Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AIESEP
Acronym
CCC
CDCULT
CDED
CDESR
CDPAT
Council for Cultural Cooperation
Director General for Higher Education and Research
Division of Higher Education
Grande école
HEI
Head of higher education institutions
Higher Education and Research Division
Higher education
Higher education establishment
Higher education institution
Higher education research assistant
Institute of technology
Rector for higher education institutions
Rector of higher education
Steering Committee for Cultural Heritage
Steering Committee for Culture
Steering Committee for Education
Steering Committee for Higher Education and Research
Tertiary education
Tertiary education institution
Third level educational institution
University chancellor
University research assistant
University research associate
University research support worker

Vertaling van "higher education research institutions " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
university research associate | university research support worker | higher education research assistant | university research assistant

assistant de recherche | assistant de recherche/assistante de recherche | assistante de recherche


Minister for Education, Higher Education, Research and Vocational Integration

ministre de l'éducation nationale, de l'enseignement supérieur, de la recherche et de l'insertion professionnelle


higher education establishment | higher education institution | tertiary education institution | third level educational institution | HEI [Abbr.]

établissement d'enseignement supérieur | institution d'enseignement supérieur


rector of higher education | university chancellor | head of higher education institutions | rector for higher education institutions

directeur d'établissement d'enseignement supérieur | directeur d'établissement d'enseignement supérieur/directrice d'établissement d'enseignement supérieur | directrice d'établissement d'enseignement supérieur


Workshop on Research and Higher Education Institutions and Indigenous Peoples

Atelier sur l'enseignement supérieur autochtone et les peuples autochtones


International Association for Physical Education in Higher Education [ AIESEP | International Association of Colleges of Physical Education | International Association of Schools or Higher Institutes of Physical Education ]

Association internationale des écoles supérieures d'éducation physique [ AIESEP | Association internationale des écoles ou instituts supérieurs d'éducation physique et sportive ]


Division of Higher Education [ ED/HEP | Higher Education and Research Division ]

Division de l'enseignement supérieur [ ED/HEP | Division de l'enseignement supérieur et de la recherche ]


higher education [ grande école | institute of technology | tertiary education ]

enseignement supérieur [ école supérieure | enseignement postsecondaire | enseignement tertiaire | grande école | institut d'enseignement supérieur | institut de technologie ]


Director General for Higher Education and Research

Directeur général de l'Enseignement supérieur et de la Recherche scientifique


Council for Cultural Cooperation [ CCC [acronym] CDCULT | CDED | CDESR | CDPAT | Steering Committee for Cultural Heritage | Steering Committee for Culture | Steering Committee for Education | Steering Committee for Higher Education and Research ]

Conseil de coopération culturelle [ CDCC | CDCULT | CDED | CDESR | CDPAT | Comité directeur de l'éducation | Comité directeur de l'enseignement supérieur et de la recherche | Comité directeur de la culture | Comité directeur du patrimoine culturel ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Currently, in most European Higher Education/Research institutions, graduate students are trained in an "endogenous" perspective, that is, on the assumption that most of their career as professional researcher would take place in an academic research setting" [59].

Actuellement, dans la plupart des institutions européennes d'enseignement supérieur/recherche, les étudiants sont formés dans une perspective 'endogène', c'est-à-dire en partant du principe que la majeure partie de leur carrière en tant que chercheur professionnel se déroulera en milieu universitaire » [59].


The implementation of Horizon 2020 should recognise the unique role that universities play within the scientific and technological base of the Union as institutions of excellence in higher education, research and innovation, with an essential role in linking the European Higher Education Area and the ERA.

Il convient, dans le cadre de la mise en œuvre d'Horizon 2020, de reconnaître le rôle unique que jouent les universités dans l'assise scientifique et technologique de l'Union en tant qu'institutions d'excellence dans l'enseignement supérieur, la recherche et l'innovation, du fait de la contribution essentielle qu'elles apportent en liant l'Espace européen de l'enseignement supérieur à l'EER.


The implementation of Horizon 2020 should recognise the unique role that universities play within the scientific and technological base of the Union as institutions of excellence in higher education, research and innovation, with an essential role in linking the European Higher Education Area and the ERA.

