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Electric cell horizontal scanning
Electric eye horizontal scanning
Horizontal Construction Flight
Horizontal flight
Horizontal flight position
Horizontal multi-stage fraccing
Horizontal multi-stage fracing
Horizontal multi-stage fracturing
Horizontal multistage fracing
Horizontal multistage fracturing
Horizontal multistage hydraulic fracturing
Level flight
Photo cell horizontal scanning
Photoelectric horizontal scanning
Photoelectric horizontal sensing
Pre-flight actions for IFR flights
Pre-flight checks for IFR flights
Pre-flight procedures for IFR flights
Preparation activities for IFR flights
Transition to horizontal flight
Translational flight

Vertaling van "horizontal flight " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
horizontal flight [ level flight ]

translation horizontale [ vol au même niveau | vol en palier | vol horizontal ]


horizontal flight | translational flight

vol de translation | translation










pre-flight actions for IFR flights | pre-flight checks for IFR flights | pre-flight procedures for IFR flights | preparation activities for IFR flights

procédures de pré-vol pour vols IFR


horizontal multistage hydraulic fracturing [ horizontal multistage fracturing | horizontal multistage fracing | horizontal multi-stage fracturing | horizontal multi-stage fraccing | horizontal multi-stage fracing ]

fracturation hydraulique horizontale en plusieurs étapes


Horizontal Construction Flight

Escadrille de construction horizontale


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barrage photoélectrique horizontal
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
An aircraft that is being overtaken has the right-of-way and the overtaking aircraft, whether climbing, descending or in horizontal flight, shall keep out of the way of the other aircraft by altering its heading to the right, and no subsequent change in the relative positions of the two aircraft shall absolve the overtaking aircraft from this obligation until it is entirely past and clear.

Au moment où un aéronef en dépasse un autre, ce dernier a la priorité de passage et l’aéronef dépassant, qu’il soit en montée, en descente ou en palier, s’écarte de la trajectoire de l’autre aéronef en obliquant vers la droite. Aucune modification ultérieure des positions relatives des deux aéronefs ne dispense l’aéronef dépassant de cette obligation jusqu’à ce qu’il ait entièrement dépassé et distancé l’autre aéronef.


A double white cross displayed horizontally (Figure A1-11) in the signal area indicates that the aerodrome is being used by sailplanes and that sailplane flights are being performed.

Une double croix blanche, disposée horizontalement (figure A1-11) dans l’aire à signaux, indique que l’aérodrome est utilisé par des planeurs et que des vols sont en cours.


A 0.75% reduction of the average horizontal flight extension compared to the year 2009 baseline by 2014 (meaning making flights shorter).

une amélioration de 0,75 % de l'efficacité horizontale moyenne des vols en route par rapport à 2009 (année de référence) d'ici à 2014 (c'est-à-dire diminuer la durée des vols).


705.57 (1) No person shall conduct a take-off in an aeroplane if the weight of the aeroplane is greater than the weight specified in the aircraft flight manual as allowing a net take-off flight path that clears all obstacles by at least 35 feet vertically or at least 200 feet horizontally within the aerodrome boundaries, and by at least 300 feet horizontally outside those boundaries.

705.57 (1) Il est interdit d’effectuer le décollage d’un avion dont la masse est supérieure à la masse qui est précisée dans le manuel de vol de l’aéronef et qui permet une trajectoire nette de décollage comportant une marge de franchissement d’obstacles d’au moins 35 pieds, mesurée verticalement, ou d’au moins 200 pieds, mesurée horizontalement, à l’intérieur des limites de l’aérodrome, et d’au moins 300 pieds, mesurée horizontalement, à l’extérieur de ces limites.


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704.47 (1) No person shall conduct a take-off in a large aeroplane if the weight of the aeroplane is greater than the weight specified in the aircraft flight manual as allowing a net take-off flight path that clears all obstacles by at least 35 feet vertically or at least 200 feet horizontally within the aerodrome boundaries, and by at least 300 feet horizontally outside those boundaries, unless

704.47 (1) Il est interdit à toute personne d’effectuer le décollage d’un gros avion dont la masse est supérieure à la masse qui est précisée dans le manuel de vol de l’aéronef et qui permet une trajectoire nette de décollage comportant une marge de franchissement d’obstacles d’au moins 35 pieds, mesurée verticalement, ou d’au moins 200 pieds, mesurée horizontalement, à l’intérieur des limites de l’aérodrome, et d’au moins 300 pieds, mesurée horizontalement, à l’extérieur de ces limites, à moins que :


(b) in a region designated as a mountainous region in the Designated Airspace Handbook and identified therein as area 1 or 5, an altitude of 2,000 feet above the highest obstacle within a horizontal distance of five nautical miles from the estimated position of the aircraft in flight; and

b) dans les régions désignées montagneuses dans le Manuel des espaces aériens désignés et portant les numéros 1 ou 5, une altitude de 2 000 pieds au-dessus de l’obstacle le plus élevé à une distance de cinq milles marins ou moins, mesurée horizontalement, de la position approximative de l’aéronef en vol;


(a) an altitude of 1,000 feet above the highest obstacle located within a horizontal distance of five nautical miles from the estimated position of the aircraft in flight;

a) une altitude de 1 000 pieds au-dessus de l’obstacle le plus élevé situé à une distance de cinq milles marins ou moins, mesurée horizontalement, de la position approximative de l’aéronef en vol;


The average horizontal en route flight efficiency of the last filed flight plan trajectory, defined as follows:

L’efficacité horizontale moyenne des vols en route de la trajectoire contenue dans le dernier plan de vol déposé, définie comme suit:


The average horizontal en route flight efficiency of the actual trajectory, defined as follows:

L’efficacité horizontale moyenne des vols en route de la trajectoire réelle, définie comme suit:


(a) environment target: an improvement by 0,75 of a percentage point of the average horizontal en route flight efficiency indicator in 2014 as compared to the situation in 2009.

a) objectif en matière d’environnement: amélioration de 0,75 point de pourcentage de l’efficacité moyenne des opérations de vol de croisière horizontales en 2014 par rapport à la situation en 2009.


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