite;


H. whereas the persistence of distortions caused by non-transparent or harmful tax practices on the part of jurisdictions acting as tax havens can lead to artificial flows and negative effects within the EU internal market; whereas harmful tax competition within EU is clearly against the logic of the single market; whereas more efforts are needed to harmonise tax bases within an ever-closer economic, fiscal and budgetary Union;

H. considérant que la persistance des distorsions provoquées par des pratiques fiscales non transparentes ou préjudiciables de la part de juridictions jouant un rôle de paradis fiscal peuvent donner lieu à des flux artificiels et a des effets négatifs au sein du marché intérieur de l'Union; considérant que la concurrence fiscale délétère entre les États membres va manifestement à l'encontre de la logique du marché unique et que des efforts accrus s'imposent pour harmoniser les assiettes fiscales dans une Union économique, fiscale et budgétaire toujours plus étroite;


Request for a preliminary ruling — Tribunal Superior de Justicia de Cataluña — Interpretation of Article 3(2) of Council Directive 92/12/EEC of 25 February 1992 on the general arrangements for products subject to excise duty and on the holding, movement and monitoring of such products (OJ 1992 L 76, p. 1) — Mineral oils — Special tax on retail sales of certain hydrocarbons — Indirect taxes other than excise duty pursuing specific purposes — Tax pursuing an aim capable of being achieved by another harmonised tax — Tax established simul ...[+++]

Demande de décision préjudicielle — Tribunal Superior de Justicia de Cataluña — Interprétation de l'art. 3, par. 2, de la directive 92/12/CEE du Conseil, du 25 février 1992, relative au régime général, à la détention, à la circulation et aux contrôles des produits soumis à accise (JO L 76, p. 1) — Huiles minérales — Impôt spécial sur les ventes de détail de certains hydrocarbures — Impositions indirectes autres que l'accise poursuivant des finalités spécifiques — Impôt poursuivant un but susceptible d'être atteint par un autre impôt harmonisé — Impôt établi simultanément avec ce transfert de certaines compétences aux régions et visant, e ...[+++]


The reason for that is to leave them with an incentive to improve their environmental performance. This follows from the wording of point 51.1(b), first indent, of the guidelines, which allows for tax reductions from a harmonised tax if the beneficiaries pay more than the Community minimum rates ‘in order to provide firms with an incentive to improve environmental protection’.

Cela ressort du libellé du point 51.1.b), premier tiret, de l'encadrement, qui permet d'autoriser les réductions d'une taxe harmonisée si les bénéficiaires paient un montant supérieur au minimum communautaire «à un niveau tel qu'il incite les entreprises à agir pour l'amélioration de la protection de l'environnement».


In the field of excise duties, established EU law and practice comprises harmonised tax structures and minimum rates of duty together with common rules on the holding and movement of excisable goods (including the use of tax warehouses).

Dans le domaine des droits d'accise, l'acquis comprend des structures fiscales harmonisées et des taux minima ainsi que des règles communes concernant la détention et la circulation des biens concernés (en particulier l'utilisation des entrepôts fiscaux).


In the field of excise duties, the acquis consists of harmonised tax structures and minimum rates of duty together with common rules on the holding and movement of excisable goods (including the use of tax warehouses).

Dans le domaine des droits d'accise, l'acquis comprend des structures fiscales harmonisées et des taux minima ainsi que des règles communes concernant la détention et la circulation des biens concernés (en particulier, l'utilisation des entrepôts fiscaux).




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'harmonised taxes' ->

Date index: 2023-03-18
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