Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
HLL
HOL
High level language
High order aberration
High order optical aberration
High-level language
High-order language
Higher order
Higher order language
Higher order optical aberration
Higher-order aberration
Higher-order need
Higher-ordered mode
Jealousy
Maslow's higher-order self actualization need
Motivation need
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Synthetic language

Vertaling van "higher-order need " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


motivation need [ Maslow's higher-order self actualization need ]

besoin de motivation [ besoin supérieur | besoin de réalisation de soi ]


high order optical aberration [ high order aberration | higher order optical aberration | higher-order aberration ]

aberration optique de haut degré [ aberration de haut degré ]


high level language | higher order language | high-level language | high-order language | synthetic language | HLL [Abbr.] | HOL [Abbr.]

langage de haut niveau | langage évolué | langage synthétique








Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Tuning higher education to labour market needs is a major preoccupation in partner countries. Many partner countries emphasised the need to better analyse current and prospective labour market needs in order to adapt higher education structures.

L'ajustement de l'enseignement supérieur aux besoins du marché du travail constitue une préoccupation majeure des pays partenaires, qui sont nombreux à souligner la nécessité de mieux analyser les besoins actuels et futurs du marché du travail afin d'adapter les structures de l'enseignement supérieur.


In order to maximise the contribution of Europe's higher education systems to smart, sustainable and inclusive growth, reforms are needed in key areas: to increase the quantity of higher education graduates at all levels; to enhance the quality and relevance of human capital development in higher education; to create effective governance and funding mechanisms in support of excellence; and to strengthen the knowledge triangle between education, research and business.

En vue d’optimiser la contribution des systèmes d’enseignement supérieur européens à une croissance intelligente, durable et inclusive, des réformes doivent être menées dans des domaines principaux: augmentation du nombre de diplômés de l’enseignement supérieur à tous les niveaux; amélioration de la qualité et de la pertinence du développement du capital humain dans l’enseignement supérieur; création de mécanismes efficaces de gouvernance et de financement à l’appui de l’excellence; et renforcement du triangle de la connaissance formé de l’éducation, de la recherche et des entreprises.


Finally, in order to ensure that higher education can help boost growth and job creation, universities need to tailor curricula to the current and anticipated needs of the economy and society, and prospective students need up-to-date, solid information that will help them decide what courses to choose.

Enfin, dans le but de s’assurer que l’enseignement supérieur soit en mesure de contribuer à stimuler la croissance et la création d’emplois, les universités doivent adapter leurs programmes aux besoins actuels et anticipés de l’économie et de la société, et les futurs étudiants doivent pouvoir disposer d’informations actualisées et fiables qui leur permettront de décider quels cours choisir.


With an increasing number of jobs requiring high-level skills, more young people will need to enter and complete higher education in order for the EU to reach the Europe 2020 target of 40% attainment of higher education or equivalent.

La hausse constante du nombre d’emplois nécessitant un niveau de qualification élevé appelle une augmentation du pourcentage des étudiants et diplômés de l’enseignement supérieur , la stratégie «Europe 2020» fixant pour objectif de porter à 40 % le pourcentage de titulaires d ’ un diplôme de l ’ enseignement supérieur ou d’un titre équivalent.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
58. Emphasises the importance of enhancing VET quality with the aim of striking the right balance between education and labour market demand; considers that the promotion of VET should not be done at the expense of higher education; stresses that the interaction between VET and higher education and the opening of pathways from VET to higher education need to be improved; stresses that more flexible curricula are needed in order to facilitate young people’s access to the labour market and improve adaptation to future labour market d ...[+++]

58. insiste sur l'importance d'améliorer la qualité de l'EFP dans le but de trouver le bon équilibre entre offre éducative et demande du marché du travail; estime que la promotion de l'EFP ne doit pas se faire au détriment de l'enseignement supérieur; insiste sur le fait que l'interaction entre EFP et enseignement supérieur et l'ouverture de passerelles de l'un à l'autre doivent être améliorées; souligne que des programmes d'études plus flexibles sont nécessaires afin de faciliter l'accès des jeunes au marché du travail et d'améliorer l'adaptation à l'évolution future de ce dernier;


14. Emphasises the importance of enhancing VET quality with the aim of striking the right balance between education and labour market demand; considers that the promotion of VET should not be done at the expense of higher education; stresses that interaction between VET and higher education and the opening of pathways from VET to higher education need to be improved; stresses that more flexible curricula are needed in order to facilitate young people’s access to the labour market and to better adapt to future labour market developm ...[+++]

14. souligne l'importance d'améliorer la qualité de l'enseignement et la formation professionnels dans le but de trouver le bon équilibre entre offre éducative et demande du marché du travail; estime que la promotion de l'enseignement et la formation professionnels ne doit pas se faire au détriment de l'enseignement supérieur; insiste sur le fait que l'interaction et les possibilités de transition entre l'enseignement professionnel et l'enseignement supérieur doivent être améliorées; souligne que des programmes d'études plus flexibles sont nécessaires afin de faciliter l'accès des jeunes au marché du travail et de mieux s'adapter à l' ...[+++]


Although the implementation of Council Recommendation 98/561/ΕC of 24 September 1998 on European cooperation in quality assurance in higher education has been a marked success as demonstrated in the report of the Commission of 30 September 2004, there is still a need to improve the performance of European higher education, particularly as regards quality, in order for it to become more transparent and trustworthy for European citizens and for students and scholars from other continents.

Bien que la mise en œuvre de la recommandation 98/561/CE du Conseil du 24 septembre 1998 sur la coopération européenne visant à la garantie de la qualité dans l'enseignement supérieur ait été un net succès, comme l'a montré le rapport de la Commission du 30 septembre 2004, il reste nécessaire d'améliorer les performances de l'enseignement supérieur européen, notamment en ce qui concerne la qualité, pour que cet enseignement devienne plus transparent et plus fiable aux yeux des citoyens européens, ainsi que des étudiants et des universitaires des autres continents.


Obviously, the analysis made at Laeken still holds good and the enlarged Union still needs reform in order to ensure that it can work in the public interest with higher standards of efficiency and with greater democracy and transparency. This is plainly unfinished business, and, equally plainly, it must be tackled with determination.

Manifestement, l’analyse faite à Laeken est toujours d’actualité et l’Union élargie a toujours besoin de réformes, de manière à garantir son fonctionnement pour l’intérêt général, selon des normes d’efficacité supérieures, avec davantage de démocratie et de transparence.


In order to belong to the world of research and higher education, however, we are quite aware that there must also sometimes be restrictions and that objectives need to be emphasised and in more than just a few words.

Mais pour appartenir au monde de la recherche et de l'enseignement supérieur, nous savons bien qu'il faut aussi, à certains moments, des contraintes, qu'il faut mettre en avant des objectifs et pas seulement en quelques mots.


The Commission is now proposing to open up Tempus III to the Mediterranean partners in order to meet the needs in that region for cooperation in the sphere of higher education.

Il est proposé d'étendre le programme Tempus aux partenaires méditerranéens suivants: Maroc, Algérie, Tunisie, Égypte, Israël, Jordanie, Autorité palestinienne, Syrie et Liban.


w