Il convient, dans le cadre de la mise en œuvre d'Horizon 2020, de reconnaître le rôle unique que jouent les universités dans l'assise scientifique et technologique de l'Union en tant qu'institutions d'excellence dans l'enseignement supérieur, la recherche et l'innovation, du fait de la contribution essentielle qu'elles apportent en liant l'Espace européen de l'enseignement supérieur à l'EER.


(38) The implementation of Horizon 2020 should recognise the unique role that universities play within the scientific and technological base of the Union as institutions of excellence in higher education, research and innovation, with an essential role in linking the European Higher Education Area and the ERA.

(38) Il convient, dans le cadre de la mise en œuvre d'Horizon 2020, de reconnaître le rôle unique que jouent les universités dans l'assise scientifique et technologique de l'Union en tant qu'institutions d'excellence dans l'enseignement supérieur, la recherche et l'innovation, du fait de la contribution essentielle qu'elles apportent en liant l'Espace européen de l'enseignement supérieur à l'EER.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The European Institute of Innovation and Technology (EIT) shall contribute to the general objective and priorities of Horizon 2020 with the specific objective of integrating the knowledge triangle of higher education, research and innovation.

L'Institut européen d'innovation et de technologie (EIT) contribue à la réalisation de l'objectif général et des priorités d'Horizon 2020, en poursuivant comme objectif spécifique l'intégration du triangle de la connaissance que constituent l'enseignement supérieur, la recherche et l'innovation.


5. The European Institute of Innovation and Technology (EIT) shall contribute to the general objective and the priorities set out in paragraphs 1 and 2 respectively, with the specific objective of integrating the knowledge triangle of higher education, research and innovation.

5. L'Institut européen d'innovation et de technologie (EIT) contribue à la réalisation de l'objectif général et des priorités énoncés aux paragraphes 1 et 2, respectivement, en poursuivant l'objectif spécifique d'intégration du triangle de la connaissance que constituent l'enseignement supérieur, la recherche et l'innovation.


Establishing sound legal and financial bases to ensure the proper administrative and operational functioning of the Institute is vital for building a long-term partnership between higher education, research institutes and private organisations and for promoting innovation at Community level.

La définition de bases juridiques et financières solides garantissant un fonctionnement administratif et opérationnel efficace de l'Institut est indispensable à l'établissement de partenariats durables entre les établissements d'enseignement supérieur, les centres de recherche et les organisations privées, ainsi qu'à la promotion de l'innovation au niveau communautaire.


1. The Governing Board shall consist both of appointed members providing a balance between those with experience in business, higher education and research (hereinafter referred to as appointed members) and members elected by and from among the higher education, research and innovation, technical and administrative staff, students and doctoral candidates of the European Institute of Innovation and Technology (EIT) and the Knowledge ...[+++]

1. Le comité directeur se compose, d’une part, de membres nommés, en veillant à assurer un équilibre entre ceux qui possèdent une expérience du monde des entreprises, du monde universitaire et de la recherche (ci-après dénommés «membres nommés») et, d’autre part, de membres élus par et parmi les membres du personnel travaillant dans le domaine de l’enseignement supérieur, de la recherche et de l’innovation ou exerçant des fonctions techniques ou administratives, les étudiants et les doctorants de l’ ...[+++]


11. Stresses the fundamental role of universities in creating and spreading knowledge and strongly recommends that their importance be enhanced by developing synergies between higher education, research, lifelong learning and the productive sectors within the economy; will therefore pay attention to the Commission report on higher education;

11. souligne le rôle capital dévolu aux universités dans la création et la diffusion de la connaissance et recommande vivement de renforcer leur importance en développant les synergies entre l'enseignement supérieur, la recherche, l'apprentissage tout au long de la vie et le secteur productif; sera donc attentif au rapport de la Commission sur l'enseignement supérieur;


developing of human resources by encouraging interaction between firms, higher education/research institutes, lifelong learning and the continuous upgrading of skills and abilities.

le développement des capacités humaines en favorisant les interactions entre entreprises, grandes écoles et instituts de recherche, la formation permanente et le recyclage continu des qualifications et des capacités.


w