Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AIESEP
Academic achievement
Academic attainment
Academic performance
Administrator in education
EHEA
Education administrator
Education secretary
Educational attainment
Educational attainment level
Educational level
European Area of Higher Education
European Higher Education Area
HEI
HEdA
Head of higher education institutions
Higher Education Act
Higher education administrator
Higher education establishment
Higher education institution
Higher education instructor
Higher education lecturer
Professor
Rector for higher education institutions
Rector of higher education
Scholastic achievement
Tertiary education institution
Third level educational institution
University chancellor
University lecturer

Traduction de «higher educational attainment » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
educational attainment | educational attainment level | educational level

degré d'instruction | niveau d'éducation atteint | niveau d'études atteint | niveau d'instruction


rector of higher education | university chancellor | head of higher education institutions | rector for higher education institutions

directeur d'établissement d'enseignement supérieur | directeur d'établissement d'enseignement supérieur/directrice d'établissement d'enseignement supérieur | directrice d'établissement d'enseignement supérieur


Quality Assurance in a Changing World - Higher Education at a Crossroads - First Biennial Conference and General Conference of The International Network of Quality Assurance Agencies in the Higher Education [ First Biennial Conference and General Conference of the International Network of Quality Assurance Agencies in the Higher Education ]

Garantir la qualité dans un monde en évolution - L'enseignement supérieur à la croisée des chemins - Première conférences biennale et conférence générale du Réseau international des organismes de promotion de la qualité en enseignement supérieur [ Première conférence biennale et conférence générale du Réseau international des organismes de promotion de la qualité en enseignement supérieur ]


academic achievement [ scholastic achievement | academic performance | academic attainment | educational attainment ]

rendement scolaire [ performance scolaire | acquisition de connaissances scolaires ]


International Association for Physical Education in Higher Education [ AIESEP | International Association of Colleges of Physical Education | International Association of Schools or Higher Institutes of Physical Education ]

Association internationale des écoles supérieures d'éducation physique [ AIESEP | Association internationale des écoles ou instituts supérieurs d'éducation physique et sportive ]


higher education establishment | higher education institution | tertiary education institution | third level educational institution | HEI [Abbr.]

établissement d'enseignement supérieur | institution d'enseignement supérieur


European Area of Higher Education | European Higher Education Area | EHEA [Abbr.]

Espace européen de l'enseignement supérieur | EEES [Abbr.]


Federal Act on the Funding and Coordination of the Higher Education Sector | Higher Education Act [ HEdA ]

Loi fédérale du 30 septembre 2011 sur l'encouragement des hautes écoles et la coordination dans le domaine suisse des hautes écoles | Loi sur l'encouragement et la coordination des hautes écoles [ LEHE ]


higher education instructor | professor | higher education lecturer | university lecturer

maître de conférences | professeur des universités/professeure des universités | enseignant-chercheur/enseignante-chercheuse | maître de conférences/maîtresse de conférences


education secretary | higher education administrator | administrator in education | education administrator

secrétaire d'administration scolaire et universitaire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Increasing higher education attainment must also be a catalyst for systemic change, to enhance quality and develop new ways to deliver education.

Multiplier le nombre de diplômés de l’enseignement supérieur doit également être un catalyseur en faveur du changement systémique, de l’amélioration de la qualité et de l’élaboration de manières nouvelles de dispenser l’enseignement.


Higher education attainment continues to improve and now stands at 37.9 %.

le pourcentage de diplômés de l'enseignement supérieur continue de s'améliorer et s'établit à présent à 37,9 %.


Increasing attainment levels — one of the targets of the Europe 2020 strategy is that, by 2020, 40 % of young people should have completed higher education studies.

Augmenter les niveaux de qualification: l’un des objectifs de la stratégie Europe 2020 prévoit que, d’ici à 2020, 40 % des jeunes soient titulaires d’un diplôme de l’enseignement supérieur.


whereas, while there have been improvements in results associated with attaining the ET 2020 higher education targets, concerns relating to efficiency of investments in education by the Member States, primary focus on quantitative indicators, teaching conditions, quality of learning, declining academic freedom, and scepticism concerning some aspects of the Bologna process and its implementation in some countries have been reported across the European Higher Education Area (EHEA).

