Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Agricultural day release school
Agricultural school
Agricultural technical school
Arrange ICT support
Attendance at school
Choose ICT resources to manage work tasks
Class attendance
Compensatory education
Country farm institute
Demonstration school
Education for highly gifted children
Educational institution
Elementary school
Experimental school
Farm school
Furnish ICT support
Grade school
ICT teacher secondary school
Junior school
Laboratory school
Observation school
Practice school
Primary school
Primary section
Provide ICT support
Providing ICT support
School
School absence
School attendance
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Secondary school computing teacher
Special education
Special teaching
Special-needs education
Teacher of ICT in secondary schools
Teaching institution
Truancy
Use ICT recources to solve work related tasks
Use ICT resources to solve task related to work
Use ICT resources to solve work tasks

Vertaling van "ict in schools " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
high school information and communication technology teacher | secondary school computing teacher | ICT teacher secondary school | teacher of ICT in secondary schools

professeur d’informatique | professeur d’informatique/professeure d’informatique | professeure d’informatique


furnish ICT support | providing ICT support | arrange ICT support | provide ICT support

fournir une assistance TIC


choose ICT resources to manage work tasks | use ICT resources to solve work tasks | use ICT recources to solve work related tasks | use ICT resources to solve task related to work

utiliser des ressources TIC pour réaliser les tâches à effectuer


educational institution [ school | teaching institution ]

établissement d'enseignement [ école | établissement scolaire ]


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]


demonstration school | experimental school | laboratory school | observation school | practice school

école d'application | école de stage pratique | école expérimentale


elementary school | grade school | junior school | primary school | primary section

classe élémentaire | école élémentaire | école primaire | enseignement élémentaire


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]


agricultural day release school | agricultural school | agricultural technical school | country farm institute | farm school

école professionnelle d'agriculture


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even af ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A recent survey of the use of ICT in schools found that only one-in-four 9 year olds study at a 'highly digitally-equipped school' – with recent equipment, fast broadband (10mbps plus) and high 'connectivity' (website, email for students and teachers, local area network, virtual learning environment).

Une récente enquête sur l'utilisation des TIC à l'école démontre que seul un quart des élèves de neuf ans fréquente une «école avec un équipement numérique performant» - c’est-à-dire qui dispose d’un équipement récent, d’un accès à haut débit rapide (plus de 10 mbps) et d’une «connectivité» élevée (site web, adresse électronique pour les élèves et les enseignants, réseau local, environnement d'apprentissage virtuel).


Androulla Vassiliou, Commissioner for Education, Culture, Multilingualism and Youth, said: "We need to invest more in the development and use of ICTs in schools.

Mme Androulla Vassiliou, commissaire chargée de l’éducation, de la culture, du multilinguisme et de la jeunesse, s'est, quant à elle, exprimée en ces termes: «Nous devons investir davantage dans le développement et l'utilisation des TIC à l'école.


We want our young people exposed to ICTs in school from the very beginning, and we want teachers who are confident to share their knowledge".

Nous voulons que nos jeunes puissent utiliser les TIC à l'école dès le départ, et nous voulons des professeurs qui partagent leurs connaissances en toute confiance».


This is the third European survey of ICT in schools, and the first to survey students directly.

C'est la troisième enquête européenne sur les TIC à l'école, et la première dans le cadre de laquelle les élèves ont été interrogés directement.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It encourages the formation of school partnerships over the internet, adding a European dimension to the use of Information and Communication Technologies (ICT) in school life. eTwinning is the main initiative of the European eLearning programme.

Cette action encourage la formation de partenariats sur l’internet en conférant une dimension européenne à l’utilisation des technologies de l’information et de la communication (TIC) dans la vie scolaire. L’action eTwinning est la principale initiative du programme européen eLearning.


promoting digital literacy: Actions in this area will address the contribution of ICT in school and more broadly in a lifelong learning context, in particular for those who, owing to their geographical location, social situation or special needs, do not have easy access to those technologies. The objective is to identify good examples and build synergies between the many national and European activities, which address these target groups;

la promotion de la culture numérique: les actions menées dans ce domaine porteront sur la contribution des TIC à l'école et, plus généralement, dans la perspective de l'apprentissage tout au long de la vie et ce, en particulier, pour les personnes qui, en raison de leur situation géographique, de leur appartenance sociale ou de besoins spécifiques, n'ont pas facilement accès à ces technologies; l'objectif est de recenser des exemples à suivre et de développer des synergies entre les nombreuses activités nationales et européennes visant les groupes cibles précités;


Asks the Commission and the Member States to encourage the use of ICT for school twinning and collaboration in Europe, and to help teachers to adopt new and innovative ways of working with ICT through Europe-wide dissemination of leading examples and practice, and with this purpose support eSchola - a week for e-Learning in Europe;

demande à la Commission et aux États membres d'encourager le recours aux nouvelles technologies d'information et de communication (NTIC) pour les jumelages scolaires et la collaboration en Europe et d'aider les enseignants à adopter de nouvelles méthodes novatrices de travail avec les NTIC en diffusant au niveau européen les meilleurs exemples et pratiques et en soutenant à cette fin eSchola - une semaine pour e-Learning en Europe;


14. Notes the Commission recommendation that points to the regrettable lack of studies conducted on the use made of ICT in schools, and calls therefore on the relevant bodies to develop and use accurate and appropriate indicators which enable actual practice to be thoroughly assessed and monitored;

14. prend acte de la recommandation de la Commission qui souligne la regrettable carence en ce qui concerne les études menées sur les usages faits des TIC dans les écoles et invite donc les organismes compétents à créer et à utiliser des indicateurs précis et adaptés permettant une évaluation sérieuse et un suivi continu des pratiques avérées;


7. Welcomes the Council's and Commission's recent initiatives to promote ICT in schools and urges the Commission to monitor closely the effectiveness of the relevant measures, the progress made and the generalisation of best practice;

7. se félicite des récentes initiatives prises par le Conseil et la Commission en vue de promouvoir les TIC dans les écoles et invite la Commission à suivre en permanence l'efficacité des mesures, les progrès accomplis et la généralisation des mesures pratiques;


4. Welcomes the progress made in the Member States' national action plans for introducing information and communication technology (ICT) in schools;

4. se félicite des progrès accomplis au sein des États membres dans leurs plans d'action nationaux pour intégrer les outils des technologies de l'information et de la communication (TIC) dans les écoles;


w