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Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Complete maxillary denture
Complete upper
Completion of upper secondary education
Conversion hysteria
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Have the upper hand
Hysteria hysterical psychosis
Jealousy
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychogenic depression
Psychosis NOS
Reaction
Reactive depression
Recurrent episodes of depressive reaction
Seasonal depressive disorder
Upper denture

Vertaling van "have completed upper " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


Definition: A disorder characterized by repeated episodes of depression as described for depressive episode (F32.-), without any history of independent episodes of mood elevation and increased energy (mania). There may, however, be brief episodes of mild mood elevation and overactivity (hypomania) immediately after a depressive episode, sometimes precipitated by antidepressant treatment. The more severe forms of recurrent depressive disorder (F33.2 and F33.3) have much in common with earlier concepts such as manic-depressive depression, melancholia, vital depression and endogenous depression. The first episode may occur at any age from c ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par la survenue répétée d'épisodes dépressifs correspondant à la description d'un tel épisode (F32.-), en l'absence de tout antécédent d'épisodes indépendants d'exaltation de l'humeur et d'augmentation de l'énergie (manie). Le trouble peut toutefois comporter de brefs épisodes caractérisés par une légère élévation de l'humeur et une augmentation de l'activité (hypomanie), succédant immédiatement à un épisode dépressif, et parfois déclenchés par un traitement antidépresseur. Les formes graves du trouble dépressi ...[+++]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ...[+++]


Definition: The common themes that are shared by dissociative or conversion disorders are a partial or complete loss of the normal integration between memories of the past, awareness of identity and immediate sensations, and control of bodily movements. All types of dissociative disorders tend to remit after a few weeks or months, particularly if their onset is associated with a traumatic life event. More chronic disorders, particularly paralyses and anaesthesias, may develop if the onset is associated with insoluble problems or interpersonal difficulties. These disorders have ...[+++]

Définition: Les divers troubles dissociatifs (ou de conversion) ont en commun une perte partielle ou complète des fonctions normales d'intégration des souvenirs, de la conscience de l'identité ou des sensations immédiates et du contrôle des mouvements corporels. Toutes les variétés de troubles dissociatifs ont tendance à disparaître après quelques semaines ou mois, en particulier quand leur survenue est associée à un événement traumatique. L'évolution peut également se faire vers des troubles plus chroniques, en particulier des paralysies et des anesthésies, quand la survenue du trouble est liée à des problèmes ou des difficultés interpersonnelles insolubles. Dans le passé, ces troubles ont été classés comme divers types d'hystérie de conve ...[+++]


completion of upper secondary education

achèvement du second cycle de l’enseignement secondaire


complete spastic paralysis of upper and lower limbs on same side, with involvement of speech

paralysie spastique complète des membres inférieurs et supérieurs avec atteinte de la parole




Technical, legal and linguistic finalisation have been completed in accordance with the usual Council procedures

La mise au point technique, juridique et linguistique a été menée à bien conformément aux procédures habituelles du Conseil


A glycogen storage disease of adults with characteristics of progressive upper and lower motor neuron dysfunction, progressive neurogenic bladder and cognitive difficulties that can lead to dementia. The prevalence is unknown. More than 50 cases have

maladie des corps de polyglucosane de l'adulte


upper denture | complete maxillary denture

prothèse supérieure | prothèse totale supérieure
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Benchmark 2010: By 2010 at least 85% of 22 year-olds in the EU should have should have completed upper-secondary education.

Critère de référence 2010: d’ici 2010, au moins 85 % des jeunes de 22 ans dans l’UE devraient avoir achevé le second cycle de l’enseignement secondaire.


Although the benchmarks in the other areas have not yet been achieved, much progress has been achieved in reducing the share of early school leavers; there are now fewer low achievers in reading and the numbers of young people completing upper secondary education and adults taking part in adult learning have increased.

Si les objectifs de référence correspondant aux autres domaines n’ont pas encore été satisfaits, des progrès importants ont été réalisés dans la réduction de la proportion de cas de décrochage scolaire; on compte désormais moins d’apprenants ayant des résultats médiocres en lecture. En outre, le nombre de jeunes qui terminent le deuxième cycle de l’enseignement secondaire et celui des adultes qui prennent part à des activités de formation ont augmenté.


Unemployment rates among people with a tertiary level of education have stayed at or below 4% on average in the EU and across OECD countries during the recession. For people who failed to complete upper secondary education, by contrast, unemployment rates have repeatedly exceeded 9%.

Pendant la récession, dans les pays de l’UE et de l’OCDE, le taux de chômage moyen des citoyens ayant accompli des études supérieures s’est maintenu à 4 % ou en dessous de ce seuil. En revanche, le taux de chômage des citoyens n’ayant pas achevé leur parcours dans l’enseignement secondaire supérieur a régulièrement dépassé 9 %.


The two other benchmarks are designed to improve the situation regarding upper secondary education: at least 85% of 20 to 24 year olds in the EU should have completed upper secondary education by 2010 (the EU-25 average has so far only risen slightly from 76.5% in 2002 to 76.7% in 2004); and the percentage of 15-year olds with reading illiteracy should have decreased by at least 20% by the end of the decade[10].

Les deux autres critères de référence visent à améliorer la situation dans l'enseignement secondaire supérieur: d’ici 2010, au moins 85 % des jeunes de 20 à 24 ans dans l’Union européenne devraient avoir terminé l’enseignement secondaire supérieur (jusqu'à présent, la moyenne de l'UE-25 n'a augmenté que légèrement, de 76,5 % en 2002 à 76,7 % en 2004) et le pourcentage de jeunes âgés de 15 ans ayant des problèmes d'illettrisme devrait avoir diminué de 20 % par rapport à la fin de la décennie[10].


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at least 85 % of 22-year olds in the EU should have completed upper secondary education by 2010,

la proportion de personnes âgées de vingt-deux ans ayant terminé l’enseignement secondaire supérieur devrait atteindre au moins 85 % dans l’Union européenne d’ici à 2010,


The percentage of 25-64 year olds who have successfully completed upper secondary education increased by almost 7 percentage points between 1997 and 2002.

Le pourcentage de personnes âgées de 25 à 64 ans qui ont terminé l'enseignement secondaire supérieur a augmenté de presque 7 points de pourcentage entre 1997 et 2002.


* at least 85% of 22 year olds in the European Union should have completed upper secondary education;

* au moins 85% des personnes âgées de 22 ans dans l'Union européenne devraient avoir accompli des études du niveau de l'enseignement secondaire supérieur;


* by 2010, at least 85 % of 22 year olds in the European Union should have completed upper secondary education - this benchmark is reinforced by Employment Guideline n° 4, adopted under Art 128(2) of the Treaty.

* d'ici 2010, au moins 85% des jeunes de 22 ans dans l'Union européenne devraient avoir terminé l'enseignement secondaire supérieur - ce critère est renforcé par la ligne directrice pour l'emploi n° 4, adoptée en vertu de l'article 128, paragraphe 2, du traité ;


In the EU, 60% of 25-64 year olds have successfully completed upper secondary education.

Dans l'UE, 60 % des personnes âgées de 25 à 64 ans ont accompli avec succès des études supérieures.


Three indicators on success: the school dropout rate, the percentage of young people who have successfully completed upper secondary education and the rate of participation in tertiary education.

3 indicateurs de réussite : le taux d'échec scolaire, le pourcentage de jeunes sortis avec succès de l'enseignement secondaire supérieur et le taux de scolarisation dans l'enseignement supérieur.


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