considérant qu'en dépit d'une amélioration des résultats liés à la réalisation des objectifs d'ET 2020 pour le secteur de l'enseignement supérieur, des préoccupations ont été exprimées dans l'espace européen de l'enseignement supérieur en ce qui concerne l'efficacité des investissements réalisés par les États membres dans les systèmes éducatifs, la priorité accordée aux indicateurs qualitatifs, les conditions d'enseignement, la qualité de l'enseignement, le recul de la liberté académique, et le scepticisme concernant certains aspects du processus de Bologne et sa mise en œuvre dans certains pays.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
23. Calls for higher education institutions to be opened up both to offer continuing vocational training and to create appropriate courses for workers who have not attained an upper secondary educational qualification, so as to tap into additional potential to achieve the quota of graduates;

23. encourage non seulement à ouvrir les écoles supérieures à la formation professionnelle continue, mais également à offrir des programmes d'études adaptés aux actifs non titulaires du diplôme d'enseignement secondaire afin de développer des potentiels supplémentaires pour atteindre le quota de diplômés;


D. whereas the Europe 2020 Strategy states that, by 2020, 40 % of 30-34-year-olds in Europe should complete higher education or equivalent studies, given the estimate that 35 % of all jobs in the EU will require such qualifications; notes, however, that in 2010 only 26 % of the workforce in the EU had attained this qualification level;

D. considérant que la stratégie Europe 2020 prévoit qu'à l'horizon 2020, 40 % des 30 à 34 ans en Europe devraient être titulaires d'un diplôme de l'enseignement supérieur ou d'une qualification équivalente pour répondre aux estimations indiquant que 35 % des emplois en Europe exigeront de telles qualifications; en 2010 toutefois, seulement 26 % de la main-d'œuvre européenne avait atteint ce niveau de qualification;


D. whereas the Europe 2020 Strategy states that, by 2020, 40 % of 30-34-year-olds in Europe should complete higher education or equivalent studies, given the estimate that 35 % of all jobs in the EU will require such qualifications; notes, however, that in 2010 only 26 % of the workforce in the EU had attained this qualification level;

D. considérant que la stratégie Europe 2020 prévoit qu’à l’horizon 2020, 40 % des 30 à 34 ans en Europe devraient être titulaires d’un diplôme de l’enseignement supérieur ou d’une qualification équivalente pour répondre aux estimations indiquant que 35 % des emplois en Europe exigeront de telles qualifications; en 2010 toutefois, seulement 26 % de la main-d’œuvre européenne avait atteint ce niveau de qualification;


Given the increasing demand for higher education attainment, and whilst acknowledging the equal importance of vocational education and training:

Compte tenu de la demande croissante d'accès à l'enseignement supérieur, et tout en reconnaissant l'égale importance que revêtent l'enseignement professionnel et la formation professionnelle:


77. Takes the view that ESL translates into missed opportunities for young people and a loss of social and economic potential for the EU as a whole; emphasises the fact that, in addition to the impact of current demographic changes, European countries cannot afford this enormous waste of talent, and stresses that this trend should be seen against the background of a labour market and a level of EU competitiveness that will both tend to favour holders of higher education qualifications; points out that improving educational attainment will thu ...[+++]

77. estime que l'abandon scolaire se traduit par des possibilités inexploitées pour les jeunes et la perte de possibilités économiques et sociales pour l'Union dans son ensemble; souligne qu'en plus de l'incidence des changements démographiques actuels, les pays européens ne peuvent se permettre ce gigantesque gaspillage de talents et souligne que cette tendance devrait être considérée dans le contexte d'un marché du travail et d'un niveau de compétitivité européen qui tendront à privilégier les détenteurs de diplômes de l'enseignement supérieur; estime que l'élévation du niveau d'éducation ...[+++]


77. Takes the view that ESL translates into missed opportunities for young people and a loss of social and economic potential for the EU as a whole; emphasises the fact that, in addition to the impact of current demographic changes, European countries cannot afford this enormous waste of talent, and stresses that this trend should be seen against the background of a labour market and a level of EU competitiveness that will both tend to favour holders of higher education qualifications; points out that improving educational attainment will thu ...[+++]

77. estime que l'abandon scolaire se traduit par des possibilités inexploitées pour les jeunes et la perte de possibilités économiques et sociales pour l'Union dans son ensemble; souligne qu'en plus de l'incidence des changements démographiques actuels, les pays européens ne peuvent se permettre ce gigantesque gaspillage de talents et souligne que cette tendance devrait être considérée dans le contexte d'un marché du travail et d'un niveau de compétitivité européen qui tendront à privilégier les détenteurs de diplômes de l'enseignement supérieur; estime que l'élévation du niveau d'éducation ...[+++]


w