Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Altitude horn
Anterior horn
Anterior horn of spinal cord
Aspects of faces
Attributes of faces
Blade horn
Blainville horned lizard
Cabin altitude warning horn
Cabin pressurization warning horn
Characteristic of a face
Characteristics of faces
Cornu anterius medullae spinalis
Cornu dorsale medullae spinalis
Cornu posterius medullae spinalis
Cornu ventrale medullae spinalis
Dorsal horn
Dorsal horn of spinal cord
Flare
Hoghorn aerial
Hoghorn antenna
Horn
Horn aerial
Horn antenna
Horn loudspeaker
Horn reflector
Horn reflector aerial
Horn reflector antenna
Horn speaker
Horn-loaded speaker
Horn-reflector
Horn-type loudspeaker
Horn-type speaker
Pitch change horn
Pitch control arm
Pitch horn
Pitch housing arm
Posterior horn
Posterior horn of spinal cord
San Diego horned lizard
Texas horned lizard
Ventral horn
Ventral horn of spinal cord

Vertaling van "horn faces " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
horn loudspeaker [ horn-type loudspeaker | horn speaker | horn-type speaker | horn-loaded speaker ]

haut-parleur à pavillon


hoghorn aerial | hoghorn antenna | horn reflector | horn reflector aerial | horn reflector antenna | horn-reflector

antenne à cornet réflecteur | antenne cornet à réflecteur | antenne cornet réflecteur | cornet à réflecteur | cornet réflecteur | réflecteur en cornet


ventral horn [ ventral horn of spinal cord | anterior horn | anterior horn of spinal cord | cornu ventrale medullae spinalis | cornu anterius medullae spinalis ]

corne ventrale [ corne ventrale de la moelle | corne antérieure | corne antérieure de la moelle | cornu anterius medullae spinalis | cornu anterius | cornu ventrale ]


horn loudspeaker | horn-type loudspeaker | horn-loaded speaker | horn speaker

haut-parleur à pavillon | haut-parleur à chambre de compression


dorsal horn [ dorsal horn of spinal cord | posterior horn | posterior horn of spinal cord | cornu dorsale medullae spinalis | cornu posterius medullae spinalis ]

corne dorsale [ corne dorsale de la moelle | corne postérieure | corne postérieure de la moelle | cornu posterius medullae spinalis | cornu posterius | cornu dorsale ]


flare | horn | horn aerial | horn antenna

antenne à cornet | antenne cornet | antenne en cornet | antenne-cornet | cornet


Blainville horned lizard | San Diego horned lizard | Texas horned lizard

lézard cornu de San Diego | tapaya


pitch horn | pitch housing arm | blade horn | pitch change horn | pitch control arm

levier de manchon | levier de pale | levier de pas | levier d'incidence | levier de commande de pas


cabin altitude warning horn | cabin pressurization warning horn | altitude horn

klaxon altitude cabine | klaxon pressurisation cabine


attributes of faces | characteristic of a face | aspects of faces | characteristics of faces

caractéristiques des visages
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
57. No part of car above end sills within 30 inches from side of car, except buffer block, brake shaft, brake wheel, brake step, running board, end platform, or uncoupling lever shall extend to within 12 inches of vertical plane parallel with end of car and passing through the inside face of knuckle, when closed with the coupler horn against the buffer block or end sill, and the cushioning device at full buff, and no other part of end of car or fixtures on same above end sill, other than exceptions herein noted, shall extend beyond th ...[+++]

57. Aucune partie du wagon située au-dessus des traverses d’about, à moins de 30 pouces du côté du wagon, à l’exception du sabot-tampon, de l’arbre du frein, de la poulie du frein, du palier de freinage, de la passerelle, de la plate-forme en bout et du levier de dégagement, ne doit s’étendre à moins de 12 pouces d’un plan vertical parallèle au bout du wagon et passant par la face intérieure de la mâchoire d’attelage lorsque cette mâchoire est fermée avec la plaque de garde d’accouplement contre le sabot-tampon ou la traverse d’about et le dispositif amortisseur pressé à fond; et aucune autre partie du bout du wagon, ou des appareils qu ...[+++]


(2) Outside edge shall be not less than eight inches from face of car and not less than four inches from a vertical plane parallel with end of car and passing through the inside face of knuckle when closed with coupler horn against the bufferblock or end sill.

