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Alcoholic hallucinosis
Analyze findings from examinations
CMPH
Canadian Conference of Health Ministers
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Conference of European Health Ministers
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Environmental health threats
Environmental threats
Examine diagnostic tests and procedures
Interpret findings from health examinations
Interpret findings from medical examinations
Interprovincial Conference of Health Ministers
Jealousy
Medical threats from nuclear hazards
Medical threats from physical hazards
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS

Vertaling van "health ministers from " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Canadian Conference of Health Ministers

Conférence canadienne des ministres de la San


Report of the Community Health Centre Project to the Conference of Health Ministers

Rapport de l'étude sur les centres de soins communautaires présenté à la Conférence des ministres de la san


Interprovincial Conference of Health Ministers

Conférence interprovinciale des ministres de la san


Minister of State, Department of Health (Minister for Health)

ministre adjoint au ministère de la santé, chargé de la santé


Minister for Health, Minister for the Environment

ministre de la santé, ministre de l'environnement


Conference of European Health Ministers

Conférence des ministres européens de la san


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


analyze findings from examinations | interpret findings from health examinations | examine diagnostic tests and procedures | interpret findings from medical examinations

interpréter les conclusions d’examens médicaux


Swiss Conference of the Cantonal Ministers of Public Health [ CMPH ]

Conférence suisse des directrices et directeurs cantonaux de la santé [ CDS ]


environmental health threats | medical threats from nuclear hazards | environmental threats | medical threats from physical hazards

menaces environnementales
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Action Plan reflects the priorities identified by EU health ministers in December 2010 and builds on feedback from the Commission’s public consultation on the Green Paper on the European workforce for health in 2008.

Le plan d’action reflète les priorités recensées par les ministres de la santé de l’UE en décembre 2010 et s’appuie sur les retours de la consultation publique sur le livre vert sur le personnel de santé en Europe, lancée par la Commission en 2008.


The Commissions' Action Plan on AMR (2011-2016) is currently being evaluated and will, together with the Eurobarometer results, feed into the ongoing work to identify value added EU Action in the fight against AMR as from next year and beyond, in particular ensuring the EU continues being a best practice region in the field of AMR, giving a stronger push to innovation and research for the development of new antibiotics, as well as alternatives to antimicrobials, and continuing EU contributions to broader collective actions aimed at tackling AMR at global level., This will also be discussed tomorrow (17 June) by ...[+++]

Le plan d’action de la Commission visant à lutter contre la résistance aux agents antimicrobiens (2011-2016) est en cours d’évaluation et alimentera, avec les résultats de l’Eurobaromètre, les travaux menés actuellement pour déterminer la valeur ajoutée de l’action de l’UE dans cette lutte à partir de l’an prochain et dans les années qui suivront. Il importe notamment de veiller à ce que l’UE continue d’être une région modèle dans ce domaine, en donnant une plus forte impulsion à l’innovation et à la recherche afin de développer de nouveaux antibiotiques ainsi que des solutions susceptibles de remplacer les antimicrobiens, de même qu’en poursuivant les contributions apportées par l’UE à des actions collectives plus larges destinées à lutter ...[+++]


The Council meets in 10 configurations, bringing together the relevant ministers from EU countries: General Affairs; Foreign Affairs; Economic and Financial Affairs; Justice and Internal Affairs; Employment, Social Policy, Health and Consumer Affairs; Competitiveness; Transport, Telecommunications and Energy; Agriculture and Fisheries; Environment; Education, Youth and Culture.

Le Conseil siège en dix formations, au sein desquelles se réunissent les ministres concernés des États membres de l’UE: Affaires générales, Affaires étrangères, Affaires économiques et financières, Justice et affaires intérieures, Emploi, politique sociale, santé et consommateurs, Compétitivité, Transports, télécommunications et énergie, Agriculture et pêche, Environnement et Éducation, jeunesse, culture et sport.


This was reinforced further by support from all of the EU’s health ministers in conclusions reached in November 2006.

Cela a été renforcé par le soutien de tous les ministres européens de la santé dans les conclusions rédigées en novembre 2006.