(2) Le bord extérieur doit être à au moins huit pouces de la face du wagon et à au moins quatre pouces d’un plan vertical parallèle au bout du wagon et passant par la face intérieure de la mâchoire d’attelage lorsque cette mâchoire est fermée avec la plaque de garde d’accouplement contre le sabot-tampon ou la traverse d’about.


97. No part of car above end sills within 30 inches from side of car, except buffer block, brake shaft, brake wheel, brake step, running board, or uncoupling lever shall extend to within 12 inches of vertical plane parallel with end of car and passing through the inside face of knuckle, when closed with the coupler horn against the buffer block or end sill, and the cushioning device at full buff, and no other part of end of car or fixtures on same above end sill, other than exceptions herein noted, shall extend beyond the outer face o ...[+++]

97. Aucune partie du wagon située au-dessus des traverses d’about, à moins de 30 pouces du côté du wagon, à l’exception du sabot-tampon, de l’arbre du frein, de la poulie du frein, du palier de freinage, de la passerelle et du levier de dégagement, ne doit s’étendre à moins de 12 pouces d’un plan vertical parallèle au bout du wagon et passant par la face intérieure de la mâchoire d’attelage lorsque cette mâchoire est fermée avec la plaque de garde d’accouplement contre le sabot-tampon ou la traverse d’about et le dispositif amortisseur pressé à fond; et aucune autre partie du bout du wagon ou des appareils qui y sont fixés, se trouvent ...[+++]


43. If brake step is used, it shall not be less than 28 inches in length and the outside edge shall not be less than eight inches from face of car and not less than four inches from a vertical plane parallel with end of car and passing through the inside face of knuckle when closed with coupler horn against buffer block or end sill and the cushioning device at full buff.

43. Si un palier de freinage est utilisé, il doit avoir une longueur d’au moins 28 pouces et le bord extérieur doit être à au moins huit pouces de la face du wagon et à au moins quatre pouces d’un plan vertical parallèle au bout du wagon et passant par la face intérieure de la mâchoire d’attelage lorsque cette mâchoire est fermée avec la plaque de garde d’accouplement contre le sabot-tampon ou la traverse d’about et le dispositif amortisseur pressé à fond.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
19. No part of car above end sills within 30 inches from side of car, except buffer block, brake shaft, brake wheel, brake step, running board or uncoupling lever shall extend to within 12 inches of a vertical plane parallel with end of car and passing through the inside face of knuckle when closed with coupler horn against the buffer block, or end sill, and no other part of end of car or fixtures on same above end sills, other than exceptions herein noted, shall extend beyond the outer face of buffer block.

19. Aucune partie du wagon située au-dessus des traverses d’about, à moins de 30 pouces du côté du wagon, à l’exception du sabot-tampon, de l’arbre du frein, de la poulie du frein, du palier de freinage, de la passerelle et du levier de dégagement, ne doit s’étendre à moins de 12 pouces d’un plan vertical parallèle au bout du wagon et passant par la face intérieure de la mâchoire d’attelage lorsque cette mâchoire est fermée avec la plaque de garde d’accouplement contre le sabot-tampon ou la traverse d’about; et aucune autre partie du bout du wagon ou des appareils qui y sont fixés se trouvant au-dessus des traverses d’about, sauf les pa ...[+++]


7. Reiterates its support for the European Union’s regional engagement under the EU Strategic Framework for the Horn of Africa, as well as under the comprehensive approach to Sudan and South Sudan; notes further the overlapping geography of the Sahel region and its interlinked political, economic and social challenges; calls for the European Union, therefore, to coordinate its strategy across the wider region more effectively, specifically by linking the aims and scope of the EU Strategic Framework for the Horn of Africa with those of the EU Strategy for Security and Development in the Sahel; encourages a closely linked consideration ...[+++]

7. réaffirme son soutien à l'action de l'Union européenne dans la région dans le contexte du cadre stratégique de l'Union pour la Corne de l'Afrique et de l'approche globale à l'égard du Soudan et du Soudan du Sud; observe en outre les chevauchements géographiques qui caractérisent la région du Sahel, ainsi que l'imbrication des défis politiques, économiques et sociaux auxquels cette dernière se voit confrontée; invite par conséquent l'Union européenne à coordonner plus efficacement sa stratégie dans l'ensemble de la région, plus particulièrement en reliant les objectifs et le champ d'application du cadre stratégique de l'Union pour la ...[+++]


7. Reiterates its support for the European Union’s regional engagement under the EU Strategic Framework for the Horn of Africa, as well as under the comprehensive approach to Sudan and South Sudan; notes further the overlapping geography of the Sahel region and its interlinked political, economic and social challenges; calls for the European Union, therefore, to coordinate its strategy across the wider region more effectively, specifically by linking the aims and scope of the EU Strategic Framework for the Horn of Africa with those of the EU Strategy for Security and Development in the Sahel; encourages a closely linked consideration ...[+++]

7. réaffirme son soutien à l'action de l'Union européenne dans la région dans le contexte du cadre stratégique de l'Union pour la Corne de l'Afrique et de l'approche globale à l'égard du Soudan et du Soudan du Sud; observe en outre les chevauchements géographiques qui caractérisent la région du Sahel, ainsi que l'imbrication des défis politiques, économiques et sociaux auxquels cette dernière se voit confrontée; invite par conséquent l'Union européenne à coordonner plus efficacement sa stratégie dans l'ensemble de la région, plus particulièrement en reliant les objectifs et le champ d'application du cadre stratégique de l'Union pour la ...[+++]


30. Welcomes the new EU SHARE programme, which aims to increase the resilience of the countries of the Horn of Africa in respect of the various threats they have to face; stresses, however, that this programme should be coordinated with the EU strategy for the Sahel, which has to face the same challenges (terrorism, drugs, climate change, influxes of refugees and displaced persons, etc);

30. se réjouit du nouveau programme SHARE de l'Union européenne, qui a pour but d'augmenter la résilience des pays de la Corne de l'Afrique face aux différentes menaces dont ils sont victimes insiste cependant pour que ce programme soit coordonné avec la stratégie de l'Union européenne pour le Sahel, qui est confronté aux mêmes menaces (terrorisme, trafics de drogues, changement climatique, afflux de réfugiés et personnes déplacées, etc.);


30. Welcomes the new EU SHARE programme, which aims to increase the resilience of the countries of the Horn of Africa in respect of the various threats they have to face; stresses, however, that this programme should be coordinated with the EU strategy for the Sahel, which has to face the same challenges (terrorism, drugs, climate change, influxes of refugees and displaced persons, etc);

30. se réjouit du nouveau programme SHARE de l'Union européenne, qui a pour but d'augmenter la résilience des pays de la Corne de l'Afrique face aux différentes menaces dont ils sont victimes insiste cependant pour que ce programme soit coordonné avec la stratégie de l'Union européenne pour le Sahel, qui est confronté aux mêmes menaces (terrorisme, trafics de drogues, changement climatique, afflux de réfugiés et personnes déplacées, etc.);


The constant instability in the region is one of the causes of the problems which the Horn of Africa is facing during the process of economic, social and political development.

L’instabilité constante dans la région est l’une des causes des problèmes auxquels la Corne de l’Afrique est confrontée durant son processus de développement économique, social et politique.


w