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We recognise that health services have a specificity – they are distinct from other services in the European Union – and therefore the challenge is how to make a choice between the internal market and social values and put in place a framework that can bring both the benefits of freedom of movement on the one hand and respect for health objectives and social values on the other, especially as this was recently confirmed by the health ministers at the in ...[+++]

Nous reconnaissons que les services de santé ont leur spécificité - ils se distinguent des autres services dans l’Union européenne - et le défi consiste donc à faire un choix entre le marché intérieur et les valeurs sociales, et à mettre en place un cadre à même de concilier les avantages de la liberté de circulation, d’une part, et le respect des objectifs de santé et les valeurs sociales, d’autre part, d’autant plus que cet objectif a été confirmé dernièrement par les ministres de la santé lors d’une réunion informelle du Conseil à Aix-la-Chapelle.


We recognise that health services have a specificity – they are distinct from other services in the European Union – and therefore the challenge is how to make a choice between the internal market and social values and put in place a framework that can bring both the benefits of freedom of movement on the one hand and respect for health objectives and social values on the other, especially as this was recently confirmed by the health ministers at the in ...[+++]

Nous reconnaissons que les services de santé ont leur spécificité - ils se distinguent des autres services dans l’Union européenne - et le défi consiste donc à faire un choix entre le marché intérieur et les valeurs sociales, et à mettre en place un cadre à même de concilier les avantages de la liberté de circulation, d’une part, et le respect des objectifs de santé et les valeurs sociales, d’autre part, d’autant plus que cet objectif a été confirmé dernièrement par les ministres de la santé lors d’une réunion informelle du Conseil à Aix-la-Chapelle.


The six questions that the Commissioner sent to the Community health ministers seem to me to be the right ones, but the question remains as to whether he gets the right answers from them in terms of the way we can mobilise our stocks of anti-virals prior to the development of a vaccine.

Les six questions posées par le commissaire aux ministres de la santé de l’Union me semblent être les bonnes, mais la question subsiste de savoir s’il en retirera les bonnes réponses quant à la manière dont nous pouvons mobiliser nos stocks d’antiviraux avant le développement d’un vaccin.


In order to make it easier to cooperate in this general area, the Commission has brought together health ministers, patients, staff from the health services and providers of services to them, as well as insurers, to join in a high-level process of reflection on patient mobility and developments in health provision in the European Union.

Afin de simplifier la collaboration dans ce domaine général, la Commission a réuni ministres de la santé, patients, employés des services de santé, prestataires de services et assureurs autour d’un processus de réflexion à haut niveau sur la mobilité des patients et l’évolution des soins de santé dans l’Union européenne.


Hard on the heels of the successful Health Council of 2 December in which he briefed EU Health Ministers of the results so far obtained from the EU's own programme on health security, Commissioner David Byrne met with the G7 Health Ministers from Canada, France, Germany, Italy, Japan, the UK and the US in a meeting hosted by Mexico's Health Minister Julio Frenk in Mexico City.

Immédiatement après le Conseil Santé fructueux du 2 décembre au cours duquel il a informé les ministres de la santé de l'UE sur les résultats obtenus jusqu'à présent dans le programme communautaire sur la sécurité sanitaire, le commissaire David Byrne a rencontré les ministres de la santé du G7 (Canada, France, Allemagne, Italie, Japon, Royaume-Uni et États-Unis) dans le cadre d'une réunion organisée à Mexico par le ministre mexicain de la santé Julio Frenk.


RECALLS the discussion at the Informal Meeting of Ministers of Health in Milan on 22-23 September 2014 on ‘innovation in health care for the benefit of patients’, which highlighted the need to support innovation for the benefit of patients with better use of the existing regulatory tools for marketing authorisation procedures and which highlighted the potential risks to the sustainability of some national health systems linked to very high cost pressures arising from some innovative products.

RAPPELLE que, au cours des discussions qu’ils ont eues sur «l’innovation dans le domaine des soins de santé dans l’intérêt des patients» lors de leur réunion informelle des 22 et 23 septembre 2014 à Milan, les ministres de la santé ont insisté sur la nécessité de favoriser l’innovation dans l’intérêt des patients, en faisant un meilleur usage des instruments réglementaires existants dans le cadre des procédures d’autorisation de mise sur le marché; ils ont en outre mis en évidence les risques pouvant peser sur la viabilité de certains systèmes nationaux de santé en raison de très fortes pressions sur les coûts dues à certains produits i ...[+++]


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